  • 1. Data: 2010-08-14 18:02:07
    Temat: Problem(y) w szkole
    Od: Jacek Drecz <e...@g...com>

    Szanowni Państwo,

    Z pewnością część osób będzie zdania, iż zawartość tejże wiadomości
    nie ma wiele wspólnego z grupą, na której piszę. Jednak nie chciałem
    umieszczać tego tematu na forum Bravo czy grupie typu
    pl.costam.szkola. W większości można tam spotkać sfrustrowane
    nastolatki, które mają problemy z 'chłopakiem' i nie potrafią napisać
    prawidłowo jednego słowa po polsku, tylko 'kotkq - nie PrZejMóJ SiĘ".
    Ale do rzeczy.

    W czym problem? Jestem uczniem liceum. Wkrótce zaczyna się kolejny rok
    szkolny. Nie jestem fanem sportu, a w szczególności zajęć wychowania
    fizycznego. Nie mam nic przeciwko szachom, golfowi, bilardowi czy w
    miłym gronie i przede wszystkim w niebudzącej zastrzeżeń co do
    bezpieczeństwa atmosferze uprawiać również inne dyscypliny sportu. W
    dodatku nie z nauczycielem, który poziomem emocjonalnym dorównuje
    uczniom, co objawia się np. umawianiem na kielicha z niektórymi i
    sztucznym faworyzowaniem. Szukam sposobu na to, żeby uniknąć
    konieczności ćwiczenia na zajęciach wychowania fizycznego. Interesują
    mnie metody legalne, czyli wszystkiego rodzaju korzyści majątkowe dla
    lekarzy w zamian za zwolnienie lekarskie nie wchodzą w grę. Nie mam
    zwyczaju symulować, ani wymyślać bólów brzucha ze stresu itp. Nie
    interesuje mnie też trwałe skaleczenie, co z kolei może się stać,
    jeżeli lekcje WF w mojej szkole nie ulegną zmianie. Nie chciałbym
    przedstawić swoich obiekcji Szanownej Dyrekcji placówki oświatowo-
    wychowawczej, do której uczestniczam chociaż sukcesywnie notowałem co
    ciekawsze zdarzenia, które potencjalnie mogłyby zainteresować
    Dyrekcję.

    Prywatnie interesuję się prawem, w szczególności prawem karnym. Sam
    jednak nie jestem w stanie sobie poradzić, ale jak czytam różnego
    rodzaju fora tematyczne, to bez wątpienia zauważyć można, że prawnicy
    to bardzo mądrzy ludzie, którzy potrafią znaleźć wyjście z niejednej
    trudnej sytuacji.

    Uprzejmie proszę o radę.

    Pozdrawiam serdecznie.

  • 2. Data: 2010-08-14 18:35:08
    Temat: Re: Problem(y) w szkole
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "Jacek Drecz" <e...@g...com> wrote in message
    googlegroups.com...
    > chociaż sukcesywnie notowałem co ciekawsze zdarzenia, które
    > potencjalnie mogłyby zainteresować Dyrekcję.

    ciesz sie ze do wojska cie juz nie chca, tam bys dopiero mial fajnie...

  • 3. Data: 2010-08-14 18:40:22
    Od: Adam Wróblewski <a...@g...com>

    On 14 Sie, 20:35, "m4rkiz" <a...@b...cpl> wrote:
    > "Jacek Drecz" <e...@g...com> wrote in message
    googlegroups.com...
    > ciesz sie ze do wojska cie juz nie chca, tam bys dopiero mial fajnie...

    Dziękuję za odpowiedź.

    Może Pan mi wierzyć, że bardzo się cieszę z przywołanych zmian w
    zasadniczej służby wojskowej. W zasadzie, jest to jedna z niewielu
    decyzji Pana Premiera, co do której nie mam zastrzeżeń. W praktyce nie
    odniósł się Pan merytorycznie do mojej wypowiedzi wspierając
    potencjalnie przydatną w tej sytuacji dla mnie radą. Poza tym, zapewne
    przyzna Pan, że sytuacje, które opisuje w drugim akapicie nie powinny
    mieć miejsca, a moje działania w tej sytuacji nie wydają się tak do
    końca pozbawione sensu.

    Bardzo bym prosił tylko o merytoryczne wypowiedzi.

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2010-08-14 18:54:36
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-08-14 20:40, Adam Wróblewski pisze:
    > Bardzo bym prosił tylko o merytoryczne wypowiedzi.

    Najsampierw może wylecz sobie schizofrenię.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 5. Data: 2010-08-14 19:03:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    googlegroups.com Jacek
    Drecz <e...@g...com> pisze:

    > Jestem uczniem liceum.
    To się niektórym zdarza.

    > Wkrótce zaczyna się kolejny rok szkolny.
    Jeszcze się trwający nie skończył...

    > Nie jestem fanem sportu, a w szczególności zajęć wychowania
    > fizycznego. Nie mam nic przeciwko szachom, golfowi, bilardowi
    O, gustujesz w sportach ekstremalnych. :)

    > czy w
    > miłym gronie i przede wszystkim w niebudzącej zastrzeżeń co do
    > bezpieczeństwa atmosferze uprawiać również inne dyscypliny sportu.
    To może brydż albo scrabble?

    > dodatku nie z nauczycielem, który poziomem emocjonalnym dorównuje
    > uczniom, co objawia się np. umawianiem na kielicha z niektórymi i
    > sztucznym faworyzowaniem.
    Od naruszania etyki zawodowej przez nauczyciela, a tym bardziej łamania
    przez niego prawa nie należy odwracać wzroku.

> [...]
    > mnie metody legalne, czyli wszystkiego rodzaju korzyści majątkowe dla
    > lekarzy w zamian za zwolnienie lekarskie nie wchodzą w grę.
    Możliwe, że masz jakieś prawdziwe przeciwwskazania do uczestniczenia w
    realizacji programu zajęć.
    Przebadaj się dokładnie, może nie masz np. jednej nogi?

> [...]
    > wychowawczej, do której uczestniczam chociaż sukcesywnie notowałem co
    > ciekawsze zdarzenia, które potencjalnie mogłyby zainteresować
    W szkole istnieją oprócz dyrektora (nie ma czegoś takiego, jak dyrekcja)
    także inne ograny.
    Rada pedagogiczna, rada rodziców, samorząd uczniowski (którego jesteś
    członkiem czy chcesz, czy nie), opcjonalnie rada szkoły. Możesz spróbować
    zadziałać poprzez któryś z tych organów.

> [...]
    > rodzaju fora tematyczne, to bez wątpienia zauważyć można, że prawnicy
    > to bardzo mądrzy ludzie, którzy potrafią znaleźć wyjście z niejednej
    Nie udało ci się sprecyzować, czy jesteś uczniem szkoły publicznej bądź
    posiadającej prawa szkoły publicznej, czy też nie.
    Założę zatem na zasadzie prawdopodobieństwa, że jest to jedna z dwóch
    pierwszych okoliczności.
    Otóż w takich szkołach realizowana jest podstawa programowa sprecyzowana
    rozporządzeniem MEN.
    Najbardziej legalnym sposobem będzie więc zebranie 100k podpisów pod
    projektem zmiany UoSO oraz aktów wykonawczych.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2010-08-14 19:21:33
    Od: Jacek Drecz <e...@g...com>

    On 14 Sie, 21:03, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
    > W wiadomościnews:65910f16-fd67-403f-ab40-f0a3518d32c0@
    5g2000yqz.googlegroups.comJacek
    > Jeszcze się trwający nie skończył...

    Teoretycznie racja.

    > O, gustujesz w sportach ekstremalnych. :)

    Ktoś uparty, może tak to nazwać. ;)

    > To może brydż albo scrabble?

    W sumie, nie miałbym nic przeciwko.

    > Od naruszania etyki zawodowej przez nauczyciela, a tym bardziej łamania
    > przez niego prawa nie należy odwracać wzroku.

    Tak? Podaj proszę kilka paragrafów na:
    - odwoływanie lekcji (w dzienniku obecnośc jak na poprzedniej lekcji
    tego dnia, a wszyscy uczniowie poszli sobie do domu, nauczyciel wf
    siedzi najczęściej w szkole i wypełnia jakieś papierki bo mu tak
    wygodnie - najważniejsze, że na papierze wszystko jest w porządku).

    > Możliwe, że masz jakieś prawdziwe przeciwwskazania do uczestniczenia w
    > realizacji programu zajęć.
    > Przebadaj się dokładnie, może nie masz np. jednej nogi?

    Może to dobry pomysł, żeby się przebadać. Co do nogi - pozostawię bez
    komentarza. ;)

> [...]
    > członkiem czy chcesz, czy nie), opcjonalnie rada szkoły. Możesz spróbować
    > zadziałać poprzez któryś z tych organów.

    Taa, każdy trzyma z każdym. Każdemu odpowiada ta sytuacja. Kto się
    wybije z tłumu? A Dyrekcja zapewne pije wódkę z Kuratorem. I co
    zrobisz?

    > Nie udało ci się sprecyzować, czy jesteś uczniem szkoły publicznej bądź
    > posiadającej prawa szkoły publicznej, czy też nie.

    Zwykła szkoła państwowa, darmowa, jakich wiele w kraju. ;)

> [...]
    > Najbardziej legalnym sposobem będzie więc zebranie 100k podpisów pod
    > projektem zmiany UoSO oraz aktów wykonawczych.

    100k...raczej odpada. Zresztą co miałbym zaproponować - brydża? Nawet
    jeśli, dopóki sejm by się tym zajął, to ja już dawno bym skończył
    edukację.

    Czy ktoś ma jeszcze jakieś rady? Byłbym wdzięczny.

  • 7. Data: 2010-08-14 19:41:34
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-08-14 20:02, Jacek Drecz pisze:

    Jak masz słaby wzrok to możesz dostać zwolnienie od lekarza. Nawet na
    cały rok.

    --
    animka

  • 8. Data: 2010-08-14 19:44:23
    Od: Jacek Drecz <e...@g...com>

    On 14 Sie, 21:41, Animka <a...@t...nieja.wp.pl> wrote:
    > W dniu 2010-08-14 20:02, Jacek Drecz pisze:
    >
    > Jak masz słaby wzrok to możesz dostać zwolnienie od lekarza. Nawet na
> [...]

    Mam. Noszę okulary. Lekarz okulista nigdy nie zaproponował mi
    zwolnienia z WF, ale gdyby porozmawiać na ten temat? Z drugiej
    strony, co rozumiesz przez "słaby wzrok" (jak słaby?).

  • 9. Data: 2010-08-14 19:48:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    .googlegroups.com Jacek
    Drecz <e...@g...com> pisze:

    > Teoretycznie racja.
    Nie teoretycznie. Tak jest, jak napisałem.

    > Ktoś uparty, może tak to nazwać. ;)
    Pewnie.
    Ale ja tylko sobie z ciebie pokpiwam.

    > W sumie, nie miałbym nic przeciwko.
    Zapewne, zapewne...

    > Tak?
    Tak.

> [...]
    > siedzi najczęściej w szkole i wypełnia jakieś papierki bo mu tak
    > wygodnie - najważniejsze, że na papierze wszystko jest w porządku).
    Nauczyciel nie ma prawa odwoływania zajęć. Jest to ciężkie naruszenie
    obowiązków pracowniczych.
    Regulamin pracy na początek.
    Ale ty go tak łatwo nie zobaczysz.

    > Może to dobry pomysł, żeby się przebadać.
    Byle u _wszystkich_ specjalistów.

    > Co do nogi - pozostawię bez komentarza. ;)
    Sprawdź obecność każdej kończyny.

    > Taa, każdy trzyma z każdym. Każdemu odpowiada ta sytuacja.
    Pewnie spisek.

    > Kto się wybije z tłumu?
    Możesz być pierwszy.
    Bohaterski nonkonformista - sam przeciwko spiskowcom.

    > A Dyrekcja
    Powtarzam: nie ma w szkole organu pn. "dyrekcja" - jesteś oporny na wiedzę i
    impregowany na rozumienie?

    > zapewne pije wódkę z Kuratorem. I co zrobisz?
    Nie wiem. Może zacznę się zastanawiać w wolnym czasie czy jesteś kaleką z
    otyłością olbrzymią, co to przewrotu w przód nie zrobi, czy może zwykłym
    trollem.

    > 100k...raczej odpada.
    Wiem, żartowałem.
    Normalni uczniowie lubią wf.

    > Zresztą co miałbym zaproponować - brydża?
    Curling.
    Szalona dyscyplina...

    > Nawet
    > jeśli, dopóki sejm by się tym zajął, to ja już dawno bym skończył
    > edukację.
    Zapewne. Bez względu na sposób jej zakończenia...

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2010-08-14 20:00:59
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-08-14 21:44, Jacek Drecz pisze:

    > Mam. Noszę okulary. Lekarz okulista nigdy nie zaproponował mi
    > zwolnienia z WF, ale gdyby porozmawiać na ten temat? Z drugiej
    > strony, co rozumiesz przez "słaby wzrok" (jak słaby?).

    Moja córka nie prosiła okulisty, a dostała chociaż powinna ćwiczyć bo za
    gruba była.
    Miała minusy, ale ile to już nie pamiętam. Może -5.

    Ja pamiętam, że na WF-ie nigdy nie zrobilam fikołka i przez kozła
    przeskoczyłam tylko raz. Potem powiedziałam sobie: koniec! Zawsze się
    czymś wymigiwałam i jakoś mi się to udawalo. No i bardzo dobrze.
    Przynajmniej kaleką nie jestem. Natomiast w badmintona to uwielbiałam grać.
    Pracowałam w szkole podstawowej. Jednej nauczycielki syn skacząc przez
    kozła skomplikowanie zlamał sobie nogę- przez nauczyciela WF-u (fajny
    facet był jako kolega), który go poganiał. Potem nauczycielka musiała
    sądzić się w sądzie z tym swoim kolegą, ale dobro dziecka jest
    najważniejsze.

    --
    animka