  • 1. Data: 2010-08-14 13:36:56
    Temat: spadek po ojcu - podatek od akcji?
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    Witam

    Czy w I grupie dziedziczenia (mama, ja, siostra) trzeba zaplacic podatek od
    akcji/funduszy inwestycyjnych? Tak pisalo ostatnio w Wyborczej i teraz sam
    juz nie wiem.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 2. Data: 2010-08-14 14:16:26
    Temat: Re: spadek po ojcu - podatek od akcji?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Dysiek wrote:
> [...]
    > akcji/funduszy inwestycyjnych? Tak pisalo ostatnio w Wyborczej i teraz sam

    i tak i nie.

    Samo otrzymanie akcji w drodze spadku zalapie sie na zwolnienie z
    podatku od spadkow i darowizn tak samo jak reszta.
    Czyli za sam fakt otrzymania akcji podatku nie zaplacisz.

    zabulisz dopiero wtedy kiedy bedziesz sie chcial tych akcji pozbyc.
    Poniewaz otrzymales je za darmo (kosztow zakupu poniesionych przez
    rodzica nie dziedziczy sie) to twoj zysk wynosi dokladnie tyle i wartosc
    akcji.
    I od tego zabulisz (ile teraz?) 18% czy jakos tak.

  • 3. Data: 2010-08-14 15:51:48
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    > akcji.
    > I od tego zabulisz (ile teraz?) 18% czy jakos tak.

    Dziekuje za odpowiedz. Rozumiem, ze w przypadku lokat oszczednosciowych nie
    ma takich cyrkow?

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 4. Data: 2010-08-15 01:55:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Dysiek wrote:

    > Dziekuje za odpowiedz. Rozumiem, ze w przypadku lokat oszczednosciowych nie
    > ma takich cyrkow?

    Nie ma.
    Lokata to "czysta" kasa i nie ma podatku.
    Przy akcjach podatek jest "od zysku", a w twoim przypadku zyskiem jest
    cała wartość akcji, bo nie ma kosztów zakupu.