  • 21. Data: 2005-09-02 08:03:50
    Temat: Re: nietrzeźwość a kradzież ?
    Od: "spv" <a...@o...pl>

    napisałem Panu maila
    czekam na odpowiedź, pozdrawiam

  • 22. Data: 2005-09-02 08:22:47
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > czyli picie i potem kradziez ... to picie moze byc lagodzace ?

    nie, moim zdaneim po prostu niec nie zmienia, chyba ze bys jechal
    jakims pojazdem czy bezmyslnie bawil sie bronia itp rzeczami to wtedy
    powinno byc zaostrzone.

    biorac pod
    > uwage ze kradziez zostala pierwszy raz w zyciu popelniona ... ?

    to moze wplynac (pozytywnie)

    aha ...
    > jescze dodam ze osoba nie zostala przylapana na goracym uczynku tylko
    > kamery,

    nie zmienia

    >nie mozna udowodnic nietrzezwosci procz tego ze nic sie z tego nie
    > pamieta bo ilosc alkoholu byla spora

    nie zmienia

    P.

  • 23. Data: 2005-09-02 08:24:34
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > bycia
    > pdo wplywem nalezy wykzac, jesli nie ma dowodow na to, to nie mozna

    ja sie jednak znow przyczepie podaj podstawe prawna z ktorej wynika ze w
    przypadku kradziezy
    czy inego przestepstwa ktore nie jest naturalnym nasteptwem bycia pod
    wplywem alkoholu wplywa na zaostrzenei kary.

    P.

  • 24. Data: 2005-09-02 10:29:31
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > czy inego przestepstwa ktore nie jest naturalnym nasteptwem bycia pod
    > wplywem alkoholu wplywa na zaostrzenei kary.

    Po raz kolejny podaje - art 53/1-2 kk i art. 115/2 kk. Poszukaj tez sobie
    orzecznictwa.

    A dokladnie chodzi o "stopien spolecznej szkodliwosci czynu" z art 53/1 kk,
    ktory zalezy od m.in. "sposobu i okolicznosci popelnienia czynu" - art
    115/2kk

    Sad wymerzz kare majac na wzgledzie "cele wychowawcze w stosunku do
    skazango" - art. 53/1 kk

    Ba, nawet alkoholizm sprawcy przed popelnieniem przestepstwa moze miec wplyw
    na wymiar kary - art 53/2 kk (sposob zycia sprawcy przed popelnieniem
    czynu).

    Jesli szukasz w kk reguly typu "jesli sprawca mial 1 promil to kara rosnie o
    50 %, a jesli 2 promile to o 1 00% " to jej nie znajdzesz, bo wielkiem
    osiagnieciem doby oswiecenia jest formulowanie przepisow s posob
    niekazuistyczny, otawrty dla konkretnego "wypelnienia" jego tresci przez
    sad. Tutaj wlasnie bardzo pomocne moze byc orzecznictwo.

    Z codziennej praktyki, najczescie alkoholizm sprawcy wplywa na wymiar kary
    przestepstwa z art 207/ 1 kk, kiedy to np ojciec znecajacy sie nad rodzina
    okazuje sie robic to pod wpywem wódy, to od razu moze liczyc na wieksza
    kare, choc w znamionach art 207/1 kk nie ma mowy o dzialaniu pdo wplywem.
    Nie mowiac juz o tym, ze mozle liczyc na odpowednie srodki karne, a nawet
    dzialania pozakarne ze strony np prokuratury.

    Cezar

  • 25. Data: 2005-09-02 10:37:38
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > kk,
    > ktory zalezy od m.in. "sposobu i okolicznosci popelnienia czynu" - art

    ponownei pisze picie alkoholu nie jest czyms nagannym a kradziez nie jest
    naturalnym nastepstwem u osob bedacych pod wplywem

    > Sad wymerzz kare majac na wzgledzie "cele wychowawcze w stosunku do
    > skazango" - art. 53/1 kk

    picie alkoholu nie jest czyms nagannym piszesz tak jakby to byla zbrodnia a
    popelniajacy przestepstwo bylby alkoholikiem,
    na pewno zaostrzernie kary w sensie przedluzenia pozbawienia wolnosci nie
    wplynie na cele wychgowawcze jedynie pobyt w placowce
    do tego przenzaczonej (osrodek leczenia uzaleznien) moglby pomoc (przy
    uzaleznieniu)

> [...]
    > niekazuistyczny, otawrty dla konkretnego "wypelnienia" jego tresci przez
    > sad. Tutaj wlasnie bardzo pomocne moze byc orzecznictwo.

    nie szukam takich sprecyzowan uwazam jednak zee picie alkoholu absolutni ni
    ejets czyms nagannym
    a kradziez nie jkest typowym nastepstwem przy byciu pod wplywem

    Mozesz podac konkretny numer orzeczenia? (nie musze dodawac ze nie jest ono
    wiazace :-) )

> [...]
    > Nie mowiac juz o tym, ze mozle liczyc na odpowednie srodki karne, a nawet
    > dzialania pozakarne ze strony np prokuratury.

    Jezlei chodzi o 207/1 to agresja w rodzinach patologicznych akurat bardzo
    czesto jest wywolywana po spozyciu alkoholu
    wiec moim zdaniem przyklad bardzo trefny

    P.