  • 1. Data: 2005-09-01 10:27:43
    Temat: odszkodowanie
    Od: "Sewer" <s...@e...pl>

    Witam

    Rowerzysta został potrącony przez samochód osobowy jego stan zdrowia ciężki
    jest po dwóch operacjach czeka go jeszcze jedna, obecnie winnego jeszcze nie
    ustalono - trwa dochodzenie. I związku z tym pytanie czy rowerzysta może
    dochodzić odszkodowania z OC kierowcy ??

    --
    z pozdrowieniami Sewer

  • 2. Data: 2005-09-01 10:31:49
    Temat: Re: odszkodowanie
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Sewer napisał(a):

> [...]
    > ustalono - trwa dochodzenie. I związku z tym pytanie czy rowerzysta może
    > dochodzić odszkodowania z OC kierowcy ??

    Jeśli w toku postępowania dochodzeniowego ustalony zostanie
    sprawca wypadku, i będzie nim kierowca pojazdu mechanicznego - tak.

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT1200

  • 3. Data: 2005-09-01 10:45:43
    Od: "Sewer" <s...@e...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:df6l6h$6hf$2@inews.gazeta.pl...

    > Jeśli w toku postępowania dochodzeniowego ustalony zostanie sprawca
    > wypadku, i będzie nim kierowca pojazdu mechanicznego - tak.

    hmm ja gdzieś słyszałem że nawet jeśli wina leżała po stronie pieszego lub
    rowerzysty /potrąconego przez samochód/ to może on dochodzić swojego
    roszczenia odszkodowawczego właśnie z ubezpieczenia OC a nie tylko jeśli
    zawnił kierowca samochodu.
    Jeżeli sprawcą wypadku okaże się kierowca samochodu to spawa idzie do sądu,
    choć to wątpliwa sprawa
    /kierowca ma bogatego i wpływowego tatulka/ a tak to przynajmniej z OC
    można by pokryć koszty leczenia i rehabilitacji poszkodowanego.

  • 4. Data: 2005-09-01 10:46:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sewer wrote:
> [...]
    > ustalono - trwa dochodzenie. I związku z tym pytanie czy rowerzysta może
    > dochodzić odszkodowania z OC kierowcy ??

    Jak zostanie ustalony winny, to oczywiście.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 5. Data: 2005-09-01 10:51:00
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Sewer napisał(a):
> [...]
    > rowerzysty /potrąconego przez samochód/ to może on dochodzić swojego
    > roszczenia odszkodowawczego właśnie z ubezpieczenia OC a nie tylko jeśli
    To juz bylby kretynizm do kwadratu. OC kierowcy placi sam kierowca. W
    wypadku wyplaty odszkodowania z OC, traci znizki, musi placic pozniej
    wieksza skladke. Wiec jesli wypadek nie bylby z jego winy to z jakiej
    racji ma ponosic jakakolwiek odpowiedzialnosc? Paranoja
    Zwlaszcza ze jesli rowerzysta spowoduje obrazenia od pieszego to bez
    wzgledu na to czyja wina, w gre wchodzi jedynie wytoczenie sprawy, jako
    ze rowerzysci nie placa OC.
    > a tak to przynajmniej z OC
    > można by pokryć koszty leczenia i rehabilitacji poszkodowanego.
    Patrz wyzej. Jesli nie byla to wina kierowcy tylko rowerzysty to niech
    sam placi za swoje leczenie.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 6. Data: 2005-09-01 10:52:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sewer" <s...@e...pl> napisał w wiadomości

    Osoba sprawcy ma nie tyle znaczenie, co ustalenie pojazdu, który brał
    udział w kolizji. Bo odszkodowanie jest z OC pojazdu. Ale
    ubezpieczyciela będzie się zasłaniał, że nie stwierdzono winy
    kierującego i najprawdopodobniej - o ile wina nie jest jednoznaczna -
    będzie na tej zasadzie zwlekał.

  • 7. Data: 2005-09-01 11:02:38
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > ubezpieczyciela będzie się zasłaniał, że nie stwierdzono winy
    > kierującego i najprawdopodobniej - o ile wina nie jest jednoznaczna -
    Jak to nie ma znaczenia?
    Znalazlem taka definicje "Ubezpieczenie OC obejmuje ochroną wszelkie
    szkody w mieniu i na zdrowiu poszkodowanych wyrządzone z winy
    ubezpieczonego kierowcy." (za
    http://ubezpieczenia.elfin.pl/?id=ubezpieczenia/komu
    nikacyjne/tekst//wswtl.html&id_artykulu=261)
    Jesli winny bylby rowerzysta to czemu mialby dostac kase z OC kierowcy,
    de facto poszkodowanego (bo szkody jakies pewnie byly, chocby w postaci
    zbitego reflektoru czy wgniecionej maski)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 8. Data: 2005-09-01 11:02:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sewer wrote:

> [...]
    > rowerzysty /potrąconego przez samochód/ to może on dochodzić swojego
    > roszczenia odszkodowawczego właśnie z ubezpieczenia OC a nie tylko jeśli

    Nie chodź więcej do tego magla - straszne bzdury tam opowiadają.

  • 9. Data: 2005-09-01 11:18:46
    Od: "Sewer" <s...@e...pl>

    > Użytkownik "Sewer" <s...@e...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Osoba sprawcy ma nie tyle znaczenie, co ustalenie pojazdu, który brał
    > udział w kolizji. Bo odszkodowanie jest z OC pojazdu.

    IMHO właśnie tak, bo pojazd mechaniczny będący
    w ruchu jest w samym sobie zagrożeniem czy stwarza zagrożenie - tyle
    pamiętam z wypowiedzi prawnika, którą dawno temu przeczytałem w gazecie
    prawnej.

    --
    z pozdrowieniami Sewer

  • 10. Data: 2005-09-01 11:27:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:df6n4f$bmt$1@kujawiak.man.lodz.pl...

    > Jak to nie ma znaczenia?

    Jeśli zdołamy dowieść, ze winę ponosi kierujący danym pojazdem, to już
    sama osoba sprawcy ma mniejsze znaczenie, bowiem ubezpieczenie OC
    dotyczy jednak pojazdu, a nie kierującego.