  • 1. Data: 2005-09-01 10:17:41
    Temat: Odbior ubezpieczenia po smierci ubezpieczonego
    Od: "Marian" <m...@o...pl>

    Witam,

    Taka sytuacja:
    Jest troje rodzenstwa. Umiera ich matka. Kto ma prawo do pobrania
    ubezpieczenia i czy jesli pobierze je jedna osoba (z tego rodzenstwa), to
    pozostale maja prawo do rownej czesci tego ubezpieczenia o ile nie bylo
    wskazanej osoby upowaznionej. A jak jest w przypadku ostatniej emerytury?

    Pozdr,
    Marian

  • 2. Data: 2005-09-01 11:30:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marian" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jest troje rodzeństwa. Umiera ich matka. Kto ma prawo do pobrania
    > ubezpieczenia i czy jeśli pobierze je jedna osoba (z tego
    rodzeństwa), to
    > pozostałe maja prawo do równej części tego ubezpieczenia o ile nie
    było
    > wskazanej osoby upoważnionej.

    Ubezpieczenie z ZUS odbiera osoba, która przyniesie rachunki za
    pogrzeb - jeśli się nie mylę. nie musi to być nawet spadkobierca.

    > A jak jest w przypadku ostatniej emerytury?

    Ostatnią emeryturę wzięła emerytka. Co z nią zrobiła za życia, to jej
    sprawa. Jeśli pozostało coś po śmierci, to stanowi masę spadkową, ale
    jak leży gdzieś w gotówce, to w praktyce "kto pierwszy, ten lepszy".
    Jak udowodnisz, że leżało i ile? Zwłaszcza, jak matka mieszkała z
    jednym z dzieci.

  • 3. Data: 2005-09-01 12:06:47
    Od: "Marian" <m...@o...pl>

    > Ubezpieczenie z ZUS odbiera osoba, która przyniesie rachunki za
    > pogrzeb - jeśli się nie mylę. nie musi to być nawet spadkobierca.
    Ok., ale jak jest w przypadku ubezpieczenia np. PZU? Czy to pozostale
    rodzenstwo moze starac sie otrzymac czesc tych pieniedzy, czy tylko osoba
    wskazana ma prawo do calosci kwoty? A jesli nie bylo osoby wskazanej?

    > Ostatnią emeryturę wzięła emerytka. Co z nią zrobiła za życia, to jej
    Nie. Ostatnia emerytura przyszla juz po smierci. Kto ma do niej prawo i tak
    jak w poprzednim pytaniu: czy wszystkie dzieci maja do tego prawo?

    Pozdr,
    Marian.

  • 4. Data: 2005-09-01 15:24:17
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Marian napisał(a):

    > Ok., ale jak jest w przypadku ubezpieczenia np. PZU? Czy to pozostale
    > rodzenstwo moze starac sie otrzymac czesc tych pieniedzy, czy tylko osoba
    > wskazana ma prawo do calosci kwoty? A jesli nie bylo osoby wskazanej?

    Otrzymuje tylko osoba wymieniona w polisie lub aneksie do polisy. Nikt
    więcej nie ma prawa do tej kasy. W takim wypadku należność jest
    wypłacana natychmiast. Jeśli nie ma wymienionej osoby dostają
    spadkobiercy, dopiero po przeprowadzeniu sprawy spadkowej, w takich
    częściach jak spadek.

    > Nie. Ostatnia emerytura przyszla juz po smierci. Kto ma do niej prawo i tak
    > jak w poprzednim pytaniu: czy wszystkie dzieci maja do tego prawo?

    Natychmiast ją zwróćcie, jeśli nie chcecie mieć kłopotów. Nie ma
    możliwości, żeby ZUS to przeoczył.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 5. Data: 2005-09-01 22:08:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ok., ale jak jest w przypadku ubezpieczenia np. PZU? Czy to
    pozostałe
    > rodzeństwo może starać się otrzymać cześć tych pieniędzy, czy tylko
    osoba
    > wskazana ma prawo do całości kwoty? A jeśli nie było osoby
    wskazanej?

    W wypadku ubezpieczenia w PZU z tego co wiem, to nie wypłacą Wam,
    dokąd albo nie będzie Waszego zgodnego wniosku o sposób wypłaty do rąk
    spadkobierców, albo postanowienia sądu w tej sprawie.

    > Nie. Ostatnia emerytura przyszła już po śmierci. Kto ma do niej
    prawo i tak
    > jak w poprzednim pytaniu: czy wszystkie dzieci maja do tego prawo?

    Jeśli emerytura przyszła po śmierci, to osoba, która ją wzięła
    popełniła przestępstwo. No chyba, ze o śmierci nie wiedziała, ale w
    takim razie niezwłocznie po uzyskaniu tej wiadomości powinna ją
    zwrócić do ZUS-u.

  • 6. Data: 2005-09-05 17:34:34
    Od: "Nora" <m...@v...pl>

    > Natychmiast ją zwróćcie, jeśli nie chcecie mieć kłopotów. Nie ma
    > możliwości, żeby ZUS to przeoczył.

    ZUS ostatnia emeryture wyplaca..1 listopada zeszlego roku zmarla moja
    matka..Ostatnia emeryture za listopad wyplacono na moje nazwisko (wysylajac
    zawiadomienie z ZUSu, gdzie odebralam pieniadze..Na jakiej podstawie
    przyznam sie nie wiem..nie mialam wtedy do tego glowy)

    Nora