  • Data: 2004-01-28 10:32:22
    Temat: Re: nieskazitelny charakter
    Od: Catbert <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 1/28/2004 10:26 AM, wa wrote:
> [...]
    1...

    > Ja tu pytam serio!
    > Mam wrażenie, że określenie jest mocno nieprecyzyjne, tak na prawdę oznacza
    > po prostu nie wiadomo co. [...]

    http://www.vagla.pl/jurysta/strzebosz.htm

    "Ustawa Prawo o ustroju sądów powszechnych mówi o tym, że kandydat na
    sędziego powinien posiadać "nieskazitelny charakter". Co to według Pana
    oznacza?
    Jest to określenie niezbyt wyraźnie zdefiniowane, chociaż każdy człowiek
    wie mniej więcej co to oznacza. Chodzi tu nie tylko o uczciwość,
    solidność, obowiązkowość, ale także o takie cechy, które świadczą o tym,
    że dana osoba w stosunkach między ludzkich i w swoich stosunkach z
    państwem, zakładem pracy postępuje tak, jak tego można by oczekiwać od
    prawego obywatela i prawego człowieka. Natomiast nie ma tu pewnego
    sformalizowanego kodeksu zachowań dla tej grupy zawodowej, które
    pozbawiałyby przymiotu nieskazitelnego charakteru. Takie projekty były,
    lecz okazywały się nieprzydatne ze względu na konieczność operowania
    regułami ogólnymi, właściwie truizmami, przez co niewiele wnosiły do
    sprawy, a z drugiej strony trudno jest przewidzieć wszystkie ekstremalne
    i wyjątkowe sytuacje, które mogą się w życiu pojawić."

    Pzdr: Catbert