  • 21. Data: 2014-05-24 13:43:59
    Temat: Re: nielegalne przetwarzanie danych osobowych
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2014-05-15 17:52, W pisze:
    > czyżby chodziło o kilka radosnych kwiatków pokroju:
    > ocenyfirm.com
    > polishbusiness.info
    > regon.info

    ale mają niektórzy wyjebane w głowie... oto jedna z odpowiedzi jaką
    dostałem w związku z moim żądaniem:

    ###
    Szanowny Panie,
    dane dotyczące podanego wpisu zostały usunięte.

    Proszę poczytać sobie informacje na stronach CEIDG i nie pisać bzdur o
    nielegalnym rejestrze bo dwa tygodnie temu Minister Gospodarki podpisał
    rozporządzenie, że każdy może sobie te dane od niego kupić hurtowo albo
    w częściach.

    Wyobraża Pan sobie, że co? Prowadzi firmę i się ukrywa? Każdy ma prawo
    wiedzieć; co, pod jakim adresem i kto prowadzi biznes.

    Proszę pamiętać, że nie warto nikomu nic imputować, wydawać dyspozycji A
    JUŻ NA PEWNO STRASZYĆ.

    Usunęliśmy dane pańskiej firmy bo nie mamy z tym problemu, a nie
    dlatego, że Pan coś tam komuś kazał. Po za tym stronę CEIDG z danymi
    Pana firmy łatwo podlinkowac pod google i wówczas nie pomogą żadne
    strachy ani prośby - będą tam na wieczność. Proszę sprawdzić w google
    zapytanie: site:ceidg.gov.pl

  • 22. Data: 2014-05-25 10:58:49
    Od: W <w...@w...pl>

    news wystukał, co następuje:

> [...]
    >
    >###
    > Szanowny Panie,
    > dane dotyczące podanego wpisu zostały usunięte.

    pochwal się z której to firmy się tak popisali :D

  • 23. Data: 2014-05-25 11:07:56
    Od: W <w...@w...pl>

    news wystukał, co następuje:

> [...]
    >
    >###
    > Szanowny Panie,
    > dane dotyczące podanego wpisu zostały usunięte.

    Swoją szosą osoba pisząca to chyba nie sprawdzała o czym pisze...

  • 24. Data: 2014-05-25 11:08:57
    Od: W <w...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news wystukał, co następuje:

    > ??
    > Praw autorskich, w tym majątkowych. Bez względu na postać.
    > A także ochrony innych wartości intelektualnych, takich
    > jak bazy danych, wynalazki czy znaki towarowe.
    > Czy sobie to wyskrobiesz w granicie czy zapiszesz w gifie
    > - żadna różnica.

    Hm, nie wnikałem, ale szybkie szukanie wyświetliło:
    http://www.eporady24.pl/sprzedaz_baz_danych,pytania,
    17,219,8304.html

    "Co do prawa autorskiego to informacje z CEIDG nie podlegają mu. Świadczy o
    tym m.in. art. 171 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, zgodnie z
    którym: ,,Opracowanie lub zwielokrotnienie bazy danych spełniającej cechy
    utworu, dokonane przez legalnego użytkownika bazy danych lub jej kopii, nie
    wymaga zezwolenia autora bazy danych, jeśli jest ono konieczne dla dostępu
    do zawartości bazy danych i normalnego korzystania z jej zawartości. Jeżeli
    użytkownik jest upoważniony do korzystania tylko z części bazy danych,
    niniejsze postanowienie odnosi się tylko do tej części"."

    Hm?

  • 25. Data: 2014-05-25 18:20:13
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2014-05-22 15:26:56 +0200, W <w...@w...pl> said:

    > Bydlę wystukał, co następuje:

    > Addendum: "panie władzo, wziąłem sobie ten film

    Nienienie.
    Znalazłem opublikowany w sieci.
    :-)

    > i wrzuciłem na swoją stornę

    A to to już kompletnie nie jest cacy.

    --
    Bydlę

  • 26. Data: 2014-05-26 23:51:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 May 2014, W wrote:

    > "Co do prawa autorskiego to informacje z CEIDG nie podlegają mu.

    Moment, moment.
    A ta gałąź nie poszła w stronę argumentu o filmie? :)

> [...]
    > użytkownik jest upoważniony do korzystania tylko z części bazy danych,
    > niniejsze postanowienie odnosi się tylko do tej części˙˙."

    No ja jednak do filmu się odniosłem :)
    A pytanie o "dane" zinterpretowałem źle - z klapką na oczach założyłem,
    że mowa o danych stanowiacych bazę danych jako taką, nie z p. widzenia
    ochrony danych *osobowych*, lecz z p. widzenia danych jako *bazy* :)

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2014-05-27 09:53:52
    Od: W <w...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news wystukał, co następuje:

    > Moment, moment.
    > A ta gałąź nie poszła w stronę argumentu o filmie? :)

    Że tak powiem, tu jest wiele gałęzi, które się bardzo przeplatają - tak
    zwany 'krzak' ;-)

> [...]
    > że mowa o danych stanowiacych bazę danych jako taką, nie z p. widzenia
    > ochrony danych *osobowych*, lecz z p. widzenia danych jako *bazy* :)

    No niestety - niby szczegół, drobny, ale jednak trochę zmienia kontekst :-)

  • 28. Data: 2014-06-16 15:30:21
    Od: s...@g...com

    Hej,
    czy udało się coś ustalić w sprawie publikowania przez ocenyfirm.com danych firmy
    itd?
    Czy GIODO udzieliło jakiejś odpowiedzi, coś udało sie ruszyć w temacie?
    Tez mnie to wkurzyło, gdy znalazłam swoje dane na tej stronie!
    pozdro
    spits.

  • 29. Data: 2014-06-16 16:04:19
    Od: news <c...@b...ba>

    powiem tak, z giodo przepycham sie w innej sprawie i rece mi opadaja,
    jakbym mial jeszcze zaczac grzebac ws "ocenyfirm" to mi sie odechciewa
    (poki co) - ale wypelnilem formularz na stronie ocenyfirm z zadaniem
    nieusunięcia danych, wyslalem tez do googli zadanie usuniecia tych
    danych z indeksu (ze wskazaniem linku). poskutkowalo, bo juz
    wyszukiwarka nie wyswietla. zobaczymy na jak dlugo.

  • 30. Data: 2014-06-16 17:19:23
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 16.06.2014 15:30, s...@g...com pisze:
> [...]
    > Czy GIODO udzieliło jakiejś odpowiedzi, coś udało sie ruszyć w temacie?
    > Tez mnie to wkurzyło, gdy znalazłam swoje dane na tej stronie!

    Ale czy publikowanie danych na stronach oceniających firmy nie jest
    zgodne z celem publikowania tych danych przez rejestry przedsiębiorców,
    a co za tym idzie, czy to nie jest zgodne z prawem?

    p. m.