  • 11. Data: 2014-05-21 19:12:37
    Temat: Re: nielegalne przetwarzanie danych osobowych
    Od: W <w...@w...pl>

    news wystukał, co następuje:

    > ekhm, chodzi(ło) m.in. o te własnie portale. ktos sobie wymyslil ze
    > jawnosc jest rownoznaczna z prawem do gromadzenia i przetwarzania.
    > jeszcze inny powolal sie na ustawe o rejestrze przedsiebiorcow cos w
    > rodzaju "tworzy sie rejestr... itd" nie zwazajac na fakt, ze do
    > tworzenia takiego rejestru jest uprawniony konkretny organ a nie firma
    > krzak.

    dorzucam jeszze yelp, CI grzedznie odpisali:

    "Dziękujemy za wiadomość. Publikujemy dane firm, aby konsumenci mogli
    opowiedzieć o swoich lokalnych doświadczeniach konsumenckich i ponieważ
    informacje odnośnie Twojej firmy są danymi powszechnie dostępnymi. W związku
    z tym, ogłoszenie firmy pozostanie w stanie niezmienionym z uwagi na dobro
    konsumentów.

    Oczywiście jeśli znajdziesz nieprawidłowe informacje odnośnie swojej firmy,
    jak jej nazwa lub lokalizacja, proszę dać nam znać abyśmy mogli je poprawić.
    Należy jednak pamiętać, że nie poprawiamy recenzji, tak więc jeśli recenzja
    konsumenta wydaje się odzwierciedlać doświadczenia i opinie użytkownika,
    zazwyczaj pozostawiamy ją bez zmian.

    Regards,
    Jerzy
    Yelp User Support
    San Francisco, California"

    Zastanawia mnie czy w tym przypadku da się cokolwiek zdziałać...

    > stawiam piwo temu kto znajdzie zrodlo ocenyfirm.com tzn. kto konkretnie
    > stoi za tym po(d)miotem ? ktos sie zakamuflowal za reverse proxy i

    technicznie chyba awykonalne, przynajmniej z poziomu 'szarego' użytkownika.

    giodo?
    Pochwalisz się rezultatami od nich?

    > dodam ze w sieci powstalo mnostwo klonow (pod roznymi domenami) jednej
    > i tej samej firmy (lub kilku), ktora gromadzi dane chyba wszystkich
    > przedsiebiorcow, wszystko indeksowane przez google.
    > zastanawia mnie po co to ? dla pagerank-u ?

    reklamy? ale w sumie - aż taki ruch by generowało toto, żeby się opłacało?

  • 12. Data: 2014-05-21 23:47:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 May 2014, W wrote:

    > Yelp User Support
    > San Francisco, California"
    >
    > Zastanawia mnie czy w tym przypadku da się cokolwiek zdziałać...

    [...]
    > giodo?

    Nie ma "mocy sprawczej" poza granicami kraju.
    Chyba że kraj w którym chce ścigać naruszającego prawo ma
    umowę z Polską w tej sprawie.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2014-05-22 06:14:35
    Od: W <w...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news wystukał, co następuje:

    > [...]
    >
    > Nie ma "mocy sprawczej" poza granicami kraju.
    > Chyba że kraj w którym chce ścigać naruszającego prawo ma
    > umowę z Polską w tej sprawie.

    Ano tak też tak sądzę, niemniej zabawna jest ich odpowiedź mimo wszystko...

    "Panie władzo, ale ja sobie wziąłem ten film z internetu bo był publicznie
    dostępny" ;-)

  • 14. Data: 2014-05-22 10:19:54
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2014-05-22 06:14:35 +0200, W <w...@w...pl> said:

    > Ano tak też tak sądzę, niemniej zabawna jest ich odpowiedź mimo wszystko...
    >
    > "Panie władzo, ale ja sobie wziąłem ten film z internetu bo był publicznie
    > dostępny" ;-)

    No i prawidłowo.
    Chyba, że znajdziesz zakaz oglądania...
    ;>

    --
    Bydlę

  • 15. Data: 2014-05-22 15:26:56
    Od: W <w...@w...pl>

    Bydlę wystukał, co następuje:

    > No i prawidłowo.
    > Chyba, że znajdziesz zakaz oglądania...
    > ;>

    Addendum: "panie władzo, wziąłem sobie ten film i wrzuciłem na swoją stornę,
    na której prezentuję wszystkie znalezione filmy" :p

  • 16. Data: 2014-05-22 21:01:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 May 2014, W wrote:

> [...]
    >
    > "Panie władzo, ale ja sobie wziąłem ten film z internetu bo był publicznie

    Jako że doczytałem dalej - nie ma tak dobrze.
    Akurat w tej sprawie parę umów Polska podpisała.
    A one mają moc ustawy.

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2014-05-22 23:09:14
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2014-05-22 15:26, W pisze:
    > Bydlę wystukał, co następuje:

    > Addendum: "panie władzo, wziąłem sobie ten film i wrzuciłem na swoją stornę,
    > na której prezentuję wszystkie znalezione filmy" :p

    a to juz co innego ;) tak wlasnie sie to odbywa w dodatku czerpie sie
    korzysci materialne z obracania (nielegalnie) danymi osobowymi.

  • 18. Data: 2014-05-22 23:15:00
    Od: W <w...@w...pl>

    news wystukał, co następuje:

    > a to juz co innego ;) tak wlasnie sie to odbywa w dodatku czerpie sie
    > korzysci materialne z obracania (nielegalnie) danymi osobowymi.

    Ano.

    Pokusiłem się o wytknięcie dosyć kuriozalnego pojmowania sprawy panu z Yelp
    - ciekawe co i czy w ogóle odpisze ;-)

    zostaje pozbycie się 'regonów-info' i podobnego chłamu...

  • 19. Data: 2014-05-23 18:56:01
    Od: W <w...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news wystukał, co następuje:

    > Jako że doczytałem dalej - nie ma tak dobrze.
    > Akurat w tej sprawie parę umów Polska podpisała.
    > A one mają moc ustawy.

    Ale umów dotyczących czego? Danych czy filmów? :-)

  • 20. Data: 2014-05-24 01:47:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 May 2014, W wrote:

    > Gotfryd Smolik news wystukał, co następuje:

    > Ale umów dotyczących czego? Danych czy filmów? :-)

    ??
    Praw autorskich, w tym majątkowych. Bez względu na postać.
    A także ochrony innych wartości intelektualnych, takich
    jak bazy danych, wynalazki czy znaki towarowe.
    Czy sobie to wyskrobiesz w granicie czy zapiszesz w gifie
    - żadna różnica.

    pzdr, Gotfryd