  • 11. Data: 2009-12-25 11:39:12
    Temat: Re: napisy niemieckie - wyrób
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-12-25 12:24, Użytkownik .B:artek. napisał:

    > To nie jest powód do dumy z "naszych rzemieślników" tylko dowód
    > upodlenia. Albo inaczej - skurwienia moralnego. Dawania dupy pracą
    > własnych rąk i odrobiną umysłu, który jeszcze został. Gdyby to robili
    > Chińczycy, to jeszcze można by zrozumieć - w końcu oni z Hitlerem i
    > zagładą mieli niewiele wspólnego.

    Biznes to biznes i nie koniecznie musi być związany z moralnością.
    Natomiast Ty jesteś żałosny, mogłeś od razu wyłuszczyć wątpliwości
    moralne ale próbowałeś zabłysnąć. Teraz niestety wyglądają ona jak
    skomlenie skopanego psa.
    No chyba że potrafisz udowodnić że np. produkcja replik Niemieckich
    odznaczeń z okresu IIwś jest "skurwieniem moralnym".

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2009-12-25 11:58:36
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 25-12-2009 12:39, RadoslawF pisze:
> [...]
    > Natomiast Ty jesteś żałosny, mogłeś od razu wyłuszczyć wątpliwości
    > moralne ale próbowałeś zabłysnąć. Teraz niestety wyglądają ona jak

    Szkoda, że stawiasz się w jednej linii z nielicznymi osobami, które
    wątpliwości moralnych w sprawie opisanej w wątku nie dostrzegają.

    > No chyba że potrafisz udowodnić że np. produkcja replik Niemieckich
    > odznaczeń z okresu IIwś jest "skurwieniem moralnym".

    Wątek jest o napisie, a nie o odznaczeniach. I ja pisałem to w
    kontekście napisu. Odznaczenia mogą mieć jeszcze wartość z punktu
    widzenia historii wojskowości. W końcu II WS to też militaria. Natomiast
    napis "Arbeit macht frei" i miejsce jego umieszczenia ma swoją
    niepodważalną symbolikę i odpowiednie konotacje, wobec których próba
    komercjalizacji tego jest nieakceptowalna.

    --
    .B:artek.

  • 13. Data: 2009-12-25 12:08:41
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-12-25 12:58, Użytkownik .B:artek. napisał:

> [...]
    > niepodważalną symbolikę i odpowiednie konotacje, wobec których próba
    > komercjalizacji tego jest nieakceptowalna.

    Wątek wystartował od cytowanego wyżej napisu a potem poszedł dalej.
    Przeczytaj dokładnie jaki cytat zostawiłeś w swoim poprzednim
    poście odpowiadając na niego i nie wykręcaj się.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2009-12-25 12:13:18
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 25-12-2009 12:34, Alek pisze:
    > Sprzedawanie biletów wstępu do tego muzeum też potępiasz?

    A odróżniasz sprzedawanie "pamiątki" z zyskiem, gdzie na jej cenę składa
    się m.in. koszt wytworzenia, podatki i zysk od opłaty za zwiedzanie
    _państwowego_ muzeum, do funkcjonowania którego każdy obywatel tego
    kraju się dokłada? Opłaty za zwiedzanie nie są sposobem łatania dziury
    budżetowej, tylko częściowym pokryciem _kosztów_ jego utrzymania. Żeby
    to wszystko stanowiło przestrogę dla przyszłych pokoleń.

    --
    .B:artek.

  • 15. Data: 2009-12-25 12:22:37
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 25-12-2009 o 13:13:18 .B:artek. <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > budżetowej, tylko częściowym pokryciem _kosztów_ jego utrzymania. Żeby
    > to wszystko stanowiło przestrogę dla przyszłych pokoleń.

    Czekaj - jeśli to jest naprawdę oburzające i "urągające zasadom",
    to przecież nikt nie kupi tych napisów i wytwórca pójdzie z torbami.

    Chyba że się boisz że ludziom się pomysł spodoba i chcesz prewencyjnie
    go zakazać, ale wtedy pisz z otwartą przyłbicą że jesteś totalniakiem.

    --
    Tomek

  • 16. Data: 2009-12-25 12:30:12
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 25.12.2009 13:22, Tomek wrote:

> [...]
    >
    > Chyba że się boisz że ludziom się pomysł spodoba i chcesz prewencyjnie
    > go zakazać, ale wtedy pisz z otwartą przyłbicą że jesteś totalniakiem.

    Odrozniasz krytyke od zakazu?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 17. Data: 2009-12-25 12:48:21
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    .B:artek. napisal:
    > Polaków walcząc o przeżycie wykonywało ten napis - a później być może
    > marnie skończyło - znajduje się też w Polsce "byznesmen" z bożej łaski,
    > który te same napisy chce wykonywać jako komercyjną atrakcję.

    'Holocaust industry' jest jeszcze bardziej watpliwe moralnie,
    co wcale nie przeszkadza amerykanskim prawnikom i rozmaitym
    organizacjom zydowskim zbijac na tym fortune.

    Nota bene: do Oswiecimia zjezdzaja cale kolumny autokarowe
    wysypujace turystow, ktorzy potem maja mnostwo uwag
    do miasta i jego mieszkancow, ktorzy z sasiedztwa tego obozu
    nie maja literalnie nic procz ogromnych klopotow.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 18. Data: 2009-12-25 13:00:33
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 25-12-2009 o 13:30:12 Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>
    napisał(a):

    > Odrozniasz krytyke od zakazu?

    A myślisz że .B:artek potrzebuje obrońców z urzędu?

    --
    Tomek

  • 19. Data: 2009-12-25 13:10:45
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tomasz Chmielewski napisal:
    > Odrozniasz krytyke od zakazu?

    Nie odwracaj kota ogonem. W Polsce wiekszosc zamordyzmu
    ostatnich lat wprowadzano wlasnie taka metoda salami:
    najpierw niewinna krytyka, potem jakies niepozorne kolka
    popierajace, potem postulaty biskupow lub innych dygnitarzy,
    a potem totalitarne regulacje w ustawach i rozporzadzeniach
    wprowadzanych po odpowiednio spreparowanej medialnej histerii,
    ze przytocze chocby ostatni przyklad ustawy hazardowej lub
    religijno-fundamentalistyczne propozycje Gowina.

    Dlatego takie checi wprowadzania kaganca nalezy bezwzglednie
    tepic juz w zalazku, aby nie pozwolic im na wzrost do poziomu
    regulacji prawnych. Polska jest juz dalece ZA BARDZO przeregulowana.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 20. Data: 2009-12-25 13:20:47
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 25.12.2009 14:10, Jacek_P wrote:

> [...]
    > tepic juz w zalazku, aby nie pozwolic im na wzrost do poziomu
    > regulacji prawnych. Polska jest juz dalece ZA BARDZO przeregulowana.

    Wszystko fajnie, ale wlasnie zasugerowales zakaz wszelkiej krytyki -
    chyba najwieksza forme zamordyzmu ;) (przynajmniej mi sie to tak odebralo).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org