  • 1. Data: 2009-12-23 16:21:16
    Temat: prosba o pomoc prawna haslo "projekty badawcze"
    Od: "Dariusz Radomski" <d...@n...pl>

    Szanowni Panstwo
    Zwracam sie z prosba o suegstie merytorczne dotyczace dalszego postepowania
    w nastepujacej sprawie:

    Aplikowalem o fundusze w ramach projektu Lider zarzadzanego przez Narodowe
    Centrum Badan i Rozwoju.
    Otrzymalem ustna odpowiedz od koordynatora, iz nie mam wystarczajacejj
    liczby punktow za recenzje, aby otrzymac finansowanie.

    Punkt 10 Regulaminu programu brzmi:

    "Od wyników konkursu nie przysługuje wnioskodawcy odwołanie, z wyjątkiem
    sytuacji, w których podważa się rzetelnośd przeprowadzonej procedury
    konkursowej. W takim przypadku odwołanie składa się w terminie do 14 dni od
    daty ogłoszeniu wyników konkursu. "

    W zwiazku z w/w punktem wystapilem z prosba o udostepnienie tresci recenzji
    celem zweryfkowania czy sa rzetelne.
    Otrzymalem nastepujaca odpowiedz koordynatora:

    "Według w/w Regulaminu Centrum nie jest zobligowane do przekazania
    Wnioskodawcom wyników cząstkowych oceny wniosków, w tym recenzji."

    Moje pytania sa nastepujace:
    1) Czy z braku obowiazku udostepnienia ocen wniosku wynika, brak mego prawa
    do wgladu do tresci ocen? Dodam, ze w zadnym punkcie regulaminu nie ma
    nalozonej klauzuli tajnosci na tresc recenzji.

    2) Czy zachowanie Pani koordynator nie lamie pktu 10 Regulaminu, czyli
    mojego prawa do oceny rzetelnosci procedury kwalifikacyjnej, w tym -
    recenzji.

    3) W jaki sposob powinienem dalej postapic w tej sprawie, kto moze mnie
    wesprzec w tej sprawie (sąd, Minister Nauki?)

    Bede wdzieczny za okazzna pomnoc.

    Z pozdrowieniami wigiljnymi i zyczeniami cieplych Swiat Bozego Narodzenia,

    Dariusz Radomski

  • 2. Data: 2009-12-23 19:46:41
    Temat: Re: prosba o pomoc prawna haslo "projekty badawcze"
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dariusz Radomski" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:hgtg53$2bt8$1@news.mm.pl...

    Ja - bez głębszej analizy sprawy - sugerowałbym zażalenie na rzetelność
    procedury konkursowej uzasadnione brakiem możliwości zapoznania się z
    kluczową w tej sprawie recenzją. Moim zdaniem sam ten fakt świadczy o
    nierzetelności konkursu, bez względu na to, czy jest to gdzieś w
    regulaminie, czy tego nie ma.