  • 1. Data: 2009-12-25 08:40:38
    Temat: 50%-owy parytet płci wśród sędziów - jak najszybciej!
    Od: Janeo <j...@g...com>

    "Wigilia jest dniem hańby polskiego sądownictwa, bo tysiące dzieci nie
    może spędzić świąt z ojcem, który nie może przekazać też dziecku
    prezentów. Setki tysięcy polskich dzieci jest wychowywanych bez ojców,
    bo sądy wyrywają go z rodziny" - to komunikat protestujących ojców
    przed domem premiera Tuska.

    W związku z propozycją 50%-wego parytetu wyborczego do Sejmu proponuję
    jak najszybciej zmiany w wyznaczaniu sędziów do spraw rodzinnych z
    obowiązkowym zachowywaniem 50%-wego parytetu płci.
    Potem niech przyjdzie czas na resztę sędziów.
    Pozdr. - J

  • 2. Data: 2009-12-25 09:07:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Janeo pisze:
> [...]
    > obowiązkowym zachowywaniem 50%-wego parytetu płci.
    > Potem niech przyjdzie czas na resztę sędziów.

    Co za głupota - jeśli jakaś płeć wydaje niesprawiedliwe wyroki, to
    nie powinna wchodzić w skład sądów. Jeśli nie ma różnicy, parytet jest
    niepotrzebny.

    "Z powodu tego, że wszyscy sędziowie piłkarscy są skorumpowani,
    proponujemy wprowadzenie parytetu - sędziami piłkarskimi w 50% muszą być
    osoby nieskorumpowane, a w 50% osoby skorumpowane!!!"

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-12-25 10:22:22
    Od: "Lady_Heather" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Janeo" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...

    >W związku z propozycją 50%-wego parytetu wyborczego do Sejmu proponuję
    j>ak najszybciej zmiany w wyznaczaniu sędziów do spraw rodzinnych z
    >obowiązkowym zachowywaniem 50%-wego parytetu płci.

    Jasne, tak jakby wsrod sedziow orzekających w sądzie rodzinnym w calej
    Polsce nie bylo zadnego mezczyzny i tak jakbybyla 100% gwarancja ze
    męzczyzna-sędzia zawsze będzie przyznawal opieke nad dzieckiem ojcu:))

    LH

  • 4. Data: 2009-12-25 11:31:53
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

> [...]
    > proponujemy wprowadzenie parytetu - sędziami piłkarskimi w 50% muszą
    > być osoby nieskorumpowane, a w 50% osoby skorumpowane!!!"

    Zwykle nie wiadomo który sędzia piłkarski jest skorumpowany
    a który nie. Z płcią sprawa jest łatwiejsza.
    Gdyby faktycznie 50% sędziów rodzinnych stanowili mężczyźni
    a drugie 50% kobiety to po jakimś czasie możnaby metodami
    statystycznymi zbadać czy istnieje zależność między treścią
    orzeczeń a płcią sędziego. Gdyby korelacja była wyraźna to
    byłby to dowód na to, co w tej chwili pozostaje w sferze
    domysłów.

  • 5. Data: 2009-12-25 13:07:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Alek pisze:

> [...]
    > orzeczeń a płcią sędziego. Gdyby korelacja była wyraźna to
    > byłby to dowód na to, co w tej chwili pozostaje w sferze

    Należałoby jeszcze udowodnić, że wyroki wydawane przez jedną z płci
    są niesprawiedliwe. Bo z faktu, że dziecko w 95% trafia do matki nic
    takiego nie wynika. Wręcz przeciwnie - wydaje się, że tak jest bardziej
    naturalnie.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-12-25 14:06:47
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 25 Gru, 14:07, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Nale a oby jeszcze udowodni , e wyroki wydawane przez jedn z p ci
    > s  niesprawiedliwe. Bo z faktu, e dziecko w 95% trafia do matki nic
    > takiego nie wynika. Wr cz przeciwnie - wydaje si , e tak jest bardziej
    > naturalnie.
    >
    > --
    > Liwiusz

    No, plci zenskiej wydajacej wyroki tez sie chyba tak wydaje. Na trzy
    znane mi przypadki, we wszyskich orzekaly kobiety. W doch przyznano
    opieke matce. W jednym byla bezrobotna samotna a ojciec mial prace,
    konkubine (bo sprawa ciagnela sie tylko 5 lat) i wlasny dom. Matka
    przepisala dziecko do szkoly gdzie ona mieszkala zeby dziecko "musialo
    dojezdzac 20 km jakby mieszkalo z ojcem". W drugim psycholog sadowy
    wydal orzeczenie ze dziecko jest silnie zwiazane emocjonalnie z ojcem
    i jemu powinna byc przyznana opieka. Wyrok? Przyznanie opieki matce bo
    15-latkowi potrzeba kobiecej reki.

  • 7. Data: 2009-12-26 07:16:18
    Od: Janeo <j...@g...com>

    Kobiety sa gorsze jako sędziowie, nie tylko w sprawach rodzinnych.
    Inna psychika, która zbytnio polega na sferze uczuciowej, często
    naginają dla niej logikę i interpretację faktów. Stąd często
    idiotyczne wyroki z którymi trzeba się dopiero zmagać w apelacjach.
    Nawet jeśli i tam są kobiety (3!), to dopiero gdy im się wykaże
    logicznie popełnione błędy ich poprzedniczkę, mogą już ewentualnie
    wyrokować prawidłowo.
    Pozdr. - J

  • 8. Data: 2009-12-28 15:36:36
    Temat: Re: 50%-owy parytet plci wsród sedziów - jak najszybciej!
    Od: acelnószz <j...@g...pl>

    Opisz ten trzeci - nie wystarczy byc q..a i narkomanka w jednym, opowiesc moze byc
    ciekawa...
    JaC

    -----