  • 1. Data: 2003-10-07 19:15:12
    Temat: minimalna kwota faktury
    Od: "sg" <n...@p...wywal_to.onet.pl>

    Witam,

    Wczoraj odmowiono mi wystawienia faktury w Lodzkim Geancie na kwote 4,99
    motywujac tym ,ze wystawiaja faktury wylaznie od 6 PLN. Czy wg Was maja
    prawo odmowic wystawienia faktury na niższa kwote jesli klient tego zada ?

    pozdrawiam,
    SG

  • 2. Data: 2003-10-08 05:31:24
    Temat: Re: minimalna kwota faktury
    Od: "automoto" <a...@g...pl>

    Użytkownik "sg" <n...@p...wywal_to.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prawo odmowic wystawienia faktury na niższa kwote jesli klient tego zada ?

    szczerze to akurat nie wiem czy istnieje minimalna kwota faktury, lecz jesli
    jej nie dostaniesz a masz paragon fiskalny, to sproboj zrobic "dokument
    wewnetrzy" gdzie dokladnie opisz co kiedy i od kogo kupiles i podepnij
    paragon

    aha jeszcze jedna sprawa, poniewaz zdaza sie (zwlaszcza w tescco) ze
    paragony szybko wyblakaja, dobrze zrobic takze ksero rachunku i przechowywac
    razem z reszta.

    pozdro

  • 3. Data: 2003-10-08 05:54:09
    Od: "sg" <n...@p...wywal_to.onet.pl>

    > aha jeszcze jedna sprawa, poniewaz zdaza sie (zwlaszcza w tescco) ze
    > paragony szybko wyblakaja, dobrze zrobic takze ksero rachunku i
> [...]

    TNX

    sg

  • 4. Data: 2003-10-08 06:15:11
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    sg <n...@p...wywal_to.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > prawo odmowic wystawienia faktury na niższa kwote jesli klient tego zada ?

    nie ma "minimalnej" kwoty faktury, a od odmowa jej wystawienia to wykrocznie
    karne skarbowe z art 61 kks. Można o sprawie zawiadomić urząd skarbowy,

    pzdr

    marek radwański

  • 5. Data: 2003-10-08 06:58:19
    Od: "sg" <n...@p...wywal_to.onet.pl>

> [...]
    wykrocznie
    > karne skarbowe z art 61 kks. Można o sprawie zawiadomić urząd skarbowy,

    dzieki,

    pozdrawiam,
    SG

  • 6. Data: 2003-10-08 17:00:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W tym wypadku, to akurat będzie przestępstwo a nie wykroczenie. Uchybienie
    podatkowe nie jest znamieniem przestępstwa niewystawienia faktury, a zatem
    nie można na jego podstawie określać tego jako czyn mniejszej wagi, a tym
    samym musiały by istnieć jakieś okoliczności inne, by uznać to za taki
    czyn i potraktować jako przestępstwo. W tym wypadku to po prostu
    bezczelność pracowników Geanta.

  • 7. Data: 2003-10-08 19:18:14
    Od: "bartek" <b...@g...pl>

    a nie 62?

  • 8. Data: 2003-10-09 07:19:54
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    bartek <b...@g...pl> napisał(a):

    > a nie 62?

    oczywiście , że 62, tak to jest, jak się z pamięci pisze :-),

    pzdr

    marek radwański

  • 9. Data: 2003-10-09 07:21:52
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    > wykrocznie

    > dzieki,
    >
    > pozdrawiam,
    > SG

    dokłądnie, art. 62 k.k.s.

    _@KON@_Art. 62. § 1. Kto wbrew obowiązkowi nie wystawia faktury lub rachunku
    za wykonanie świadczenia albo odmawia ich wydania,

    podlega karze grzywny do 180 stawek dziennych.

    § 2. Kto fakturę lub rachunek, określone w § 1, wystawia w sposób nierzetelny
    albo takim dokumentem posługuje się,

    podlega karze grzywny do 240 stawek dziennych.

    § 3. Kto wbrew przepisom o podatku od towarów i usług oraz o podatku
    akcyzowym lub ustawy - Ordynacja podatkowa:

    1) nie przechowuje kopii wystawionej faktury lub rachunku,

    2) nie zawiadomi właściwego organu podatkowego o miejscu przechowywania ksiąg
    podatkowych oraz dokumentów związanych z ich prowadzeniem

    - podlega karze grzywny do 720 stawek dziennych.

    § 4. Karze określonej w § 1 podlega także ten, kto wbrew przepisom ustawy
    dokona sprzedaży z pominięciem kasy rejestrującej albo nie wyda dokumentu z
    kasy rejestrującej, stwierdzającego dokonanie sprzedaży.

    § 5. W wypadku mniejszej wagi, sprawca czynu zabronionego określonego w § 1-4

    podlega karze grzywny za wykroczenie skarbowe.

    pzdr

    marek radwański

  • 10. Data: 2003-10-25 13:47:35
    Od: Karol <a...@u...poczta.onet.pl>