  • 1. Data: 2004-02-28 13:00:33
    Temat: mieszkanie-hipoteka-komornik
    Od: "Andrzej" <p...@w...pl>

    witam,

    Jedno z moich mieszkań jest kupione na kredyt. Ciąży na nim hipoteka banku e
    księdze wieczystej.
    Czy komornik moż zająć to mieszkanie, które defakto jest właśnością banku ?
    raty spłacam regularnie.

    Czy mogę takie mieszkanie sprzedać, obciążone hipoteką dla kogoś innego. ?
    za jego zgodą ?

    pozdrawiam

    Andrzej

  • 2. Data: 2004-02-28 14:30:38
    Temat: Re: mieszkanie-hipoteka-komornik
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@n...e-wro.pl>

> [...]
    > raty spłacam regularnie.
    >
    > Czy mogę takie mieszkanie sprzedać, obciążone hipoteką dla kogoś innego. ?

    hej!

    1. mieszkanie jest twoje, tak? ...oczywiscie, ze tak. dlatego jest obciazone
    hipoteka na korzysc banku (tzn. bank jest uprawiony z tytulu prawa rzeczowego -
    hipoteki).
    nie ma znaczenia, ze "de facto" wlascicielem mieszkania jest bank. w prawie
    rzadko
    liczy sie to co jest "de facto". raczej bierze sie pod uwage tylko to co jest
    "de iure".

    2. oczywiscie, ze komornik moze zajac takie mieszkanie i pozniej sprzedac je na
    licytacji i
    nie ma znaczenia obciazenie jej hipoteka

    3. mozesz sprzedac takie mieszkanie, ale oczywiscie nie spowdouje to wygasniecia
    hipoteki i nowy wlasciciel bedzie ewentualnie narazony na odpowiedzialnosc z
    wiazana
    z twoim dlugiem. tzn. jezeli nie splacisz kredytu bank bedzie i tak mogl
    skierowac egzekucje
    do twojego bylego mieszkania. oznacza to ni mniej ni wiecej, ze nikt nie kupi
    tego mieszkania
    za cene rynkowa.

    pozdrawiam,
    konrad

  • 3. Data: 2004-02-29 18:45:45
    Od: "Monika" <n...@w...pl>

    Możesz sprzedać mieszkanie obciążone hipoteką. Samą hipotekę możesz za zgodą
    banku przenieść na inną nieruchomość ale przy tym jest strasznie dużo
    chodzenia. Jeśli będziesz chciał sprzedać mieszkanie - pójdż do swojego
    oddziału banku porozmawiać...nowy nabywca może kupić i przejąć Twoje
    zobowiązania wobec Banku (za zgodą Banku) lub z części pieniędzy, które
    otrzymasz za lokal - spłacisz kredyt (dowiedz się od "Miłej Pani w banku jak
    to zrobić, żeby zapłacić jak najmniej prowizji z tytułu wcześniejszej
    spłaty). W tym wypadku - podpisujesz umowę przedwstępną - z kupującym (u
    Notariusza) i pobierasz zaliczke w wysokości zaciągniętego kredytu, potem
    udajesz sie do Banku i regulujesz zobowiązania. Bank wystawia Ci
    zaświadczenie, że kredyt został spłacony, składasz odpowiedni wniosek do
    Sądu o wykreślenie hipoteki i za jakieś parę długich tygodni dostaniesz
    zaświadczenie o wykreśleniu hipoteki. Wtedy podpisujesz właściwą umowę
    sprzedaży i przeniesienia własności :-)
    --
    Monika

  • 4. Data: 2004-02-29 20:42:42
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > Sądu o wykreślenie hipoteki i za jakieś parę długich tygodni dostaniesz
    > zaświadczenie o wykreśleniu hipoteki. Wtedy podpisujesz właściwą umowę

    wygasniecie wierzytelnosci zabezpieczonej hipoteka przez zaplate pociaga
    za soba wygasniecie hipoteki wiec wykreslenie z ksiegi wieczystej to tylko
    formalnosc i umowe mozna podpisac wczesniej majac z banku pokwitowanie z
    notarialnie poswiadczonym podpisem.

    pozdrawiam
    marcin