    From: "Monika" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mieszkanie-hipoteka-komornik
    Date: Sun, 29 Feb 2004 19:45:45 +0100

    Możesz sprzedać mieszkanie obciążone hipoteką. Samą hipotekę możesz za zgodą
    banku przenieść na inną nieruchomość ale przy tym jest strasznie dużo
    chodzenia. Jeśli będziesz chciał sprzedać mieszkanie - pójdż do swojego
    oddziału banku porozmawiać...nowy nabywca może kupić i przejąć Twoje
    zobowiązania wobec Banku (za zgodą Banku) lub z części pieniędzy, które
    otrzymasz za lokal - spłacisz kredyt (dowiedz się od "Miłej Pani w banku jak
    to zrobić, żeby zapłacić jak najmniej prowizji z tytułu wcześniejszej
    spłaty). W tym wypadku - podpisujesz umowę przedwstępną - z kupującym (u
    Notariusza) i pobierasz zaliczke w wysokości zaciągniętego kredytu, potem
    udajesz sie do Banku i regulujesz zobowiązania. Bank wystawia Ci
    zaświadczenie, że kredyt został spłacony, składasz odpowiedni wniosek do
    Sądu o wykreślenie hipoteki i za jakieś parę długich tygodni dostaniesz
    zaświadczenie o wykreśleniu hipoteki. Wtedy podpisujesz właściwą umowę
    sprzedaży i przeniesienia własności :-)
    --
    Monika