    From: "Konrad vel Legislator" <g...@n...e-wro.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mieszkanie-hipoteka-komornik
    Date: Sat, 28 Feb 2004 15:30:38 +0100

    > witam,
    >
    > Jedno z moich mieszkań jest kupione na kredyt. Ciąży na nim hipoteka banku e
    > księdze wieczystej.
    > Czy komornik moż zająć to mieszkanie, które defakto jest właśnością banku ?
    > raty spłacam regularnie.
    >
    > Czy mogę takie mieszkanie sprzedać, obciążone hipoteką dla kogoś innego. ?
    > za jego zgodą ?
    >
    > pozdrawiam
    >
    > Andrzej

    hej!

    1. mieszkanie jest twoje, tak? ...oczywiscie, ze tak. dlatego jest obciazone
    hipoteka na korzysc banku (tzn. bank jest uprawiony z tytulu prawa rzeczowego -
    hipoteki).
    nie ma znaczenia, ze "de facto" wlascicielem mieszkania jest bank. w prawie
    rzadko
    liczy sie to co jest "de facto". raczej bierze sie pod uwage tylko to co jest
    "de iure".

    2. oczywiscie, ze komornik moze zajac takie mieszkanie i pozniej sprzedac je na
    licytacji i
    nie ma znaczenia obciazenie jej hipoteka

    3. mozesz sprzedac takie mieszkanie, ale oczywiscie nie spowdouje to wygasniecia
    hipoteki i nowy wlasciciel bedzie ewentualnie narazony na odpowiedzialnosc z
    wiazana
    z twoim dlugiem. tzn. jezeli nie splacisz kredytu bank bedzie i tak mogl
    skierowac egzekucje
    do twojego bylego mieszkania. oznacza to ni mniej ni wiecej, ze nikt nie kupi
    tego mieszkania
    za cene rynkowa.

    pozdrawiam,
    konrad