  • 1. Data: 2004-02-28 11:38:35
    Temat: TP SA nie chce moich pieniędzy
    Od: " " <m...@W...gazeta.pl>

    W listopadzie ubiegłego roku podpisałem umowę na telefon. TP podłączyła
    linię i od tego czasu nie dostałem żadnych rachunków. Kilkanaście razy
    dzwoniłem do nich i pytałem, dlaczego nie przysyłają. Za każdym razem
    obiecywali, że wyślą już za parę dni i nic. Parę dni temu w końcu jedna z
    pań powiedziała mi, że nie wie, jak to się stało, ale jestem "poza systemem"
    i jest to "niebezpieczne", ale nie mogą mi w tej sytuacji przysłać
    rachunków, bo moje połączenia nie były rejestrowane czy jakoś tak. Niby
    fajnie, ale boję się, że w końcu obliczą mi jakiś ryczałt, pomnożą przez
    jakiś współczynnik i będę musiał płacić jakieś grube tysiące złotych.
    W związku z tym pytanie do fachowców: Czy prawo pozwala na egzekwowanie ode
    mnie opłat za połączenia, skoro TP SA nie wysyłała rachunków?

  • 2. Data: 2004-02-28 12:04:31
    Temat: Re: TP SA nie chce moich pieniędzy
    Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc>

    Dnia Sat, 28 Feb 2004 11:38:35 +0000 (UTC)
    " " <m...@W...gazeta.pl> naskrobał(a):

    > rejestrowane czy jakoś tak. Niby fajnie, ale boję się, że w końcu
    > obliczą mi jakiś ryczałt, pomnożą przez jakiś współczynnik i będę
    > musiał płacić jakieś grube tysiące złotych.

    to moze jeszcze da sie wyjasnic, problemem bedzie pewnie tez to
    ze na pewno ta linie wylacza a potem bedziesz chodzil 10x miesiecznie
    aby to zalatwic przez 3 miesiace (z zycia wziete)

    Sierp

    --
    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
    http://sierp.net/faq

  • 3. Data: 2004-02-28 12:28:37
    Od: "Andrzej" <p...@w...pl>

    1.Każda linia w TPSA jest billingowana. Realizuje to centrala tworząc
    rekordy billingowe.
    2.Nie zawsze rekordy billingowe są poprawnie kojarzone z właściwym abonentem
    w systemie "serat" (on na podstawie danych z central, kojarzy ze właściwym
    identyfikatorem abonenta.
    3. Nie tak dawno powstała specjalna grupa do spraw billingu nierozliczonego,
    która stara się ręcznie skojarzyć dane z central z danymi abonentów.
    4. Ogólnie jest bałagan i burdel w tej firmie, ale zapewne kiedyś ktoś to
    skojarzy (nie sądze że w tej dekadzie, ale napewno do tego dojdzie.
    5. Istnieje jeszcze jedna możliwość (choć najmniej prawdopodobna, iż
    pracownik, który kreował na centrali Twój numer, wyłączył billing już na
    samej centrali) ale to jest wątpliwe.
    6. Wszelkie dane operatorów na centralach są rejestrowane, każde naciśnięcie
    klawisza w konsoli sterującej(tak na wszelki wypadek).
    7. W TPSA jest gorzej niż nawet w ZUS-sie.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-02-28 12:37:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Nie dzwoń do nich, tylko napisz. Albo osobiście zanieś za potwierdzeniem
    doręczenia na kopii albo wyślij poleconym.