  • 1. Data: 2004-03-17 03:58:24
    Temat: merytorium - co to oznacza?
    Od: "Piotr" <p...@o...pl>

    Męczy mnie bardzo jedno słowo - merytorium. Próbuję znaleźć jego definicję i
    nie idzie. Znalazłem tylko taki fragment:

    "Jednym z bezposrednich skutkow wejscia w nowe ministerstwo jest czasowe
    _merytorium_ na przyznawanie pobytu stalego w Chicago i innych biurach
    imigracyjnych"

    www.prawoimigracyjne.com/articles/monitor0212.asp

    Jest tutaj wiele inteligentnych osób, na pewno ktoś z Was wie, co oznacza to
    słowo i czy ma tylko znaczenie prawne.

  • 2. Data: 2004-03-17 04:14:07
    Temat: Re: merytorium - co to oznacza?
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "Piotr" <p...@o...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > www.prawoimigracyjne.com/articles/monitor0212.asp
    >
    > Jest tutaj wiele inteligentnych osób, na pewno ktoś z Was wie, co oznacza

    moratorium ?

  • 3. Data: 2004-03-17 07:51:11
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@n...e-wro.pl>

    > "Jednym z bezposrednich skutkow wejscia w nowe ministerstwo jest czasowe
    > _merytorium_ na przyznawanie pobytu stalego w Chicago i innych biurach
    > imigracyjnych"

    chodzi o "moratorium" czyli krocej lub dluzej trwajaca przerwa
    w stosowaniu czegos. w tym przypadku zawieszone zostaje na
    jakis czas przyznawanie pobytu...

    pozdro600
    konrad

  • 4. Data: 2004-03-21 14:53:45
    Od: "Piotr Majewski" <p...@o...pl>

    > chodzi o "moratorium" czyli krocej lub dluzej trwajaca przerwa
    > w stosowaniu czegos. w tym przypadku zawieszone zostaje na
    > jakis czas przyznawanie pobytu...

    Dziękuję.

    Czyli ktoś na tamtej stronie zrobił błąd. Mnie jednak chodzi o słowo
    *merytorium* (przez "e"). Czy takiego słowa nie ma w j. polskim? Po łacinie
    meritorium oznacza m.in. dom publiczny... nie zamierzam żadnego otwierać :),
    interesuje mnie słowo.

    Z góry dziękuję. Spytam też na pl.hum.polszczyzna