  • 1. Data: 2004-03-17 01:02:39
    Temat: Pozwać uczelnię do sądu?
    Od: "rypka" <n...@o...pl>

    Witam;
    sprawa jest tego typu:
    5 lat temu pewna uczelnia wyższa (nie prywatna) zachęcała maturzystów do
    rozpoczęcia studiów na kierunku "projektowanie terenów zieleni" na wydziale
    rolniczym. Składając podanie wybrałem włąśnie ten kierunek. Jak zapewniały
    ulotki (drukowane, również na stronie www uczelni) przez pierwsze 2 lata
    studenci mieli kształcić się na kierunku "rolnictwo", a po drugim roku
    wybrać specjalizację (jedną z możliwych do wyboru specjalizacji było właśnie
    projektowanie ter. zieleni).

    Dwa lata kształciłem się więc na kier. rolnictwo. Niestety, po drugim roku
    spec. nie wybrałem, ponieważ jak mi powiedziano w dziekanacie: na wydziale
    było za mało studentów, aby tworzyć specjalizacje po 2 roku. Zapewniano
    jednak (tylko ustnie), że "proj. ter. zieleni" można będzie wybrać na
    magisterce (studi dzielą się na inżynierskie-4 lata i magisterskie
    uzup. -1,5 roku).

    Niestety, niedawno ogłoszono, jakie są możliwe kierunki ma magisterce, ale
    PTZ tam nie ma.

    Podsumowując: zachęcony propozycją uczelni zapisałem się na kierunek
    "PTZ"(mam to napisane na podaniu), wydałem 8400 zł na czesne (+ drugie tyle
    na dojazdy, podręczniki, noclegi, ksero), a uczelnia "zmusiła" mnie do tego,
    żebym studiował na kier. "rolnictwo".

    Moje pytanie: czy mogę podać uczelnię do sądu i odzyskać pieniądze (czesne)?
    Przecież nie dotrzymali warunków umowy (czy podanie do szkoły można nazwać
    umową? -to moje drugie pytanie).

    Czy w Polsce były już takie przypadki?

    Pozdrawiam, M.

  • 2. Data: 2004-03-17 05:56:02
    Temat: Re: Pozwać uczelnię do sądu?
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "rypka" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli masz mocne argumenty i dowody to możesz skierować sprawę na drogę
    sądową. Pamiętaj jednak że Sądy mogą nie podzielić twojego punktu widzenia.
    :(((
    Polecam w tym wypadku podjąć negocjacje z uczelnią oczywiście wszystko na
    piśmie.

    Stan_Z