  • 1. Data: 2004-03-17 00:28:08
    Temat: Sprzedaz programu i brak dzialalnosci gosp.
    Od: "adeon" <a...@t...pl>

    Witam,

    Jestem w nastepujacej sytuacji: mam paru chetnych na pewien program, ktory
    mam zamiar napisac.
    Niektorzy chetni to firmy. Podejrzewam ze program rozejdzie sie zaledwie w
    paru sztukach.
    Chcialbym jednak w jakis sposob zabezpieczyc swoj produkt, np. przez jakas
    imienna rejestracje programu
    i generacje numeru seryjnego. Do programu chcialbym dolaczyc takze jakas
    swoja licencje, tak zeby
    wszystko wygladalo na komrecyjny, prawnie strzezony produkt. Jednak tu sie
    pojawia problem -
    nie mam dzialalnosci gospodarczej, dla rozprowadzenia kilku plyt z moim
    programem za kilkadziesiat zł
    nie oplaca mi sie jej zakladac. Jesli program bedzie kupowala ode mnie
    firma, to pewnie bedzie
    wymagala jakiejs faktury lub rachunku. Jakie mam wyjscia w takiej sytuacji?
    Czy osoba prywatna moze wystawic
    jakies potwierdzenie zakupu?

    Pozdrowienia
    adeo

  • 2. Data: 2004-03-17 01:50:28
    Temat: Re: Sprzedaz programu i brak dzialalnosci gosp.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    adeon wrote:

    > Jesli program bedzie kupowala ode mnie firma, to pewnie bedzie
    > wymagala jakiejs faktury lub rachunku. Jakie mam wyjscia w takiej sytuacji?
    > Czy osoba prywatna moze wystawic jakies potwierdzenie zakupu?

    Rozwiązanie 1: znaleźć znajomą firmę, która Ci zleci napisanie takiego
    programu (umowa o dzieło) a potem sprzeda na fakturę kopie (szczegóły
    rozliczenia musicie oczywiście dogadać).

    Rozwiązanie 2: kompiluj dla każdego odbiorcy osobną wersję z wpisanymi
    jego danymi i np. indywidualną nazwą programu (a co! ;) i rozliczaj się
    na umowy o dzieło (tylko bez przeniesienia praw autorskich - wyłącznie z
    licencją do własnego użytku).

    Przynajmniej ja tak parę razy zrobiłem (punkt 2) parę ładnych lat temu i
    jakoś US się nie czepiał :)

  • 3. Data: 2004-03-17 07:30:04
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "adeon" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > swoja licencje, tak zeby
    > wszystko wygladalo na komrecyjny, prawnie strzezony produkt.

    Zabezpieczenie programu - to osobny problem.
    Mozesz go zabezpieczyc tak jak mowisz.
    Mozesz byc producenetem programu. Jako
    producent wykonales to w ramach umowy zlecenia.
    W umowie moze moze byc zalaczona licencja - prawo
    do uyztkowania zgodnie z warunkami
    jakie Ty i twoj klient przyjmuja (np.
    klient nie moze rozpowszechniac go, nie ma
    praw autorskich itp)

    WOJSAL