  • 21. Data: 2002-08-02 10:04:30
    Temat: Re: mandat MPK
    Od: <m...@w...pl>

    > Tu mam pytanie: czy czas biegu przedawnienia liczony jest od nowa (czyli gdy
    > przedawnienie jest orzekane po roku, to znow jest pelny rok do
    przedawnienia),
    > czy jest do kontunuacja od momentu przerwania (gdy przerwanie nastapilo po
    pol
    > roku od wystapienia sprawy, to po wznowieniu biegu przedawnienia do
    > przedawnienia sprawy zostaje pol roku) ?
    > Mam nadzieje ze nie zamotalem tego za bardzo :)
    >
    > Pozdrowienia - Sir Zooro

    1. Przedawnienie biegnie &#8222;na nowo&#8221;, to znaczy zawsze od początku tak,
    jakby do
    chwili przerwania nie biegło - &#8222;po każdym przerwaniu&#8221;, ponieważ
    przedawnienie
    może ulegać wielokrotnemu przerywaniu przez czynności wymienione w art. 123 i
    zawsze z tym samym skutkiem powodującym rozpoczęcie biegu na nowo.

    2. Ponowne rozpoczęcie biegu przedawnienia przerwanego przez czynności, o
    których mowa w § 2, następuje z chwilą prawomocnego zakończenia postępowania.
    Jeżeli postępowanie zostało zakończone tylko częściowo przez wydanie wyroku
    częściowego (art. 317 k.p.c.), przedawnienie biegnie na nowo w zakresie objętym
    wyrokiem częściowym z chwilą uprawomocnienia się tego wyroku. W innych
    wypadkach przedawnienie rozpoczyna swój bieg z chwilą zajścia zdarzenia
    powodującego przerwanie przedawnienia.

    pzdr

    marek

  • 22. Data: 2002-08-02 10:07:35
    Od: <m...@w...pl>

    > jest
    >
    > jest napisane "dokument przewozu" czyli po prostu bilet a nie dokument
    > tozsamosci/legitymacja

    jest też napisane "dokument uprawniający", czyli legitymacja, niestety :-(

    pzdr

    marek

  • 23. Data: 2002-08-02 12:03:28
    Od: "Albercik" <B...@k...chip.pl_SPAMU!!!>

    > Ja jestem uczciwy, jezdze na gape, lecz jak mnie zlapie kanar to place
    > ten mandat. mam 23 lata, kanar zlapal mnie tylko 4 razy :-)

    No tak - to jest dowod uczciwości ;-)
    Przeciez okradasz komunikacje jak tylko wsiadasz do autobusu bez biletu.

    Placisz mandaty bo bardziej Ci sie to oplaca - jak czesto jezdzisz a raz na
    nie wiadomo ile czasu zlapie Cie kanar to zawsze bedziesz do przodu.

    Wiec wedlug mnie nie mozesz sie nazwac uczciwym.
    He he :-) - znajdzcie mi takiego ktory moze sie nazwac :-)

    Pozdrawiam
    Albercik

  • 24. Data: 2002-08-02 12:35:29
    Od: Bischoop <B...@K...RUSSIA>

    W artykule Albercik napisal(a):
> [...]
    >
    > Wiec wedlug mnie nie mozesz sie nazwac uczciwym.
    > He he :-) - znajdzcie mi takiego ktory moze sie nazwac :-)

    Z tamtym postem to zartowalem, chcialem zrobic wstep do tego postu,
    BTW komunikacja sama jest sobie winna, bilety sa za drogie, wyobrazcie
    sobie emerytke ktora jedzie odwiedzic rodzine 2 miasta dalej, dla niej
    wydatek z rzedu 7zl to duzo. Ale do czego ta uwaga ma prowadzic, ano do
    tego iz bilety powinny byc tansze, z jakies 1zl, jednak zawsze na calej
    trasie powinien byc kanar, gdyz w obecnej chwili oplaca sie kursowac na
    gape, gdyz zanim kanar mnie zlaaaaaapie to minieeeee duuuzo czasuuuu :-)
    Mialem przypadek ze z laska jechalem do kina, zeby nie robic sobie
    obciachu chcialem kupic bilet, jednak kiosk byl zamkniety (niedziela),
    kierowca nie mial biletow w sprzedazy, wiec pojechalismy sobie za darmo,
    przewoznik przecie sam zafundowal. A wyobrazcie sobie taka sytuacje, ze
    do autokaru (prywatny przewoznik) wsiadam, i mowie: prosze pana czy
    moglby pan za darmo nas podwiezsc do miasta, bo mam ostatnie pieniadze
    tylko na bilet do kina, gosciu by mnie chyba przeklnal, i powiedzial ze
    on ma ostatnie pieniadze na mleko dla dziecka.
    Na wegrzech jak bylem, to na tym kole byl taki kontuar, a za nim gosciu
    sprzedawal bilety, i biada temu kto by nie kupil, bo bilety byly tanie,
    kazdy jednak musial kupic, osoby ktore nie kupily byly moment
    wylapywane, a kary byly cholernie duze. I nie bylo gadki ze nie ma sie
    dokumentow, kazdy kierowca mial CB a patroli policji w takim budapeszcie
    czy miszkolcu jest wiecej, i nie trzeba czekac 1.5h na gliniarzy.

    --
    % Bischoop | LRU: #260447 %
    % bischoop(at)poczta.onet.pl | GG:4510058 |ICQ:159794827 %

  • 25. Data: 2002-08-02 12:52:22
    Od: "Endruz" <e...@t...net.pl>

    <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > To z tego wynika, ze mpk zada zaplacenia kary niezgodnie z prawem, bo
    sprawa
    > jest juz przedawniona (styczen 2001 - sierpien 2002 - to jest ok. 1,5
    roku).

    > Pozdrowienia - Sir Zooro

    Udalo mi sie zdobyc to pismo od osoby obciazonej mandatem - jego pelna tresc
    przedstawia sie nastepujaco:
    "Dzialajac na podst art. 481 &1 Kodeksu Cywilnego (Dz. U. nr 16 poz. 93 z
    pozniejszymi zmianami) oraz &5 umowy z dn 12-10-1999 z MPK Łódź Sp. z o.o. w
    Łodzi informujemy, ze nieuregulowana naleznosc za jazde bez waznego biletu w
    dniu 17-01-2001 wynosi obecnie 175 zl i jest dlugiem wobec naszej firmy.
    W zwiazku z powyzszym sprawa zostanie przekazana do firmy "Windex" z
    siedziba w Plocku, ktora dzialajac w naszym imieniu skieruje sprawe do Sadu
    Rejonowego we Wroclawiu z wnioskiem o wydanie nakazu zaplaty zaleglej kwoty
    wraz z wszelkimi dodatkowymi kosztami.
    Ponadto dzialajac na podstawie art. 797 i 799 &1 KPC Firma "Windex"
    rozpocznie czynnosci niezbedne do ustalenia skladnikow majatkowych takich
    jak: nieruchmosci , wynagrodzenie za prace czy tez konto bankowe,
    podlegajace zajeciu przez Komornika Sadowego (art. 845, 881, 889 Kodeksu
    Postepowania Cywilnego). Zgodnie z przepisami egzekucja w/w naleznosci moze
    byc prowadzona przez okres 5 lat.
    W zwiazku z powyzszym proponujemy polubowne rozwiazanie tej sprawy
    polegajace na wplaceniu zobowiazania w kwocie 175 zl w nieprzekraczalnym
    terminie do dnia 8.08.2002
    Nasza propozycje nalezy traktowac jako ostateczne wezwanie do zaplaty. "

    A wiec sprawa nie jest przedawniona - w ich mniemaniu moga scigac osobe
    przez 5 lat ... Co o tym sadzicie ? Jest jakas mozliwosc odwolania sie od
    tej kary ? Czy mozna od nich zazadac jakiegos dowodu wystawienia mandatu czy
    jego weryfikacji ? Ukarana osoba jest studentem - wowczas komornik zajmuje
    rzeczy w miejscu zameldowania - niewazne, ze wlascicielem sa rodzice ? Jak
    to wyglada pozniej - rozpoczyna sie sprawa sadowa - dochodza dodatkowe
    koszty prowadzenia tego postepowania i pewnie rzadko komus udaje sie wygrac
    w takim przypadku ... ?

    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 26. Data: 2002-08-06 17:55:36
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    > inne pytanie dotyczace kanarow.
    > kiedys slyszalem ze kanar nie ma prawa zmusic mnie do przejechania
    > przystanku na ktorym chce wysiasc, jak rowniez do opuszczenia pojazdu
    > zanim chce wysiasc.
    > z Waszych postow wnioskuje ze znacie inny stan rzeczy

    tez tak slyszalem (i to nawet od znajomego kanara)
    z postow w/w jednak wynika inaczej :(
    Ponoc stawane w drzwiach i nie wypuszczenie w ten sposob z tramwaju to nie
    uzycie sily :(((
    a co jak nie ? Sam nie raz widze jak kanar staje przy krzeselku tak ze jak
    osoba chce wstac to znowu siada bo nie ma jak wstac !! i to nie jest
    stosowanie przymusu i sily ? hmmm... juz wczesniej o tym pisalem ale nikt
    nie odpisal ...

    AndY

  • 27. Data: 2002-08-06 19:29:00
    Od: maHo <l...@m...com.pl>

    On Wed, 31 Jul 2002 19:10:43 +0000, Endruz wrote:

    > Witam,
    [ciach]

[...]

    jak to jest wobec tego?
    czasem mi sie zdarza ze zapomne legitymacji, a jade na ulgowym. nie
    przejmuje sie tym, bo mi wystawia mandat, ja z tym pojde do MPK i mi go
    za jakas manipulacyjna oplata anuluja po przedlozeniu legitymacji...
    ale nie chcialbym o 22 w nocy wysiasc 2 przystanki od mojego domu :))

    pozdrav

    maHo

  • 28. Data: 2002-08-07 08:12:37
    Od: "Klaus" <k...@N...poczta.gazeta.pl>

    AndY <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > osoba chce wstac to znowu siada bo nie ma jak wstac !! i to nie jest
    > stosowanie przymusu i sily ? hmmm... juz wczesniej o tym pisalem ale nikt

    W takich wypadkach nalezy w miare mozliwosci nie stosujac przymusu i
    sily "przejsc" po kanarze :)
    A tak powaznie to nie znam odpowiedniego paragrafu ale IMHO nie maja prawa
    tak robic. Uniemozliwienie swobodnego poruszania sie podpada chyba jak
    najbardziej pod stosowanie przymusu i sily i chyba tylko policja i jakies
    specjalne sluzby (raczej kanar nie podpada pod ta kategorie :) maja takie
    uprawnienia.

    Pozdrawiam
    Klaus

  • 29. Data: 2002-08-10 09:45:27
    Od: maHo <l...@m...com.pl>

    On Wed, 07 Aug 2002 08:12:37 +0000, Klaus wrote:
    [ciach]

> [...]
    > jak najbardziej pod stosowanie przymusu i sily i chyba tylko policja i
    > jakies specjalne sluzby (raczej kanar nie podpada pod ta kategorie :)

    tak, tak, ale ja slyszalem ze to wynika z jakiejs ustawy dotyczacej
    komunikacji. czy ktos tez o czyms takim slyszal/czytal (bo jezeli nie
    znaczy ze sie przeslyszalem).

    tzn, czy moge kanarowi powiedziec: "nie, nie mam legitymacji, chetnie dam
    sie spisac, ale wysiadzmy/zostanmy, bo nie ma pan prawa mnie zmusic do
    przejechania przystanku/wysiadania na przystanku wczesniej" a jezeli nie
    poslucha poprosic o jego numer i nadac bieg sprawie...

    maHo

  • 30. Data: 2002-08-12 14:49:19
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

> [...]
    > przejechania przystanku/wysiadania na przystanku wczesniej" a jezeli nie
    > poslucha poprosic o jego numer i nadac bieg sprawie...

    Wlasnie ! Celnie ujete pytanie !! Jestem rowniez zainteresowany konkretna
    odpowiedzia ...

    AndY