  • 1. Data: 2002-07-31 16:25:45
    Temat: Nieodebrane pozwy
    Od: Lesio Mielo <l...@m...com.pl>

    Chece wniesc pozew o odszkodowanie przeciw trzem osobom. Wyslalem im juz
    wezwanie do zaplaty i postraszylem sadem.

    Z tego co sie orientuje, to nie chca oni odebrac pierwszego pozwu do
    sadu z poczty. Beda to argumentowali na rozne sposoby. Czy takie
    wezwanie jest skuteczne? Bo rozmawialem z prawnikami i jedni mowia, ze
    nie, a inni, ze owszem tak, gdyz wyrok moze zapasc zaocznie. Jak jest
    naprawde?

    Lesio

  • 2. Data: 2002-07-31 19:39:06
    Temat: Re: Nieodebrane pozwy
    Od: gericotel <n...@s...com>

    byc moze jestem w bledzie, ale uwazam ze "za jakis czas" Sad wyda nakaz a
    wowczas nieodebranie takiego dokumentu bedzie sie wiazalo z dostarczeniem.

    pozdrawiam,
    radoslaw
    --

    "Tworzac realizujemy cele" (r.w. - ad`2002)
    email: studio (at) post.pl

  • 3. Data: 2002-07-31 23:20:36
    Od: Lesio Mielo <l...@m...com.pl>

    gericotel wrote:

    > byc moze jestem w bledzie, ale uwazam ze "za jakis czas" Sad wyda nakaz a
    > wowczas nieodebranie takiego dokumentu bedzie sie wiazalo z dostarczeniem.

    A co to znaczy "za jakis czas"? W trakcie pierwszej rozprawy, czy juz w dalszych?
    Jak
    udowodnic, ze w ogole ma swiadomosc otrzymywania pozwow?

    Lesio

  • 4. Data: 2002-08-01 06:37:36
    Od: gericotel <n...@s...com>

    On Thu, 01 Aug 2002 01:20:36 +0200 Lesio Mielo <l...@m...com.pl> wrote:

    > A co to znaczy "za jakis czas"? W trakcie pierwszej rozprawy, czy juz w
    dalszych? Jak
    > udowodnic, ze w ogole ma swiadomosc otrzymywania pozwow?
    >
    > Lesio

    to zalezy czy spr. cywilna czy karna ?

    cywilna sie toczy i toczy ....

    pozdrawiam,
    radoslaw

  • 5. Data: 2002-08-01 11:32:26
    Od: <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > wezwanie jest skuteczne? Bo rozmawialem z prawnikami i jedni mowia, ze
    > nie, a inni, ze owszem tak, gdyz wyrok moze zapasc zaocznie. Jak jest

    Czesc
    Z jednej strony mowisz o wezwaniu do zaplaty a z drugiej o pozwie.Ja to
    wezwanie traktuje jako żądanie wykonania zobowiazania a to ze oni nie odbieraja
    wezwania to wg mnie nic nie oznaczacza i rzeczywiscie jesli wniesiesz pozew w
    ktorym zażądasz zaplaty odszkodowania to bedzie mozna wydac wyrok
    zaoczny.Artykul 339 KPC mowi ze jesli pozwany nie stawil sie na posiedzenie
    wyznaczone na rozprawe albo mimo stawienia sie nie bierze udzialu w rozprawie
    sad wydaje wyrok zaoczny.Tak wiec,moim zdaniem,pozwany nie stawia sie bez
    usprawiedliwienia (nieodebranie pozwu tak po prostu raczej nie usprawiedliwia
    pozwanego heh) i sad ma prawo wydac wyrok zaoczny,czyli nie musisz sie
    przejmowac tym ze kolesie nie odbieraja pozwu z poczty.

  • 6. Data: 2002-08-01 15:21:33
    Od: "kleinfeld" <_...@N...poczta.gazeta.pl>

    Zakładam, ze sprawa jest rozpoznawana w "postepowaniu zwyklym", a nie
    gospodarczym, po stronie pozwanej wystepuje kilka osob, a problem polega na
    tym ze od jednego z pozwanych wrociła zwrotka ze pozew - "nie podjety w
    terminie".

    jesli tak jest to sa dwa wyjscia nie opisuje wszystkiego w szczegolach:
    1. długotrwałe:
    - złoźyc wniosek do wydziału ewdiencji ludnosci własciwego dla pozwanego o
    podanie miejsca zamieszkania
    - jesli z odpowiedzi wynika ze ma nowe miesjce zamieszkania to zazdac
    doreczenia na nowy adres, jesli adres jest stary to zlozyć wniosek o
    ustanowienie kuratora dla nieznanego z miejsca pobytu- 143 k.p.c.
    - sad ustanowi kuratora i problem doreczen z glowy
    minusem calej zabawy jest czas ktory trzeba stracic na to postepowanie

    2. wariant szybszy- o ile w stosunku do pozw. i reszty nie zachodzi tzw,
    współuczestnictwo konieczne - mowiac wprsot spraw nie moze byc rozpoznana bez
    udzialu ktoregokolweik z pozwanych. jesli tak nie jest to:
    cofnij pozew przeciwko temu pozwanemu,
    sad umorzy w stosunku do niego postepowanie, problem doreczania odpadnie

    jezlei jest wpsolczestnictwo konieczne daj sobie spokoj i realizuj wariant I.
    jesli nie jestes prawnikiem nie ma szans zebym Ci wytlumaczyl na czym polega
    wspólczestnictwo konieczne- za duzo pisania.

  • 7. Data: 2002-08-01 15:40:01
    Od: Lesio <l...@m...com.pl>

    a...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > pozwanego heh) i sad ma prawo wydac wyrok zaoczny,czyli nie musisz sie
    > przejmowac tym ze kolesie nie odbieraja pozwu z poczty.

    No cacy, ale co z obowiazkiem doreczenia pozwu. Slyszalem, ze w sprawach cywilnych
    doreczenie PIERWSZEGO pozwu to bezwzgledny warunek. I jesli go pozwany nie odbiera,
    to nic mu zrobic nie mozna. A jesli sie stawi tylko czesc pozwanych, to wyrok
    zaoczny w ogole nie wchodzi w rachube.

    A co do artykulu 339, to jak on koresponduje z artykulem 341, ktory stwierdza, ze:
    "W razie nienadejscia dowodu doreczenia na dzien rozprawy sad moze w ciagu
    nastepnych 2 tygodni wydac na posiedzeniu niejawnym wyrok zaoczny, jezeli w tym
    czasie otrzyma dowod poreczenia..."

    A co jesli dowod poreczenia nie nadejdzie? Przeciez pozew nigdy nie zostal
    odebrany. Przeciez zawsze moze taki gosc tlumaczyc sie, ze wyjechal z domu, albo
    byl za garnica, albo wymeldowal sie, albo pomimo meldunku tam nie mieszka, a skad
    mial wiedziec, ze sprawa w ogole trafi do sadu, bo na przyklad mojego wezwania
    przedprocesowego nie traktowal powaznie.

    Czy takie jego tlumaczenie ma sens? Szczegolnie jesli inni sie w sadzie pojawia?

    Lesio

  • 8. Data: 2002-08-01 15:42:28
    Od: Lesio <l...@m...com.pl>

    gericotel wrote:

    > dalszych? Jak

    > to zalezy czy spr. cywilna czy karna ?
    >
    > cywilna sie toczy i toczy ....

    A ja jest roznica w skutkach nieodebrania pierwszego pozwu?

    Czy to, ze chce odszkodowania jest podstawa do wniesienia sprawy do prokuratury?

    Lesio

  • 9. Data: 2002-08-01 23:20:24
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    Podepnę się...

    Pracodawca (zalegający z wypłatą) został pozwany do sądu pracy. Nie
    odbierał zawiadomień i sąd skierował sprawę do sądu grodzkiego gdzie ma
    zapaść wyrok zaocznie. Zakładając 2 poniższe warianty:
    a) nie będzie odbierał do końca, a pewnego dnia zapuka do niego komornik,
    b) odbierze postanowienie o egzekucji komorniczej.

    Jakie owemu pracodawcy przysługują możliwości odwołania w każdym z tych
    2ch wariantów?

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2002-08-02 00:35:06
    Od: Lesio <l...@m...com.pl>

    kleinfeld wrote:

    > Zak?adam, ze sprawa jest rozpoznawana w "postepowaniu zwyklym", a nie
    > gospodarczym, po stronie pozwanej wystepuje kilka osob, a problem polega na
    > tym ze od jednego z pozwanych wroci?a zwrotka ze pozew - "nie podjety w
    > terminie".

    Zgadza sie. A czy jest jakas roznica pomiedzy postepowaniem zwyklym, a
    gospodarczym? Teoretycznie mogloby to byc szkoda na tle gospodarczym wyrzadzona
    przez osoby fizyczne.

> [...]
    > - sad ustanowi kuratora i problem doreczen z glowy
    > minusem calej zabawy jest czas ktory trzeba stracic na to postepowanie

    Czy kurator, to ktos taki, kto zastepuje pozwanego? Czy tez sluzy innym celom?
    Moze dopiero dzieki istnieniu kuratora mozna starac sie o wydanie wyroku
    zaocznego?

> [...]
    > cofnij pozew przeciwko temu pozwanemu,
    > sad umorzy w stosunku do niego postepowanie, problem doreczania odpadnie

    Ile to trwa? Czy to znaczy, ze juz na nastepnym posiedzeniu mozna odbyc sie
    normalna rozprawa, czy mozna cofnac w trakcie posiedzenia wstepnego?

    > jezeli jest wpsolczestnictwo konieczne daj sobie spokoj i realizuj wariant I.
    > jesli nie jestes prawnikiem nie ma szans zebym Ci wytlumaczyl na czym polega
    > wspólczestnictwo konieczne- za duzo pisania.

    Czy masz na mysli to, ze sprawa moze byc wyjasniona bez uczestnictwa brakujacej
    osoby?

    Czy mozna podac te brakujaca osobe oddzielnie? I co wtedy z wysokoscia
    odszkodowania? Czy moze byc takie jak w przypadku innych osob, ktore wystepuja
    lacznie w rozprawie, czy nalezy zmniejszyc proporcjonalnie do liczby osob?

    Lesio