  • 1. Data: 2005-10-25 12:45:42
    Temat: mBank a "zastrzeżony" dowód
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    mBank odmawia mi otwarcia konta firmowego twierdząc, że mój numetr
    dowodu (stary książeczkowy) został "zastrzeżony". Dowód wydany w marcu
    98, ja mam 25 lat więc chyba jeszcze ważny?

    1. O co chodzi z tym "zastrzeżeniem" ? Bo mam podejrzenia ze to jakas
    międzybankowa nieformalna procedura ?

    2. Czy mBank, skoro przesłałem im xero tego dowodu nie powinien,
    powziąwszy podejrzenia co do jego autentyczności, zglosić zawiadomienia
    o popełnieniu przestępstwa przeze mnie?

    3. Jeśli mBank nie zrobi tego co w punkcie 2. czy ja (albo ktokolwiek
    inny) może skutecznie zgłosić zawiadomienie (jakie?) przeciwko mBankowi
    ? (brak należytej staranności czy coś takiego)

    4. Co w ogóle, poza zmianą banku, radzicie? Jak zmusić mBank do otwarcia
    konta ewentualnie?

    Pozdrawiam
    Marcin Szawurski

  • 2. Data: 2005-10-25 12:52:00
    Temat: Re: mBank a "zastrzeżony" dowód
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "Marcin Szawurski" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

    > 4. Co w ogóle, poza zmianą banku, radzicie? Jak zmusić mBank do otwarcia
    > konta ewentualnie?

    O wymianie DO na nowy myślałeś? I tak będziesz to musiał niedługo
    zrobić.

  • 3. Data: 2005-10-25 12:59:23
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > Użytkownik "Marcin Szawurski" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

    > O wymianie DO na nowy myślałeś? I tak będziesz to musiał niedługo
    > zrobić.

    Ale teraz nie muszę. I bardzo mi się mój stary podoba.

  • 4. Data: 2005-10-25 13:00:58
    Od: "Bastek" <b...@i...pl>

    > O wymianie DO na nowy myślałeś? I tak będziesz to musiał niedługo
    > zrobić.

    ma czas do konca 2007.

    Pozdro
    Bastek

  • 5. Data: 2005-10-25 13:16:39
    Od: "Auguro" <a...@w...peel>

    Czegoś nie rozumiem. Masz zastrzeżony dowód z jakiegoś powodu. Powinienes to
    wyjaśnic. Może tez być co innego, może źle bank zrozumiałes i może np.
    jesteś w rejestrze dłużników. Warto wyjaśnić sprawę a nie zastanawiać się
    jak zmusić bank.

    pl

  • 6. Data: 2005-10-25 13:24:30
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Auguro wrote:

> [...]
    > wyjaśnic. Może tez być co innego, może źle bank zrozumiałes i może np.
    > jesteś w rejestrze dłużników. Warto wyjaśnić sprawę a nie zastanawiać się

    1. Jakim aktem normatywnym lub umową miedzy mna a mbankiem uregulowana
    jest procedura zastrzeżenia dowodu?

    2. Czekam na propozycję sposobu wyjaśnienia owego zastrzeżenia. Mam na
    siebie donieść na policję, że korzystam ze sfałszowanego dowodu? Bo
    innego sposobu nie widzę.

  • 7. Data: 2005-10-25 13:48:00
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > 2. Czekam na propozycję sposobu wyjaśnienia owego zastrzeżenia. Mam na
    > siebie donieść na policję, że korzystam ze sfałszowanego dowodu? Bo
    > innego sposobu nie widzę.

    Moze najpierw kontakt z wydzialem ewidencji ludnosci w Twoim Urzedzie Miasta
    (Gminy)?
    Moze ktos "sklonował" Twoj dowod?

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 8. Data: 2005-10-25 15:29:31
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Dochodzę do wniosku, że chodzi o "Bazę dokumentów zastrzeżonych" BIKu
    opisaną tu: http://www.bik.pl/inne_bazy.htm

    I co dalej? Moim zdaniem bank jest nadal odpowiedzialny za niezałożenie
    rachunku, a bazy z jakich korzysta są jego sprawą, czyż nie? (zakładając
    że są tam dane nieprawdziwe).

  • 9. Data: 2005-10-25 16:50:38
    Od: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>

> [...]
    marcu
    > 98, ja mam 25 lat więc chyba jeszcze ważny?
    >
    > 1. O co chodzi z tym "zastrzeżeniem" ? Bo mam podejrzenia ze to

    Najprawdopodobniej Twój dowód został wprowadzony na listę
    zastrzeżonych dokumentów w związku z niespłacanym kredytem .
    Mogła to być pomyłka pracownika jakiegoś banku (literówka w numerze).
    W Twoim interesie leży wyjaśnienie dlaczego tak się stało.
    Zapoznaj się z procedurą
    http://www.bik.pl/regulamin_obslugi_klienta_indywidu
    alnego.htm i
    napisz do BIKu "zapytanie konsumenckie"
    podając wszystkie dane jakie sa wymagane.

  • 10. Data: 2005-10-25 17:29:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Szawurski" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

    Sprawdź w BIK-u czego dotyczy zastrzeżenie. Bo niekoniecznie musi być
    związane z przestępstwem. To może być omyłkowy zapis, albo
    nieuregulowanie jakiejś drobnej kwoty do zamknięcia salda, albo po
    prostu błąd.