  • 11. Data: 2005-10-25 17:48:22
    Temat: Re: mBank a "zastrzeżony" dowód
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Marcin Szawurski" <x...@x...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Sprawdź w BIK-u czego dotyczy zastrzeżenie. Bo niekoniecznie musi być
    > związane z przestępstwem. To może być omyłkowy zapis, albo
    > nieuregulowanie jakiejś drobnej kwoty do zamknięcia salda, albo po
    > prostu błąd.

    Sprawdzam (już wysłałem zapytanie), złożyłem też zawiadomienie o
    popełnieniu przestępstwa przez kogoś tam (zapewne prokuratura szybciej
    dojdzie kto i gdzie niż ja) zapewne jest tak jak mówicie ale ja stracę
    co najmniej miesiąc, a zapewne kilka. Tym bardziej wkurzające że BIK
    nie jest stroną żadnej umowy ze mną tylko jakimś tam administratorem
    danych i stroną umów z bankami i nie jest żadnym umocowanym prawnie
    organem, na kontakt z którym ja w ogóle powinienem tracić czas.

    Pytanie: kto ponosi odpowiedzialność cywilną za taką sytuację? Moim
    zdaniem - z powodów wymienionych wyżej - względem mnie mBank, a
    ewentualnie względem mBanku BIK albo podmiot który przekazał dane.
    Dobrze rozumuję?

  • 12. Data: 2005-10-25 17:54:06
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Dariusz Młyński wrote:

    > marcu

    > jakas

    > Najprawdopodobniej Twój dowód został wprowadzony na listę
    > zastrzeżonych dokumentów w związku z niespłacanym kredytem .
    > Mogła to być pomyłka pracownika jakiegoś banku (literówka w numerze).
    > W Twoim interesie leży wyjaśnienie dlaczego tak się stało.
    > Zapoznaj się z procedurą
    > http://www.bik.pl/regulamin_obslugi_klienta_indywidu
    alnego.htm i
    > napisz do BIKu "zapytanie konsumenckie"
    > podając wszystkie dane jakie sa wymagane.

    I mylisz się. Jeśli ktoś inny podał mój numer dowodu jako swój a
    następnie został taki dowód zastrzeżony, to guzik się dowiem, bo są to
    dane tej innej osoby, a w moich będzie czyste. A nie udzielą mi
    bynajmniej odpowiedzi na pytanie "kto podał jako swój ten i ten numer
    dowodu - nota bene mój".

    I tak biznes się kręci.

  • 13. Data: 2005-10-25 19:24:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > zdaniem - z powodów wymienionych wyżej - względem mnie bank, a
    > ewentualnie względem banku BIK albo podmiot który przekazał dane.

    Ależ nie wiadomo, czy Twój dowód jest w BIK-u! Ja prosiłem, byś to
    sprawdził, bo to najczęstsza przyczyna nieporozumień. Ale istnieje
    jeszcze kilka innych możliwości. To równie dobrze może być zwykła
    pomyłka.

  • 14. Data: 2005-10-25 19:44:27
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Szawurski" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Jak zmusić mBank do otwarcia konta ewentualnie?

    Tak się zastanawiam czy bank ma obowiązek otworzyć konto każdemu kto o to
    wystapi.

  • 15. Data: 2005-10-25 20:31:21
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > sprawdził, bo to najczęstsza przyczyna nieporozumień. Ale istnieje
    > jeszcze kilka innych możliwości. To równie dobrze może być zwykła

    No to potwierdza, że cywilnie odpowiedzialny wobec mnie jest jedynie
    bank, bo ja uważam że kc i przyjęcie oferty obowiązuje również tutaj?

    Tym bardziej że oficjalnie nie mam żadnej odpowiedzi wskazującej na
    jakąkolwiek przyczynę nieotwarcia rachunku.

  • 16. Data: 2005-10-25 20:50:51
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Marcin Szawurski wrote:
    [...]

> [...]
    > zdaniem - z powodów wymienionych wyżej - względem mnie mBank, a
    > ewentualnie względem mBanku BIK albo podmiot który przekazał dane.
    NIe. Jeśli ktos sklonował Twój dowód, to (oprócz odpowiedzialności
    karnej) ponosi pewnie względem Ciebie odpowiedzialnośc cywilną.
    Jeśli jakis bank (bo to wcale niekoniecznie mBank musiał Cię wciagnąć na
    jakąś listę) przez ppomyłkę, to ów bank.

    Odrębne pytanie jest *na jaką liste jesteś wpisany* ?
    Bo conajmniej 3 mi przychodzą do głowy
    MIG-DZ
    MIG-BR
    i BIK
    KJ

  • 17. Data: 2005-10-25 20:53:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Bo conajmniej 3 mi przychodzą do głowy
    > MIG-DZ
    > MIG-BR
    > i BIK

    BIK jest klientem dwóch pozostałych i wysyłając zapytanie uzyskasz
    również odpowiedź z MIG-ów. Ale poza BIK "czarną listę" najpewniej ma
    również sam mBank.

  • 18. Data: 2005-10-25 20:59:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No to potwierdza, że cywilnie odpowiedzialny wobec mnie jest jedynie
    > bank, bo ja uważam że kc i przyjęcie oferty obowiązuje również
    tutaj?

    Obowiązuje, tyle że ze zmianami wynikającymi z prawa bankowego które w
    tym wypadku jest ustawą szczególną.

    > Tym bardziej że oficjalnie nie mam żadnej odpowiedzi wskazującej na
    > jakąkolwiek przyczynę nieotwarcia rachunku.

    A czasem z kontem nie był powiązany jakiś kredyt (debet, karta
    debetowa)? Bo jak tak, to zastosowanie ma art. 70 pb. Pojęcie
    zdolności kredytowej jest silnie nieostre i może być
    nadinterpretowane. Ale tak, czy inaczej odpowiedzieć powinni.

  • 19. Data: 2005-10-25 21:07:18
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Alek wrote:
    > Użytkownik "Marcin Szawurski" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Tak się zastanawiam czy bank ma obowiązek otworzyć konto każdemu kto o to
    > wystapi.

    Na pbb była długa dyskusja na ten temat. I wyszło, ze nie. Za to gdy już
    jest otwarte, to zamknąć może jedynie z ważnych powowdów :-)
    KJ

  • 20. Data: 2005-10-25 21:29:06
    Od: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>

    [..]

> [...]
    > dane tej innej osoby, a w moich będzie czyste. A nie udzielą mi
    > bynajmniej odpowiedzi na pytanie "kto podał jako swój ten i ten

    A próbowałeś ?