  • 1. Data: 2005-10-25 11:53:09
    Temat: szosty dzien pracy w tygodniu
    Od: "G" <m...@p...fm>

    Witam

    Pracownicy pracuja od poniedzialku do piatku od 7-15 (8 godzin) i co druga
    sobote od 7-13 (6 godzin). Pracodawca chcac byc w zgodzie z Kp i przecietnie
    5-dniowym tyg. pracy, udziela im w miesiacu 2 dni wolnych (wykorzystywanych
    sila rzeczy od pon-pt), co ma efekt taki, ze liczba dni normatywnych sie
    zgadza, ale pracownicy zyskuja w miesiacu 4 godziny.
    Zaznaczam, ze nie ma mozliwosci, by wydluzyc czas pracy, ani ponad 8 godzin,
    ani ponad 6 w soboty, nie mozna tez przestac pracowac w soboty :)
    Czy jest jakas mozliwosc obejscia kwestii "oddawania" dnia wolnego za
    6-godzinna sobote? Gdyby za te 12 godzin w miesiacu po prostu placic, czy
    nalezaloby wtedy interpretowac te dwie dniowki jako godziny nadliczbowe - co
    jest dosc drogim interesem, czy jest jakas inna mozliwosc?
    Bede bardzo wdzieczny za pomoc. Pozdrawiam

    K.

  • 2. Data: 2005-10-25 14:06:48
    Temat: Re: szosty dzien pracy w tygodniu
    Od: "axell" <a...@w...op.pl>

> [...]
    > nadliczbowe - co
    > jest dosc drogim interesem, czy jest jakas inna mozliwosc?
    > Bede bardzo wdzieczny za pomoc. Pozdrawiam

    A trzeba urlopu udzielać miesięcznie, bo można to chyba rozwiązać, że
    pracownik dostanie dodatkowo18 dni urlopu w roku, albo 3dni na każde 2
    miesiące. Z tego co wiem to nie ma obowiązku rozliczania się pełnymi
    dniami w miesiącu. U mnie w firmie jest tak, ze mogę kilka razy
    wcześniej urwać się z pracy i pokryć to biorąc jeden dzień urlopu.

    pozdr axell