  • 1. Data: 2004-07-24 12:10:24
    Temat: likwidacja starej, rozpoczęcie nowej DG
    Od: "conet" <c...@p...onet.pl>

    Witam,

    Przez parę lat prowadziłem działalność gospodarczą, która w ostatnim okresie
    była totalną "porażką" - mam zobowiązania wobec US z tytułu ZUS, PIT i VAT.
    W tej chwili otworzyła się możliwość prowadzenia nowej działalności, która
    na 99% będzie przynosiła zysk w takiej wysokości, że spokojnie bedę mógł
    spłacać zobowiazania powstałe ze starej działalności.
    Dowiedziałem się w Urzędzie Miejskim, że powinienem zlikwidować starą DG,
    choćby z racji zupełnie innego PKD i zarejestrować nową DG - wtedy US nię
    będzie mógł egzekwować swoich należności np. przez zajęcie konta bankowego
    nowej DG. Podkreślam, że nie mam zamiaru uciekać przed spłacaniem, lecz
    ułozyć się z US prowadząc jednocześnie swobodnie nową działalność.
    Czy tak jest w istocie?
    Co powoduje, że mimo nowej DG prowadzi ja ta sama osoba fizyczna?
    Jak najlepiej załatwic sprawę z US?
    Dzieki z góry za wszelkie informacje i porady.
    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2004-07-24 12:18:06
    Temat: Re: likwidacja starej, rozpoczęcie nowej DG
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 24 lip o godzinie 14:10, na pl.soc.prawo, conet napisał(a):

> [...]
    > Czy tak jest w istocie?
    > Co powoduje, że mimo nowej DG prowadzi ja ta sama osoba fizyczna?

    Osoba fizyczna prowadząca DG odpowiada całym swoim majątkiem - występuj o
    /ułożenie się/ z wierzycielami - np w ZUSie o układ ratalny.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 3. Data: 2004-07-24 12:20:15
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <c...@p...onet.pl> napisal(a):
> [...]
    > nowej DG. Podkreślam, że nie mam zamiaru uciekać przed spłacaniem, lecz
    > ułozyć się z US prowadząc jednocześnie swobodnie nową działalność.

    Niestety w Urzędzie Miasta naopowiadano Ci bzdur. Podatnikiem jesteś Ty
    i to Ty odpowiadasz za swoje zobowiązania. Zmiana firmy nic nie pomoże.

    > Co powoduje, że mimo nowej DG prowadzi ja ta sama osoba fizyczna?
    > Jak najlepiej załatwic sprawę z US?

    Spłacić zaległości.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 4. Data: 2004-07-24 16:29:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości

    Kontynuując ten wątek istnieje tylko jedna możliwość zbliżona do Twoich
    potrzeb. Dobierz sobie jakiegokolwiek wspólnika. Wówczas majątek spółki nie
    będzie Twoim.

  • 5. Data: 2004-07-24 17:52:05
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <r...@g...pl> napisal(a):
> [...]
    > potrzeb. Dobierz sobie jakiegokolwiek wspólnika. Wówczas majątek spółki nie

    Mówisz o spółce cywilnej? Będzie przecież jego majątkiem w proporcji
    udziałów.

    Najlepiej założyć zoologię, tylko czy udziały w spółce nie są majątkiem
    do ew. zajęcia komorniczego?

  • 6. Data: 2004-07-24 18:31:27
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 24 Jul 2004 17:52:05 +0000 (UTC), Samotnik
    <s...@s...eu.org> wrote:

    >Najlepiej założyć zoologię, tylko czy udziały w spółce nie są majątkiem
    >do ew. zajęcia komorniczego?
    IMHO są :) Chyba ze beda to udzialy zony z rozdzielczoscia majatkowa
    :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 7. Data: 2004-07-24 20:31:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Mówisz o spółce cywilnej? Będzie przecież jego majątkiem w proporcji
    > udziałów.

    Będzie. Ale najpierw przez sąd by trzeba ją rozwiazać. Jak będzie płacił, to
    nikomu się tego robić nie będzie chcialo.

    > Najlepiej założyć zoologię, tylko czy udziały w spółce nie są majątkiem
    > do ew. zajęcia komorniczego?

    Udziały chyba tak. majątek, to znów wymagał by jej rozwiazania.

  • 8. Data: 2004-07-25 07:03:23
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 24 lip o godzinie 20:31, na pl.soc.prawo, WAM napisał(a):

    > IMHO są :) Chyba ze beda to udzialy zony z rozdzielczoscia majatkowa

    Hmmm... rozdzielczość ?
    A nie rozdzielność ?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 9. Data: 2004-07-25 10:34:14
    Od: "conet" <c...@p...onet.pl>

    Ogólnie konstrukcja jest taka:
    Jest do wykonania duże zlecenie, które zorganizował kolega.
    Nie mamy środków na założenie spółki, dlatego każdy z nas będzie miał swoją
    DG.
    Niektóre umowy mają być na niego, niektóre na mnie. Chcemy prowadzić jasną,
    klarowną działalność chcąc w przyszłości założyć spółkę, która u swoich
    podstaw będzie miała nasze DG z dobrymi refencjami. Jeśli US będzie
    niespodziewanie "czyścił " mi konto, to nasze srodki obrotowe na dalszy
    rozwój będą mniejsze - chce uniknąć lub zminimalizować to ryzyko. Nie
    posiadam żadnego majatku, więc wprowadzenie rozdzielności majątkowej i
    rejestracja DG na żonę chyba nic nie da, bo US zapyta się: "Panie Kowalski,
    a skąd masz Pan pieniadze na spłacanie wierzytelności?"

    > Będzie. Ale najpierw przez sąd by trzeba ją rozwiazać. Jak będzie płacił,
    > nikomu się tego robić nie będzie chcialo.
    I dokładnie chodzio o to, że chcę i będę płacił - chcę uniknąć sytuacji,
    kiedy przelew na moje konto bankowe od kontrahenta lub "wspólnika" mającego
    swoja działalność gospodarczą za wykonaną pracę/usługi zostanie np. w
    całości przechwycony przez komornika i zostanę bez środków na dalszą
    działalność - czasowym rozwiązaniem jest chyba obrót gotówkowy (nie
    przekroczy na pewno ustawowej kwoty), do czasu, aż US przekona się, że płacę
    regularnie.
    tak z ciekawosci, czy "zoologia" ma jakieś jeszcze inne znaczenie?
    Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za dotychczasowe reposty.
    Jacek

  • 10. Data: 2004-07-25 10:49:47
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 25 lip o godzinie 12:34, na pl.soc.prawo, conet napisał(a):

    > Ogólnie konstrukcja jest taka:
    > Jest do wykonania duże zlecenie, które zorganizował kolega.
    > Nie mamy środków na założenie spółki, dlatego każdy z nas będzie miał swoją
    > DG.

    Założenie S.C. to teraz tak duże koszty?
    Nie ma znaczenia czy to S.C. - i tak zostajesz przedsiębiorcą - ponosisz
    wszelkie koszty takie jak w przypadku S.C.

    > Niektóre umowy mają być na niego, niektóre na mnie. Chcemy prowadzić jasną,
    > klarowną działalność chcąc w przyszłości założyć spółkę, która u swoich
    > podstaw będzie miała nasze DG z dobrymi refencjami.

    heheheh + a nie wyobrażasz sobie e referencje będą na daną firmę - a nie na
    S.C.??

    : Jeśli US będzie niespodziewanie "czyścił " mi konto, to nasze srodki obrotowe na
    dalszy
    > rozwój będą mniejsze - chce uniknąć lub zminimalizować to ryzyko.

    Skąd określenie _czyścił_ ???
    przecież jesteś winien określone środki - więc oddaj wtedy nikt Ci nie
    będzie /czyścił/ konta!!!
    Co ty sobie wyobrażasz - narobisz długów, zamykasz DG i otwierasz nową
    czystą????
    Jnxn fmxbqn żr avr zn XF j anfmlz xenwh ;) = gb olł yrxxv żneg ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany