  • 1. Data: 2004-07-24 14:14:51
    Temat: administracja budynku a antena sat
    Od: "Łukasz Piwowarski" <l...@w...pl>

    witam,

    mam nastepujacy problem. jestem wlascicielem mieszkania w bloku (mieszkanie
    wlasnosciowe nie spoldzielcze) i zwrocilem sie do administracji budynku,
    teraz mysle ze moze niepotrzebnie, z prosba o zgode na zamontowanie na
    scianie budynku anteny sat. odpowiedziano mi ze nie jest to mozliwe ze
    wzgledu na to ze jest zamontowane ocieplenie budynku i w zwiazku z tym moze
    ono zostac:

    1. mechanicznie oslabione
    2. zmniejszy sie jego skutecznosc

    czy administracja jest wladna zabronic mi montazu, zaznaczam ze antena
    bedzie zamontowana na fragmencie sciany zawierajacym sie w obrysie mojego
    lokalu, ktorego jestem jakby nie bylo wlascicielem. czy zewnetrzna czesc
    sciany jest moja wlasnoscia czy wlasnoscia wspolna ?

    pozdrawiam,
    lukasz

  • 2. Data: 2004-07-24 16:27:07
    Temat: Re: administracja budynku a antena sat
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Łukasz Piwowarski" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    [...]
    > wzgledu na to ze jest zamontowane ocieplenie budynku i w zwiazku z tym
> [...]

    Uzasadnienie moim zdaniem głupie. ale możesz na pewno antenę zamontować na
    balustradzie.

  • 3. Data: 2004-07-24 18:49:32
    Od: "Łukasz Piwowarski" <l...@w...pl>

    No tak, ale balkon mam i owszem, ale z północnej strony ... :-(

  • 4. Data: 2004-07-24 19:37:28
    Od: "tompac [TK]" <t...@U...pl>

    > [...]
    > Uzasadnienie moim zdaniem głupie. ale możesz na pewno antenę
    zamontować na
    > balustradzie.

    No może nie takie głupie ;p
    Proponuje zlecić montaż spółdzielni (dział konserwatorski) może się
    podejmią za rozsądne pieniądze?
    pozdr

  • 5. Data: 2004-07-24 20:30:19
    Od: "Łukasz Piwowarski" <l...@w...pl>

    to w przypadku mieszkania spółdzielczego, a moje jest własnościowe ze
    wspólnotą mieszkaniową...

  • 6. Data: 2004-07-24 20:53:25
    Od: "tompac [TK]" <t...@U...pl>

    > to w przypadku mieszkania spółdzielczego, a moje jest własnościowe
    ze
    > wspólnotą mieszkaniową...

    no ale oni tez musza komuś zlecać prace, ale podejrzewam że juz kwota
    rachunku może być znacznie wyższa, oczywiście cała eskapada po to aby
    odpowiedzialnośc za ewnetualne nieprawidłowości spadła na kogo innego
    ;)

    uważam że zrobienie tego osobiście bedzie samowolką i wrazie jakiś
    nieprzewidzianych efektów mogą pociagnąć Cię do odpowiedzialności
    (spowodowanie jakieś szkody).
    ale osobiście to zrobiłbym to tak że nie było by szkody ;)))
    jeżeli sie zdecydujesz na samowolkę to pmietaj:

    -odpowiednie kołki rozporowe o odpowiedniej długości "czynnika
    roboczego" (uwzgledniające grubość termoizolacji);

    -odpowiednia wielkości podkładka (stopa) rozkładająca obciażenia na
    dużej powierzchni stosunkowo miekkiej termoizolacji (najlepsza
    byłaby
    konstrikcja wsporcza nie przenosząca obciażeń na izolacje)

    -i chyba najważniejsze, pmietaj o dokładnym i solidnym zaizolowaniu
    otworów tak aby nie dostawała sie do nich woda z deszczu !!!

    (takie tam małe co nie co z poradnika majsterklepki ;)))))
    pozdr

  • 7. Data: 2004-07-24 22:08:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Łukasz Piwowarski" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    No to na południowej taka mała konstrukcja mocowana wkrętami do okna. Tak,
    byś anteny nie miał w oknie.

  • 8. Data: 2004-07-25 09:40:32
    Od: "Łukasz Piwowarski" <l...@w...pl>

    > No to na południowej taka mała konstrukcja mocowana wkrętami do okna. Tak,
    > byś anteny nie miał w oknie.

    to byłoby niezłe rozwiązanie, czy można coś takiego gdzieś kupić ?

  • 9. Data: 2004-07-25 18:15:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Łukasz Piwowarski" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    wiadomości
    Tak,

    > to byłoby niezłe rozwiązanie, czy można coś takiego gdzieś kupić ?

    Byle ślusarz coś takiego zrobi. Kształtownik wygięta w "L" z mocowaniem dla
    śrub do okna.