  • 1. Data: 2004-07-24 12:00:46
    Temat: ciekawa informacje znalazlem na pewnej stronie :-)
    Od: Przemysław Rokicki <p...@g...pl>

    cytuje:

    "Z pewnych kontrowersyjnych powodów, jeżeli jesteś związany w
    jakikolwiek sposób z jakimiś organizacjami rządowymi, do walki z
    piractwem komputerowym lub jakiejkolwiek innej grupy spełniającej te
    funkcje lub a także jeśli po prostu jesteś pracownikiem tych grup NIE
    MOŻESZ wejść na tę stronę, nie możesz ściągać żadnych plików i nie
    możesz przeglądać żadnych plików HTML. Jeśli wejdziesz na stronę ( a nie
    da się inaczej niż po zaakceptowaniu wszystkich powyższych warunków )
    złamiesz międzynarodowe prawo do prywatności (Internet Privacy Act
    podpisany w 1995) co będzie znaczyło że NIE MOŻESZ rościć prawa do
    odłączenia naszych ISP(s) ani do ukarania żadnych osób lub firm (
    darmowych serverów ) na których przetrzymujemy swoje pliki nie możesz
    także sądownie ścigać żadnej osoby związenej z ta strona właczając w to
    rodzinę, przyjaciół autorów strony oraz wszystkich którzy tę stronę
    internetowa odwiedzają. Wszystkie utwory MP3 umieszczone na tej stronie,
    prezentowane są wyłącznie w celach promocyjnych. Są to jedynie próbki
    utworów, które mają Was zachęcić do zakupienia całego albumu. Od momentu
    ściągnięcia na dysk pliki należy usunąć w przeciągu 24 godzin.
    Wykorzystywanie ich w celach komercyjnych jest niezgodne z polskim
    prawem. Autor serwisu nie ponosi żadnej odpowiedzialności za niezgodne z
    prawem wykorzystywanie zasobów znajdujących się na stronie. Wszystkie
    pliki ściągacie na własną odpowiedzialność!!! Jeżeli akceptujesz i
    spełniasz powyższe warunki możesz wejść. Jeżeli natomiast nie spełniasz
    powyższych warunków i ich nie akceptujesz, natychmiast zamknij stronę.

    Pytania oraz sugestie prosze kierować na adres - m...@i...pl "

    pochodzi z strony www.mp3power.priv.pl

    P.

    www.love-office.com
    tam znajdziesz drugą połówkę
    nowy darmowy, bez logowania
    serwis randkowy

  • 2. Data: 2004-07-24 16:31:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Rokicki" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:cdtj1d$2do$1@inews.gazeta.pl...

    A widziałem to wielokrotnie. Jakaś nowa moda. Można to jedynie traktować
    dowcip. To tak, jakby złodzieje przed włamaniem wokół rozstawili tablice:
    "Policji i innym podmiotom ścigającym przestępczość zakaz wstępu."

  • 3. Data: 2004-07-25 08:30:36
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > A widziałem to wielokrotnie. Jakaś nowa moda. Można to jedynie traktować
    > dowcip. To tak, jakby złodzieje przed włamaniem wokół rozstawili tablice:
    > "Policji i innym podmiotom ścigającym przestępczość zakaz wstępu."

    a jak to sie ma do Allegro.pl ?
    Oni w regulaminie (zgaduje nie czytam tego) maja pewnie napisane ze
    umieszzcajacy aukcje zapewnia ze przednmiot jest legalnie nabyty.

    Dziennie setki kradzionych telefonow, softu i rowerow tamtedy przechodzi.
    Czy to nie jest paserstwo?

    Przeciez ja bym tez mogl np, wziac gurpe ludzi, zrobic napad nabank (robic
    za kierowce),
    wczesniej kazac im podpisac papier ze to co robia jest legalne, i ja za to
    nie odpowiadam i co wtedy, bylbym sadzony jak kazdy inny z tej grupy.

    Allegro powinno chyba tez odpowiadac za to co sie tamdzieje.
    Mam kilka aukcji zapisanych, w ktorych na pierwszy rzut oka widac ze sa
    nieleglane (gry typu FIFA 4 za 15 zl. 20 szt. :))
    bylo wpspominane o tych aukcjach na grupie allegro.[na biezaco, kiedy byly
    aktualne] Admini z allegro, na bank wtedy przebywali na grupie, co sie bez
    problemu da udowodnic. Aukcje te pomimo tego nie zostaly usuniete.
    Czy mozna zlozyc w takich przypadkach (jak bym uzbieralk tego wiecej)
    doniesienie do prok. ?
    (na pytanie czemu chce: potraktowali mnie jak szmate kiedy zostalem przez
    kogos oszukany)

    pozdrawiam

    P.

  • 4. Data: 2004-07-25 18:18:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Rokicki"
    <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > umieszzcajacy aukcje zapewnia ze przednmiot jest legalnie nabyty.
    >
    > Dziennie setki kradzionych telefonow, softu i rowerow tamtedy przechodzi.

    Oczywiście, ze tak - ale to nie wina Allegro. To tak, jakbyś miał pretensje
    do właściciela placu targopwego, że Ci zepsuty rower sprzedali. Bo jakby
    placu nie było, to byś nie kupił. :-)

  • 5. Data: 2004-07-26 09:35:35
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > Oczywiście, ze tak - ale to nie wina Allegro. To tak, jakbyś miał
    pretensje
    > do właściciela placu targopwego, że Ci zepsuty rower sprzedali. Bo jakby
    > placu nie było, to byś nie kupił. :-)

    no nie zupelnie, to tak jakby mial pretensje do SM ktora 5 minut wczesniej
    kontrolowala
    goscia ktory mi sprzedal kradziony towar.

    Wina w tym momencie jest oczywista, amdini mieli stycznosc z grupa w tym
    czasie,
    pomimo tego aukcje nie byly zawieszone. [a watek byl dlugi] (czesto
    zawieszaja te uczciwe, jak np sprzedaz doemny microsoft.pl,
    cena wynosila ponad 10 000 a jakis, hmm, grzecznie mowiac pracownik usunal
    aukcje bo "myslal" , i teraz sie procesuja.)

    Jezeli mam dowody, rozumiem ze moge zglosic tu i tam tak ?
    Moglby mi Pan podac jeszce gdzie dokladnie mam szukac informacji na temat
    paserstwa? (art.)
    Chcialbym sie dokladnie z tym zaznajomic.

    Pozdrawiam
    P.

  • 6. Data: 2004-07-26 18:45:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > no nie zupelnie, to tak jakby mial pretensje do SM ktora 5 minut wczesniej
    > kontrolowala
    > goscia ktory mi sprzedal kradziony towar.

    Niech będzie. I co z tego wynika? Allegro nie ma technicznej możliwości
    sprawdzenia czy dana rzecz jest kradziona - SM zresztą chyba też.

> [...]
    > cena wynosila ponad 10 000 a jakis, hmm, grzecznie mowiac pracownik usunal
    > aukcje bo "myslal" , i teraz sie procesuja.)

    No widzisz? Dla tego też dyskusja to zbyt słaba podstawa do usunięcia. To
    tak, jakby właściciel placu wyrzucił rolnika, za to że za tanio sprzedaje
    ziemniaki. Tak tanio, że musiał ukraść.

    > Jezeli mam dowody, rozumiem ze moge zglosic tu i tam tak ?

    A zgłosić do policji podejrzenie im wolno oczywiście. Ale z usówaniem
    transakcji ma to związek dość luźny.

    > Moglby mi Pan podac jeszce gdzie dokladnie mam szukac informacji na temat
    > paserstwa? (art.)
    > Chcialbym sie dokladnie z tym zaznajomic.

    Kodeks karny 291-292 art.

  • 7. Data: 2004-07-27 08:52:14
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > Niech będzie. I co z tego wynika? Allegro nie ma technicznej możliwości
    > sprawdzenia czy dana rzecz jest kradziona - SM zresztą chyba też.

    *) prosze Cie, 15 zl. gra, 20 szt.

    > No widzisz? Dla tego też dyskusja to zbyt słaba podstawa do usunięcia. To
    > tak, jakby właściciel placu wyrzucił rolnika, za to że za tanio sprzedaje
    > ziemniaki. Tak tanio, że musiał ukraść.

    *) :-)

    Ja mam na mysli te w ktorych nie ma mozliwosci (99,9999) ze jest legalna.
    Co do grupy, latwe do udowodnienia ze osoba odpowiedzialana za usuwanie
    aukcji niezgodnych z regulaminem (prawem) musiala widziec ten post.
    Pomimo tego nie zareagowala, aukcja trwala kilka dni, sprzedano kilka
    egzemplarzy,
    [takich aukcji jest sporo], Czyli bylo to "przymkniecie oka", czyt. zwykle
    pasertwto.
    oni maja z tego prowizje, a tu zysk jest pewny, 20 szt. * 15 zl = 300 zl i
    prowizja z tego.

    W polsce zamykaja czesto naprawde niewinne osoby, pod zarzutem paserstwa,
    gdzie
    porownujac to do przypadku prezze mnie omawianego to pryszcz. A wszystko sie
    opiera jedynie na poszlakach,
    nie ma nawet konkretnych dowodow.

    > A zgłosić do policji podejrzenie im wolno oczywiście. Ale z usówaniem
    > transakcji ma to związek dość luźny.

    niekoniecznie ich mialem na mysli :)

    chcialbym zeby mnie tam zapamietano na dlugo :-) (po porstu nie lubie jak
    sie mnie jak szmate traktuje, na to sobie nie pozwole)

    > Kodeks karny 291-292 art.

    dziekuje, poczytam

    P.

  • 8. Data: 2004-07-27 10:53:03
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Przemyslaw Rokicki <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com> wrote:

    > *) prosze Cie, 15 zl. gra, 20 szt.

    0.75 PLN/szt. No i co z tego? Może być na GNU GPL, albo public domain,
    albo setki innych przypadków.

    > [takich aukcji jest sporo], Czyli bylo to "przymkniecie oka", czyt.
    > zwykle pasertwto.

    Allegro nie jest pośrednikiem w przeprowadzaniu transakcji. Jest tylko
    punktem informacyjnym co kto ma. Transakcja zachodzi bezpośrednio
    między kupującym a sprzedającym. Allegro nie może być paserem, choćby
    nie wiem jak nielegalny był przedmiot, z tego prostego powodu że nie
    obraca danym przedmiotem. Allegro mogłoby być paserem kdyby
    sprzedający wysyłali swoje przedmioty do siedziby Allegro, i ono
    rozsyłało je do kupujących.

    A tak jak jest, to Allegro ma najwyżej obowiązek zawiadomić organy
    ścigania o zamiarze popełnienia przestępstwa, podając na policji adres
    sprzedającego, i policja może wysłać tam funkcjonariusza z nakazem
    przeszukania aby sprawdził czy wszystko jest OK. Ale to tylko w bardzo
    uzasadnionych przypadkach. Samo 0.75 PLN/szt takim nie jest. Na
    początek podwinno się spytać sprzedającego mailem na jakiej licencji
    jest program. Jeśli sprzedający nie będzie się umiał wytłymaczyć, a
    program jest w ogóle znany poza tą auckją, należy się zwrócić z
    zapytaniem do jego wydawcy czy istnieje taka możliwość iż ktoś
    rozprowadza ten program na takich zasadach.

    Natomiast usuwanie aukcji nie ma tu nic do rzeczy, jeżeli w wyniku
    powyższej procedury wyjdzie iż rzeczywiście jest to naruszenie prawa
    autorskiego, to Allegro powinno oczywiście aukcję usunąć, ale nie z
    powodu prawa, tylko jako zaoszczędzenie czasu swoim użytkownikom. Bo
    koniec końców to obowiązkiem kupującego a nie Allegro jest sprawdzić
    czy dany produkt nie ma wad prawnych.

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 9. Data: 2004-07-27 11:57:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > *) prosze Cie, 15 zl. gra, 20 szt.

    No, to co najwyżej silna poszlaka. U nas w Realu sprzedają gry w promocji po
    12 zł. Czy to powód, by składać doniesienie?

    > *) :-)

    :-)

    > Ja mam na mysli te w ktorych nie ma mozliwosci (99,9999) ze jest legalna.
    > Co do grupy, latwe do udowodnienia ze osoba odpowiedzialana za usuwanie
    > aukcji niezgodnych z regulaminem (prawem) musiala widziec ten post.

    Post, to żaden dowód. Jak CI napisałem, to co najwyżej silna poszlaka. A
    Allegro ma jedynie społeczny obowiązek doniesienia o podejrzeniu popełnienia
    przestępstwa.

    (...)

> [...]
    > gdzie
    > porownujac to do przypadku prezze mnie omawianego to pryszcz. A wszystko

    To już wina sądów, a nie Allegro.

    > niekoniecznie ich mialem na mysli :)
    >
    > chcialbym zeby mnie tam zapamietano na dlugo :-) (po porstu nie lubie jak
    > sie mnie jak szmate traktuje, na to sobie nie pozwole)

    Aha! Czyli głównie zależy Ci nie tyle na stanie faktycznym, co na
    zapamiętanie Twojej osoby przez pracowników Allegro. No to zamiast czepiać
    się szczegułow wydrukuj swoje zdjęcie na formacie A0 i wyślij im. Masz
    gwarantowane, że Cię zapamiętają. Na długo, bo pewnie często takich
    przesyłek nie dostają. Możesz na zdjęciu dopisać "Nie lubię Was!".

    No ale jakbyś nie czytał, to Allegro w coś raczej Ci ciężko będzie
    wmanewrować.

  • 10. Data: 2004-07-27 12:05:00
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > 0.75 PLN/szt. No i co z tego? Może być na GNU GPL, albo public domain,
    > albo setki innych przypadków.

    prosze nie komentowac tej czesci i ze mnie debilca nie robic.

    Quke 3, czy nowy unreal , czy FIFA 2004 itp z tego co mi wiadomo nie sa na
    licencji GPL
    i byle kretyn to wie.

> [...]
    > przeszukania aby sprawdził czy wszystko jest OK. Ale to tylko w bardzo
    > uzasadnionych przypadkach. Samo 0.75 PLN/szt takim nie jest.

    tutaj prosze przystopowac. A gdyby sprzedal pol grama "bialego"
    bylo by to ok. 15 zl. i uwazasz ze to jest argument z atym zeby
    nie podejmowac dzialan? Hmm?
    Jak napisales ma obowiazek a tego nie robia, poniewaz maja z tego zyski,
    0,75 nie ma tu nic do rzeczy, ziarnko do ziarnka az...

    Na
    > początek podwinno się spytać sprzedającego mailem na jakiej licencji
    > jest program.

    jest to oczuiwste w tych przypadkach, wystarczy nawet wejsc na strone
    producenta,
    zrestza skoro X osob sie oburza na grupie twierdzac ze jest nielegalne i nie
    wiedza czemu
    allegro tego nie usunelo to nie o czym rozmawiac. Byly nawet posty ze
    akllegro
    zostalo powiadomione o tej aukcji

> [...]
    > zapytaniem do jego wydawcy czy istnieje taka możliwość iż ktoś
    > rozprowadza ten program na takich zasadach.

    jak juz mowilem, prosze nie robic ze mnie glupia te (zapisane juz) aukcje o
    ktorych mowie
    sa oczywiste, to nie jest gierka "hakuna ma tata" ktorej nikt nie zna.

> [...]
    > powodu prawa, tylko jako zaoszczędzenie czasu swoim użytkownikom. Bo
    > koniec końców to obowiązkiem kupującego a nie Allegro jest sprawdzić

    Nie bardzo mi sie wchce w to wiezyc.
    Skoro skoro wie o poplenianym przestepstwie i na to pozwala (jak sam
    napisales
    ma obowiazek powiadomic policje) nie robi nic by temu zapobiec to jest to
    na pewno w [ewnym stopniu wspoludzial.

    P.