    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 26 Oct 2013 13:29:21 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: legitymacja prasowa

    On Sat, 26 Oct 2013, Maciej Bebenek wrote:

    > Zamiast "dzie nnikarza" wstaw sobie "cudotwórcy". Albo "marsjanina".
    > taka sama wairygodność,

    Oczywiście.
    Taką samą wiarygodność ma mój podpis na wekslu lub fakturze.

    > taka sama podstawa prawna, ten sam skutek :-)

    Ależ nieprawda.
    Ponieważ "marsjanin" nie implikuje żadnych uprawnień, nie można
    iść siedzieć za składanie fałszywych oświadczeń złożonych w celu
    naruszenia prawa.
    To w momencie UŻYCIA takiego świstka można naruszyć prawo!
    "Sytuacja" nie polega na wydrukowaniu, a użyciu.

    > Nie, na początku było o kameramenie nagrywającym straszaków.

    Primo, nie napisałem "na początku" lecz WCZEŚNIEJ, czyli czego
    dotyczyła gałąź a nie cały wątek, a secundo, jak najbardziej
    sprawa ta zahacza o "kamermana" - w zależności od tego, czy
    zarejestrował tytuł, jest dziennikarzem lub nie jest.
    Ściślej, sam mógł wskazać siebie za "będącego dziennikarzem".

    pzdr, Gotfryd