  • Data: 2013-10-28 10:18:07
    Temat: Re: legitymacja prasowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 27 Oct 2013, Maciej Bebenek wrote:

    > Gotfryd - jeszcze raz, bo uważam Ciebie za inteligentnego człowieka.
    >
    > Nie ma w polskim prawie bytu p.t. "legitymacja dziennikarska".

    Bo to nie gra roli, w jakiej formie jest sporządzone owo oświadczenie.
    Dziwi mnie, że przywiązujesz wagę do formy (w postaci "legitymacji"),
    równie wysoką wartość ma takie oświadczenie złożone na marginesie
    gazety.
    Grunt żeby podpis był.
    Tylko jakoś się "nie przyjęło", żeby bank przyjmował klientów
    w garażu a weksle wypisywało na marginesach gazet.
    Jakoś tak też zwyczajowo ewidencji VAT nie spisuje się na
    wymienionych marginesach gazet - choć wolno, przeszkód nie
    ma, byleby były wszystkie potrzebne informacje (wyjaśniam,
    że przepisy nie zabraniaja aby taka ewidencja była "w częściach").

    To i pewne przywiązanie do "formy" jest - ale to NIE Z FORMY
    wynika sens "legitymacji dziennikarskiej", lecz z zawartego
    w niej oświadczenia!

    > Jest byt "dziennikarz", ale też pod pewnymi warunkami

    Otóż to.
    I "legitymacja" jest oswiadczeniem, że inkryminowany niniejszym
    ten warunek wypełnia.

    pzdr, Gotfryd