  • 1. Data: 2007-06-14 21:57:59
    Temat: leczenie za granica RP, a zwrot kosztow z NFZ-u.
    Od: Paweł <root@[127.0.0.1]>

    witam,

    zwracam sie do szanownych grupowiczow obeznanych w prawie
    z nastepujacym problemem.

    ostatnio wokol oddzialu kardiochirurgii dzieciej krakowskiego szpitala
    uniwersyteckiego zrobil sie szum z powodu odejscia wybitnego
    kardiochirurga dzieciecego - prof. E. Malca (i jego prawdopodobnego
    wyjazdu za granice). w zaistnialej sytuacji dzieci z najciezszymi
    wadami serca, ktore do tej pory trafialy w cudowne rece profesora
    zostaly praktycznie skazane na smierc, bo specjalizowany szpital w lodzi,
    ktory do tej pory odsylal dzieci do krakowa prawdopodobnie nie
    bedzie podejmowal sie operacji najciezszych wad serca u noworodkow.

    w zwiazku z powyzszym, jesli zaden osrodek w kraju nie podejmie
    sie leczenia dziecka, a art. 68 konstytucji nakazuje wladzom publicznym
    zapewnienie szczegolnej opieki zdrowotnej dzieciom, to czy obywatele
    moga starac sie o zwrot kosztow leczenia za granica z nfz-u?

    z gory dziekuje za odpowiedzi.
    pawel.

  • 2. Data: 2007-06-15 06:31:43
    Temat: Re: leczenie za granica RP, a zwrot kosztow z NFZ-u.
    Od: "Pawel" <b...@m...com>

    Uzytkownik "PaweĹ," <root@[127.0.0.1]> napisal w wiadomosci

> [...]
    > zapewnienie szczegolnej opieki zdrowotnej dzieciom, to czy obywatele
    > moga starac sie o zwrot kosztow leczenia za granica z nfz-u?

    Tak. Jesli w Polsce leczenie nie jest mozliwe to szanse na sfinansowanie
    tego sa duze.

    --
    Pawel

  • 3. Data: 2007-06-23 22:52:31
    Od: Paweł <root@[127.0.0.1]>

    Pawel wrote:

    > Uzytkownik "PaweĹ," <root@[127.0.0.1]> napisal w wiadomosci

    > Tak. Jesli w Polsce leczenie nie jest mozliwe to szanse na sfinansowanie
    > tego sa duze.

    pozostaje kwestia definicji - 'leczenie nie jest mozliwe'.
    jak pojade z dzieckiem do lodzi i tam mi powiedza,
    ze nie ma miejsc, albo nie z operujemy tej wady,
    to czy to oznacza, ze 'leczenie nie jest mozliwe'
    w swietle obowiazujecgo prawa? czy w takim przypadku
    moge sie domagac od szpitala zaswiadczenia o niemoznosci
    leczenia? bo mam taka przykre przeczucie, ze moga mi dziecko
    przyjac, powiedziec, ze leczenie jest mozliwe, ale jest 1% szansy,
    podczas gdy za granica bedzie pan mial 99%, a w takim przypadku,
    to z refundacja z nfz-u i zyciem dziecka mozna sie pozegnac.
    jesli tak ma sie stac, to juz sie zabieram za emigracje
    z tego zajebistego panstwa.