  • 1. Data: 2004-09-15 06:56:02
    Temat: leczenie przymusowe - alkoholizm
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    Czy, a jeśli to na jakiej podstawie sąd może skierować na przymusowe
    leczenie odwykowe?

    --
    careful with this axe Eugene!

  • 2. Data: 2004-09-15 07:21:17
    Temat: Re: leczenie przymusowe - alkoholizm
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    gazebo pisze:

    > Czy, a jeśli to na jakiej podstawie sąd może skierować na przymusowe
    > leczenie odwykowe?

    Teoretycznie to pewnie ubezwlasnowolnienie..

    Zastanoiw sie czy to ma sens..

    Mialem ten sam oroblem i znam innych ktorzy go mieli..

    NIKOMU ze znanych mi osob nie udalo sieprzymusowo wleczyc czlowieka
    z alkoholizmu. Musi chcec SAM.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-09-15 07:28:02
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >
    > Mialem ten sam oroblem i znam innych ktorzy go mieli..
    >
    > NIKOMU ze znanych mi osob nie udalo sieprzymusowo wleczyc czlowieka

    Ale wyslac ojca patologicznej rodziny to nie zbrodnia. Mysle ze wyslac kogos
    na leczenie to jedno, ale to czy on wezmie sie za siebie i wyleczy to
    drugie, i tu najwiekszy wplyw wlasnie ma rodzina.

    --
    fi5h

    "Gdyby gówno było w cenie, biedni ludzie rodzili by się bez odbytów"

  • 4. Data: 2004-09-15 07:30:02
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    Boguslaw Szostak wrote:

    > Teoretycznie to pewnie ubezwlasnowolnienie..

    no wlaśnie, wiem, że może skierować na badania psychiatryczne

    > Zastanoiw sie czy to ma sens..
    >
    > Mialem ten sam oroblem i znam innych ktorzy go mieli..
    >
    > NIKOMU ze znanych mi osob nie udalo sieprzymusowo wleczyc czlowieka
    > z alkoholizmu. Musi chcec SAM.

    oczywiście, ze nie ma, interesuje mnie kwetia prawna

    --
    careful with this axe Eugene!

  • 5. Data: 2004-09-15 07:37:21
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    gazebo wrote:
    > Czy, a jeśli to na jakiej podstawie sąd może skierować na przymusowe
    > leczenie odwykowe?

    Art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w
    trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz. U. z 2002 r Nr
    147, poz. 1231 ze zmianami)

    Generalnie wniosek do Miejskiej Komisji Przeciwdziałania Alkoholizmowi.
    Gdy komisja chce skierować na leczenie przekazuje wniosek do sądu, który
    na podstawie opinii biegłego i materiałów dostarczonych przez komisję
    kieruje, lub nie.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919

  • 6. Data: 2004-09-15 08:17:43
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    fi5h pisze:

    > Ale wyslac ojca patologicznej rodziny to nie zbrodnia. Mysle ze wyslac
    > kogos na leczenie to jedno, ale to czy on wezmie sie za siebie i wyleczy
    > to drugie, i tu najwiekszy wplyw wlasnie ma rodzina.

    Wierz mi, bralem to na swojej rodzinie.. to nie takie proste..

    I nie chodzi tu o zbrodnie ale o SENS..
    jakmyslisz, co zrobi "ojciec patologicznej rodziny",
    gdy "zrobicie z neigo alkoholika" i "na sile zamkniecie na odwyk" ?

    Bo ja mysle, ze wypijepare glebszych (bo przeciez kazdy czasem sie napije
    i "zrobi porzadek".

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-09-15 08:40:53
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    Boguslaw Szostak wrote:
> [...]

    > gdy "zrobicie z neigo alkoholika" i "na sile zamkniecie na odwyk" ?
    >
    > Bo ja mysle, ze wypijepare glebszych (bo przeciez kazdy czasem sie

    no coz, te tematy sa mi obce, tak wiec cos w tym jest, moze i bardzo duzo,
    moze i nawet trafiasz w sedno :)

    --
    fi5h

    "Gdyby gówno bylo w cenie, biedni ludzie rodzili by sie bez odbytów"

  • 8. Data: 2004-09-15 11:44:01
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    Uzytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisal w wiadomosci
> [...]

    nawet jak bedzie chcial sam , to i tak sie nie wyleczy
    alkoholizm jest nieuleczalny ....

> [...]
    > gdy "zrobicie z neigo alkoholika" i "na sile zamkniecie na odwyk" ?
    > Bo ja mysle, ze wypijepare glebszych (bo przeciez kazdy czasem sie napije

    zupelnie sie nie zgadzam, pozostawienie go bez zadnych konsekwencji jest
    powaznym bledem.
    skoro bruzdzi, skoro stosuje przemoc, skoro rodzina na tym cierpi , to
    pozostawienie tego bez jakiejkolwiek interwencji jest wielkim bledem...
    przymusowe leczenie nie spowoduje zapewne cudu, ale przynajmniej zaklóci
    swiety pijacki spokój

  • 9. Data: 2004-09-15 12:02:32
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    Użytkownik "gazebo" <g...@n...com.pl> napisał w wiadomości

    > Czy, a jeśli to na jakiej podstawie sąd może skierować na przymusowe
    > leczenie odwykowe?

    mój ojciec po próbie samobójczej ( był pod wpływem ) z intensywnej terapii
    został przewieziony na oddział odwykowy.
    zasadniczo nikt nie pytał się go o zgodę ( bo i tak przez kilka dni był
    nieprzytomny) po jakichś dwóch tygodniach sąd na posiedzeniu wyjazdowy, ( w
    szpitalu ) usankjonował istniejący stan

  • 10. Data: 2004-09-15 12:33:56
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Jarek Skórski pisze:

    > Uzytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisal w wiadomosci
    >
    > nawet jak bedzie chcial sam , to i tak sie nie wyleczy
    > alkoholizm jest nieuleczalny ....

    Kwestia nazewnictwa.

    Zgadzam sie, ze alkoholikiem pozostaje sie nadal..
    chodzi oprzejscie w inna faze..
    w ktorej sienie pije..

    Prawdopodobnie "nasz" alkoholik jest na etapie w ktorym uznaje, zerodzina
    "robi z niego alkoholika", a on przeciez pije troche i mglby przestac,
    ale NIE CHE, bo po co ?

    > zupelnie sie nie zgadzam, pozostawienie go bez zadnych konsekwencji jest
    > powaznym bledem.

    Jest bledem.
    Chodzio reakcje ADEKWATNA do sytuacji.

    > skoro bruzdzi, skoro stosuje przemoc, skoro rodzina na tym cierpi , to
    > pozostawienie tego bez jakiejkolwiek interwencji jest wielkim bledem...

    Tylko jesli rodzina juz teraz sie go boi to "rozsierdzenie go" nie jest
    roziwazaniem.

    > przymusowe leczenie nie spowoduje zapewne cudu, ale przynajmniej zaklóci
    > swiety pijacki spokój

    I tym niespokojniejszy wroci na lono rodziny...

    Z moich skromnych doswiadczen wynika,
    ze "konsekwencja" jaka moze wzruszyc rzeczonego alkoholika
    to "spuszczenie go na dno rynsztoka".

    Jesli zrozumie ze musi wybrac, woda i rynsztok al bo rodzina
    jest dlaniego szansa.. jesli nie zrozumie to RODZINA bedzie musiala wybrac.
    chorowac wraz z nim, czy sie odciac.

    Boguslaw