  • 1. Data: 2004-09-15 06:11:00
    Temat: ZUS, komornik, zajecie wynagrodzenia
    Od: "top1" <j...@p...pl>

    Witam

    Znajomy prowadzil dzialalnosc w latach 2000-2001, szlo mu nieciekawie, w tym
    czasie 2x go okradli, firma padla...
    Teraz pracuje na umowe o dzielo, zarabia 700zl, komornik chce zajac mu
    wyplate tytulem niezaplaconych skladek ZUS. Czy jest jakies minimum
    socjalne, ktorego komornik nie moze ruszyc ? Czy dotyczy to umowy o dzielo ?
    Dodam ze znajomy ma zone i dziecko roczne - zostanie bez srodkow do zycia.
    Jego szef chce cala wyplate wplacic komornikowi (boi sie wlasnego cienia,
    potrzebne sa konkretne argumenty zeby tego nie zrobil) ....

    Licze na wasza pomoc
    t1

  • 2. Data: 2004-09-15 11:57:19
    Temat: Re: ZUS, komornik, zajecie wynagrodzenia
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "top1" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jego szef chce cala wyplate wplacic komornikowi (boi sie wlasnego cienia,
    > potrzebne sa konkretne argumenty zeby tego nie zrobil) ....

    Nie bardzo do konca rozumiem problem zasadniczy... Jesli chcesz calkowicie
    skutecznie bronic sie przed zajeciem, raczej trzeba zaczac pracowac na
    czarno lub jako ktos inny (akurat przy umowie o dzielo nie powinno byc to
    wielkim problemem). Jakies przepychanki z komornikiem przy lękliwym
    pracodawcy raczej skuteczne sie nie okaza, a moga bardzo zepsuc stosunki z
    tymze pracodawca. Wiem, ze to moze byc bolesne, ale byc moze trzeba sie
    pogodzic z jednorazowym zajeciem tych 700 zł, chyba ze jakos dalo by sie
    zrobic rozwiazanie zawartej wczesniej umowy o dzielo za porozumieniem stron,
    przed wyplata naleznosci. No chyba, ze rzeczywiscie istnieje mocny punkt
    zaczepienia, ze komornik nie moze zajac takich przychodow (ale obawiam sie,
    ze to jednak nie bedzie tak calkiem oczywiste). Tutaj niestety nie potrafie
    sie sensownie wypowiedziec, gdyz prawem sie na codzien nie zajmuje.

    marekz

  • 3. Data: 2004-09-15 15:42:44
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    potrafie
    > sie sensownie wypowiedziec, gdyz prawem sie na codzien nie zajmuje.

    wolne od zajęcia jest najniższe wynagrodzenie
    824 brutto

  • 4. Data: 2004-09-15 15:58:27
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > wolne od zajęcia jest najniższe wynagrodzenie
    > 824 brutto

    Ale nie dotyczy to UMOWY O DZIELO

    Pozdrawiam
    SDD
    --
    Wirtualna kancelaria korepetytorska i konsultacyjna.
    Korepetycje i konsultacje przez telefon.