  • 1. Data: 2002-07-01 09:33:47
    Temat: kupno mieszkania rynek wtorny-> kolej rzeczy
    Od: "Ada" <u...@2...pl>

    Witam serdecznie!

    Mam juz:
    - podpisana umowe przedwstepna
    - zgode na kredyt hipoteczny (moze jutro, pojutrze podpisuje umowe z
    bankiem)
    - wstepnie umowiona notariuszke na podpisanie umowy ostatecznej

    i co dalej?
    po 3-miesiecznym czasie szukania mieszkania, zalatwiania wszelkich papierkow
    dla bankow, potwierdzen PITOW, ZUSOW itd. mam juz prawdziwy metlik w
    glowie.....

    - kiedy place podatek od czynnosci cywilnoprawnych i komu?
    - kiedy oplate sadowa?
    - jaka jest kolejnosc zakladania ksiegi wieczystej?
    a moze to nie wszystko, co mnie czeka ??

    Pozdrawiam i dziekuje za odzew
    Ada

  • 2. Data: 2002-07-01 09:41:57
    Temat: Re: kupno mieszkania rynek wtorny-> kolej rzeczy
    Od: "Agnieszka" <k...@w...pl>

    oplate sodowa i podatek pobiera notariusz i to on wplaca do banku. Ksiega
    wieczysta to chyba juz jest? zmieniasz tylko wpis. A jesli nie ma, to
    niestety poradz sie notariusza.
    Musisz jeszcze ubezpieczyc mieszkanie (taki zapis znajdziesz pewnie w umowie
    z bankiem) i sprawdzic czy ktos przypadkiem nie jest tam zameldowany. poza
    tym czeka Cie rozliczenie telefonow, energii, gazu i wody (chyba, ze cos tam
    masz jeszcze) no i oczywiscie zmiany w umowach w zakladach energetycznych
    itp.

    Zycze powodzenia, ja jakos dalam sobie z tym rade.

    Agnieszka

  • 3. Data: 2002-07-01 11:14:45
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Istotne jest jeszcze jakie to mieszkanie - spółdzielcze czy własność
    odrębna.
    Piotr

  • 4. Data: 2002-07-01 11:43:30
    Od: "Ada" <u...@2...pl>

    Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    Istotne jest jeszcze jakie to mieszkanie - spółdzielcze czy własność
    odrębna.
    Piotr

    Spoldzielcze wlasnosciowe, bez ksiegi wieczystej. Juz wstepna zgode
    spoldzielni mamy, ze przyjma nas w poczet czlonkow.

    Ada

  • 5. Data: 2002-07-12 09:05:02
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Nie zakładaj księgi wieczystej. Najpierw złóż wniosek o wyodrębnienie
    własności. Księga będzie przy tej okazji założona. Są to lepsze warunki
    (Ustawa o Spółdzielniach Mieszkaniowych). Możesz nadal zostać członkiem
    spółdzielni, ale nie musisz.
    Piotr