  • 1. Data: 2003-09-01 08:26:58
    Temat: ktos nie zwraca pieniedzy
    Od: "mocny" <m...@N...gazeta.pl>

    Dzien dobry,

    mam pytanie, pozyczylem komus pieniadze (firmie), mam na to umowe i weksle in
    blanco. Minął termin i nie moge sie teraz skontaktowac z tym czlowiekiem. Co
    mam teraz robic, czy od razu do komortnika sie idzie czy najpierw do sadu -
    jaka jest procedura w takich sprawach.

    Dziekuje

  • 2. Data: 2003-09-01 10:19:02
    Temat: Re: ktos nie zwraca pieniedzy
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > mam teraz robic, czy od razu do komortnika sie idzie czy najpierw do sadu -

    Wypełniasz weksle, przedstawiasz do zapłaty. Jeśli firma ich nie wykupi,
    składasz do sądu wniosek o wydanie nakazu zapłaty. Po otrzymaniu nakazu zapłaty
    prosisz sąd o nadanie mu klauzuli wykonalności. Po jej nadaniu idziesz do
    komornika. Na każdym etapie możesz negocjować z firmą polubowne załatwienie
    sprawy.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    l...@i...pl
    0-693 5 29 28 1
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2003-09-03 13:01:56
    Od: "Madab" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    Co
    > mam teraz robic, czy od razu do komortnika sie idzie czy najpierw do

    Jeśli weksel ma napis "bez protestu", to chyba można od razu do komornika, a
    jak nie ma, to do śadu by uzyskać nakaz zapłaty z którym do komornika.

  • 4. Data: 2003-09-03 15:59:40
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > jak nie ma, to do śadu by uzyskać nakaz zapłaty z którym do komornika.

    Nieprawda. "Bez protestu" oznacza, że nie trzeba sporządzać protestu (przez
    notariusza) gdy wystawca odmówi zapłaty. Tak czy siak trzeba iść do sądu po
    nakaz zapłaty.

    Protestu również nie wykonuje się, jeśli weksel nie ma indosantów -
    niezależnie od tego, czy klauzula 'bez protestu' jest, czy jej nie ma.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl