  • 1. Data: 2003-09-01 08:20:46
    Temat: Odpracowanie niedoboru (manka)
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    Zwracam się z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu

    Sytuacja jest następująca:

    Pracownik został zwoloniony przez pracodawcę z przyczyn ekonomicznych
    zakładu pracy i przeszedł na zasiłek przedemerytalny.

    Przed rozwiązaniem umowy o pracę wyszedł niewielki niedobór towarów w wyniku
    inwentaryzacji i pracownik zwrócił się z propozycją o odpracowanie kwoty
    niedoboru - a konktretnie - bezpłatne świadczenie pracy.

    I teraz meritum problemu:

    - czy jest możliwe zatrudnienie go na umowę zlecenie bez wynagrodzenia z
    zaznaczeniem treści umowy - odpracowanie niedoboru
    - kolejny problem to fakt iż pracownik jest na zasiłku przedemerytalnym - co
    w przypadku kontroli, iż pomimo że został zwolniony i uzyskał prawo do
    zasiłku, nadal w pewnym sensie pracuje dla byłego pracodawcy??

    PZDR

    Marek

  • 2. Data: 2003-09-01 18:10:16
    Temat: Re: Odpracowanie niedoboru (manka)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ja bym proponował jednak odpłatną umowę, a jedynie za zgodą pracownika w
    ramach kompensaty należności jego wynagrodzenie kompensować z
    wierzytelnością z tytułu manka.

  • 3. Data: 2003-09-02 08:12:06
    Temat: Odp: Odpracowanie niedoboru (manka)
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bj0f7f$bsb$...@i...gazeta.pl...
    > Ja bym proponował jednak odpłatną umowę, a jedynie za zgodą pracownika w
    > ramach kompensaty należności jego wynagrodzenie kompensować z
    > wierzytelnością z tytułu manka.

    też to brałem pod uwagę - jednak głównie boli mnie sprawa zwolnienia z
    przyczyn ekonomicznych oraz przejście pracownika na zasiłek przedemerytalny
    a co za tym idzie w pewnym sensie zakaz wykonywania przez niego
    jakiejkolwiek pracy przez okres 3 miesięcy....

    Pzdr

    Marek