    From: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ktos nie zwraca pieniedzy
    Date: 3 Sep 2003 17:59:40 +0200

    > in
    > Co
    > sadu -
    >
    > Jeśli weksel ma napis "bez protestu", to chyba można od razu do komornika, a
    > jak nie ma, to do śadu by uzyskać nakaz zapłaty z którym do komornika.

    Nieprawda. "Bez protestu" oznacza, że nie trzeba sporządzać protestu (przez
    notariusza) gdy wystawca odmówi zapłaty. Tak czy siak trzeba iść do sądu po
    nakaz zapłaty.

    Protestu również nie wykonuje się, jeśli weksel nie ma indosantów -
    niezależnie od tego, czy klauzula 'bez protestu' jest, czy jej nie ma.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl