  • 1. Data: 2004-05-13 08:47:00
    Temat: kto ma prawo wylegitymowac
    Od: " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam
    Mam pytanie: kto ma mnie prawo wylegitymowac - znaczy komu MUSZE pokazac
    dokument tozsamosci... zawsze wydawalo misie ze jest to: Policja, Straz
    Miejska i w strefach nadgranicznych ktos (nie pamietam nazwy)...

    Agencje ochrony wszelakiego mienia - nie moga tego zrobic... moga co najwyzej
    zatrzymac mnie do przyjazdu Policji...

    czy Policja podczas 'imprezy masowej' moze scedowac prawo do legitymowania
    ludzi na agencje ochrony ? czy sa to prawa 'niezbywalne' ??

    Dokladnie chodzi mi o ten zapis w nowym regulaminie, czy sa one zgodne z
    obowiazujacym prawem - ew na ktore ustawy mozna sie powolywac:

    Zarząd xxx informuje, że zgodnie z ustaleniami, które uzgodniono na spotkaniu
    w dniu 11.05.2004 r. ze Sztabem Wojewódzkim i Miejskim Policji postanawia,
    że:
    -osoby uczestniczące w imprezach masowych organizowanych przez Klub mają
    obowiązek posiadania dowodów tożsamości,
    -ochrona stadionu będzie miała prawo do legitymowania osób przebywających na
    stadionie,

  • 2. Data: 2004-05-13 09:49:54
    Temat: Re: kto ma prawo wylegitymowac
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Użytkownik wyskrobał(a):
> [...]
    >
    > czy Policja podczas 'imprezy masowej' moze scedowac prawo do legitymowania
    > ludzi na agencje ochrony ? czy sa to prawa 'niezbywalne' ??
    [...]

    Prawo legitymowania mają różne służby m.in. Policja, Straż Miejska, Straż
    Graniczna, SOK, ABW, BOR, Straż Łowiecka itd. Pracownicy ochrony (z
    prywatnych firm) również mają takie prawo na terenie chronionych obiektów.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-05-13 10:29:10
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Prawo legitymowania mają różne służby m.in. Policja, Straż Miejska, Straż
    > Graniczna, SOK, ABW, BOR, Straż Łowiecka itd. Pracownicy ochrony (z
    > prywatnych firm) również mają takie prawo na terenie chronionych obiektów.

    Ale niektore z tych sluzb maja prawo do legitymowania tylko na okreslonym
    terenie (np. SOK na terenie kolejowym), co jest zapisane w ustawie. A na
    jakiej podstawie prawnej pracownik firmy ochroniarskiej ma prawo do
    legitymowania osob na terenie np. marketu?

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 4. Data: 2004-05-13 11:03:42
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

    > czy Policja podczas 'imprezy masowej' moze scedowac prawo do legitymowania
    > ludzi na agencje ochrony ? czy sa to prawa 'niezbywalne' ??

    policja nie musi cedowac na nikogo uprawnien./nie ma takiego prawa/ podczas
    imprezy masowej, sluzby porzadkowe, w tym agencje ochorny mienia maja prawo
    legitymowac osoby, rowniez przegladania bagazy..... wynika to z ustawy o
    bezpieczenstwie imprez masowych

    pozdr
    P@wel

  • 5. Data: 2004-05-13 14:22:49
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    kovalek wyskrobał(a):
> [...]
    > jakiej podstawie prawnej pracownik firmy ochroniarskiej ma prawo do
    > legitymowania osob na terenie np. marketu?

    Na podstawie ustawy o ochronie osób i mienia.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 6. Data: 2004-05-13 19:04:21
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    > Na podstawie ustawy o ochronie osób i mienia.

    Czy na pewno? O ile wiem, to ochroniarz może legitymować na terenie
    ochranianego obiektu jeśli nie jest to obiekt ogólnodostępny. Market takim
    nie jest.
    Nie upieram sie, ale jak to wygląda?

    --
    Pozdrowienia
    Jotte

  • 7. Data: 2004-05-13 19:51:52
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Jotte wyskrobał(a):
    > Czy na pewno? O ile wiem, to ochroniarz może legitymować na terenie
    > ochranianego obiektu jeśli nie jest to obiekt ogólnodostępny. Market takim
    > nie jest.
    > Nie upieram sie, ale jak to wygląda?

    Art. 36. 1. Pracownik ochrony przy wykonywaniu zadań ochrony osób i mienia w
    granicach chronionych obiektów i obszarów ma prawo do:

    1) ustalania uprawnień do przebywania na obszarach lub w obiektach
    chronionych oraz legitymowania osób, w celu ustalenia ich tożsamości,

    --
    Bartek Gliniecki

  • 8. Data: 2004-05-13 20:18:46
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    > 1) ustalania uprawnień do przebywania na obszarach lub w obiektach
    > chronionych oraz legitymowania osób, w celu ustalenia ich tożsamości,

    Wprost - czy to znaczy, że ochroniarz np. w supermarkecie (obiekcie, w
    którym ustalenie uprawnień do przebywania - w godzinach otwarcia - jest
    zbędne i pozbawione sensu) może legitymować klientów?

    --
    Pozdrowienia
    Jotte

  • 9. Data: 2004-05-13 21:37:44
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Jotte wyskrobał(a):
    > Wprost - czy to znaczy, że ochroniarz np. w supermarkecie (obiekcie, w
    > którym ustalenie uprawnień do przebywania - w godzinach otwarcia - jest
    > zbędne i pozbawione sensu) może legitymować klientów?

    Z przepisu tego wynika, że może. Nie widzę nigdzie ograniczeń tego prawa,
    więc teoretycznie ochrona w supermarkecie może legitymować.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 10. Data: 2004-05-14 06:34:46
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Bartek Gliniecki wrote:
    > Z przepisu tego wynika, że może. Nie widzę nigdzie ograniczeń tego prawa,
    > więc teoretycznie ochrona w supermarkecie może legitymować.

    a jest "pracownikiem ochrony" w rozumieniu ustawy?

    KG