  • 1. Data: 2004-05-13 08:23:00
    Temat: pytanko- reklamacja butow- pilne :)
    Od: "Ewela" <g...@p...onet.pl>

    witam
    mam pytanie ..
    kupilam buty (Lublin ), jednak po 3 uzyciach nadawaly sie do wyrzucenia.
    oddalam do rekalmacji przy czym zastrzeglam, ze nie chce zwrotu kasy tylko
    prosze o ewentualna wymiane obuwia na nowe. pani to ladnie zapisala w
    protokole i wyslala buty do producenta.
    nie wspomne juz o tym ze po 2 tygodnicach sama musialam wydzwaniac i prosic
    zeby pani ekspedientka zorientowala sie co z moimi butami...
    okazalo sie ze butow nei mozna naprawic i prosila zebym przyszla po kase...

    ALE ja nie chce zwwrotu kasy tylko buty!!!
    gdyby wczesniej mnei pinformowala ze mi kase zwroci a nei buty to bym kupial je
    w innym sklepie i to taniej...

    czy ktos z Was orientuje sie moze w prawach konsumenta i moglby mnei uswiadomic
    czy moge uparcie ubiegac sie o wymiane obuwia???? i na co sie moge powolac
    jesli jest taka mozliwosc.

    pani niby tlumaczy sie ze juz nie robia tych butow u producenta dlatego takie
    problemy...ale to sa klapki!!a
    nei jakies zimowe buciory wiec moze jesli by sie postarali to by jeszzcze
    zrobili jedne co??

    bede bardzo wdzieczna za pomoc

    pozdrawiam

    Ewelina

  • 2. Data: 2004-05-13 08:41:39
    Temat: Re: pytanko- reklamacja butow- pilne :)
    Od: "Piotr/inw" <p...@w...art.alto.com.pl>

    > ALE ja nie chce zwwrotu kasy tylko buty!!!

    To chyba pierwszy taki przypadek w Polsce:)
    W razie braku możliwości wymiany, sklep zwraca Ci pieniądze.

    --
    Piotr

  • 3. Data: 2004-05-13 08:49:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <3...@n...onet.pl>, Ewela wrote:
> [...]
    > gdyby wczesniej mnei pinformowala ze mi kase zwroci a nei buty to bym
    > kupial je w innym sklepie i to taniej...

    A coś cię przed tym teraz powstrzymuje?

    > czy ktos z Was orientuje sie moze w prawach konsumenta i moglby mnei uswiadomic
    > czy moge uparcie ubiegac sie o wymiane obuwia???? i na co sie moge powolac
    > jesli jest taka mozliwosc.

    Nie ma. Sprzedawca pewnikiem powoła się na:

    Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może
    żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy miana są niemożliwe lub
    wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia
    się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
    niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie
    naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

> [...]
    > problemy...ale to sa klapki!!a
    > nei jakies zimowe buciory wiec moze jesli by sie postarali to by jeszzcze

    No ja jestem całym sercem z tobą i jak tylko tam pójdziesz raz jeszcze to
    powiedz, że cię w tej kwestii popieram (powiedz, że Marcin też prosi).
    Podejrzewam że inni grupowicze też cie poprą bo przecież idzie lato a
    wtedy dodatkowe klapki robi się łatwiej.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2004-05-13 09:15:25
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie
    > naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

    no :) w koncu jakas konkretna odpowiedz:)
    dzieki

    a butow nie moge juz kupic w innym sklepie poniewaz juz nei maja tego towaru :-(

  • 5. Data: 2004-05-13 09:35:21
    Od: Hanna<a...@w...pl>

    Zwrotu pieniędzy możesz się domagać dopiero przy drugiej reklamacji
    na ten towar, tzn. jeśli teraz Ci je naprawią i znów coś sie z nimi
    stanie, to wtedy możesz zaznaczyć że żądasz zwrotu zapłaconej ceny,
    ponieważ jest to druga reklamacja na ten towar. Pzdr. Hania

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-05-13 09:41:35
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Rozważywszy wszystkie za i przeciw, Hanna napisał(a):

> [...]
    > stanie, to wtedy możesz zaznaczyć że żądasz zwrotu zapłaconej ceny,
    > ponieważ jest to druga reklamacja na ten towar. Pzdr. Hania

    Nie przy drugiej, tylko w dowolnym momencie niezgodnosci towaru z
    umową!
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1176.htm

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x14FF5BF4
    Nie komentujemy i nie komentujemy, dlaczego nie komentujemy.
    (C) by Boguslaw Majewski - MSZ

  • 7. Data: 2004-05-13 09:57:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c7vfgp$mi0$1@fargo.cgs.pl>, Hanna wrote:
> [...]
    > stanie, to wtedy możesz zaznaczyć że żądasz zwrotu zapłaconej ceny,
    > ponieważ jest to druga reklamacja na ten towar. Pzdr. Hania

    A nie jest to czasem kwestia sekwencyjności żądań a nie ilości napraw?
    Czyli podejście pierwsze: naprawa lub wymiana -> nie da się -> podejście
    drugie: obniżka ceny lub odstapienie od umowy?
    Jak naprawi lub wymieni za pierwszym razem to ponownie podejscie pierwsze
    MSZ.

    (nie mylisz czasami z rękojmia ze starego KC? :)

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2004-05-13 10:01:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <4...@p...onet.pl>, Zbynek Ltd. wrote:
    > Nie przy drugiej, tylko w dowolnym momencie niezgodnosci towaru z
    > umową!
    > http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1176.htm

    Możesz zacytować to konkretnie z czego ta dowolność wynika?

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2004-05-13 10:04:42
    Od: Hanna<a...@w...pl>

    zwrotu pienmiędzy można się domagać, ale sprzedawca nie musi tego
    żądania spełnić, wystarczy że naprawi te nieszczesne buty, gdy dojdzie
    do reklamacji po raz II można skutecznie domagać się zwrotu ceny

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2004-05-13 10:34:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c7vh7q$no0$1@fargo.cgs.pl>, Hanna wrote:
    > zwrotu pienmiędzy można się domagać, ale sprzedawca nie musi tego
    > żądania spełnić, wystarczy że naprawi te nieszczesne buty, gdy dojdzie
    > do reklamacji po raz II można skutecznie domagać się zwrotu ceny

    Poproszę podstawę prawną.

    --
    Marcin