  • 1. Data: 2004-04-25 11:56:22
    Temat: ksiazeczki mieszkaniowe
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Chcialbym spytac jak na dzien dzisiejszy wyglada sprawa z ksiazeczkami
    mieszkaniowymi. Zalozona byla okolo 20 lat temu. Wklad na ksiazeczce to
    okolo 6000 zl. Chcilalbym kupic teraz mieszkanie i wykorzystac ta
    ksiazeczke. Gdzie powinienem sie udac ,jak to wyglada w praktyce.
    Niestety pojecie mam blade i nie wiem od czego zaczac. Czy mieszkanie
    bedzie mi przydzielane ,a ja bede musial doplacic okreslona kwote. A
    moze sam musze sie rozgladac za mieszkaniem i dopiero przy kupnie
    mieszkania ta ksiazeczka mieszkniowa bedzie rozliczana? Na jak duza
    rewaloryzacje moge liczyc?
    Prosilbym o wszelkie informacje na temat ksiazeczek mieszkaniowych na
    dzis dzien.

    MarkX
    gg 2354154
    Uwaga!!! Usun zabezpieczenie antyspamowe jak mi odpowiadasz

  • 2. Data: 2004-04-25 12:02:18
    Temat: Re: ksiazeczki mieszkaniowe
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    Użytkownik "MarkX" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    Gdzie powinienem sie udac ,jak to wyglada w praktyce.

    Najlepiej idz do tego komu wplacales i zapytaj u źródła.

    andrzej

  • 3. Data: 2004-04-25 12:16:42
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <c6g8vt$gh9$1@news.onet.pl>, MarkX wrote:
> [...]
    > Niestety pojecie mam blade i nie wiem od czego zaczac. Czy mieszkanie
    > bedzie mi przydzielane ,a ja bede musial doplacic okreslona kwote.

    Nic się nie denerwuj, czekaj na przydział :)

    Renata

  • 4. Data: 2004-04-25 12:33:28
    Od: "Nixe" <n...@i...peel>

    Renata Gołębiowska pisze:

    > Nic się nie denerwuj, czekaj na przydział :)

    ?? Dlaczego robisz sobie z kogoś jaja?

    --
    PozdrawiaM

  • 5. Data: 2004-04-25 12:40:39
    Od: "Nixe" <n...@i...peel>

    MarkX pisze:
    > Prosilbym o wszelkie informacje na temat ksiazeczek mieszkaniowych na
    > dzis dzien.

    Jeśli to książeczka PKO BP (a myślę, że na 99% tak jest), to idź do takiego
    oddziału tego banku, gdzie zajmują się właśnie książeczkami mieszkaniowymi i
    tam wszystkiego się dowiesz. W praktyce wygląda to tak, że pieniądze wraz
    premią gwarancyjna dostaniesz dopiero po wpłacie u developera (albo po
    podpisaniu u notariusza umowy kupna, jeśli kupisz mieszkanie na rynku
    wtórnym) kwoty w określonej wysokości. Jeśli będziesz budować domek, to
    pieniądze dostaniesz bodaj po postawieniu go w stanie surowym, ale tu głowy
    nie dam. Po prostu wszystkiego musisz dowiedzieć się na miejscu. Oczywiscie
    nie ma już czegoś takiego, jak przydział mieszkania, bo niby kto miałby je
    przydzielać.
    Aha - możesz zostawić książeczkę do wyliczenia premii gwarancyjnej. Płaci się
    za to ok. 20 zł i po dwóch tygodniach będziesz wiedział, czy opłaca Ci się
    trzymać wkład i wykorzystać go przy kupnie mieszkania, czy też lepiej będzie
    zlikwidować go w takiej wysokości, jaką masz teraz.
    Chociaż przy 6000 zł i regularnym oszczędzaniu (w odpowiednio wysokich
    kwotach) masz szansę na całkiem dobrą premię gwarancyjną, która wraz z
    odsetkami i wkładem może dać kwotę o wysokości nawet 15-20 tys. zł.

    --
    PozdrawiaM

  • 6. Data: 2004-04-25 12:48:40
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Użytkownik "andrzej" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Najlepiej idz do tego komu wplacales i zapytaj u źródła.

    No tak zrobie ,tylko musze poczekac na urlop w pracy ,a do niego jeszcze
    troche czasu :) Myslalem ,ze ktos mi chodz troche rozjasni jakie sa
    teraz procedury z ksiazeczkami mieszkaniowymi. Ewentualnie skieruje mnie
    na inna grupe :)

  • 7. Data: 2004-04-25 12:59:35
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@i...peel> napisał w wiadomości

> [...]
    będzie
    > zlikwidować go w takiej wysokości, jaką masz teraz.

    Dziekuje serdecznie za informacje :)

    MarkX
    gg 2354154
    Uwaga!!! Usun zabezpieczenie antyspamowe jak mi odpowiadasz
    P.S. Nie myslalem ,ze spotkam tutaj kogos z apa :)

  • 8. Data: 2004-04-25 16:36:11
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <c6gb6j$1pmn$1@news.mm.pl>, Nixe wrote:

    > ?? Dlaczego robisz sobie z kogoś jaja?

    A dlaczego nie?
    Zresztą to Markx pierwszy zadał "jajcarskie" pytanie.

    Renata

  • 9. Data: 2004-04-25 19:15:00
    Od: "-addy-" <f...@p...onet.pl>

    Pewnego dnia MarkX napisał/a:

    > Prosilbym o wszelkie informacje na temat ksiazeczek mieszkaniowych na
    > dzis dzien.

    W moim przypadku odbyło się to tak, że pieniądze z książeczki razem z premią
    gwarancyjną zostały wypłacone dopiero po podpisaniu umowy notarialnej, czyli
    po zakończeniu budowy i wpłaceniu całej sumy za mieszkanie.
    Ile może wynosić premia za Twoją książeczkę wyliczą Ci w PKO - robią to w
    ok. tydzień-dwa. Pierwsze wyliczenie premii jest bezpłatne, za kloejne
    trzeba już płacić.

    --
    Addy 2.1 - http://addy.home.pl (13.04.2004)
    "So love is hard and love is tough,

  • 10. Data: 2004-04-25 20:26:39
    Od: "Nixe" <n...@i...peel>

    Renata Gołębiowska pisze:

    > A dlaczego nie?

    A Ty chciałabyś, żeby Twój problem potraktowano jako okazję do ponabijania
    się?

    > Zresztą to Markx pierwszy zadał "jajcarskie" pytanie.

    Jakoś nie zauważyłam.

    --
    PozdrawiaM