  • 1. Data: 2004-04-25 08:21:30
    Temat: Wolności w UE...
    Od: Marcin Bohosiewicz <m...@e...kernel.pl>

    Witam,

    Jako, że "magiczna data" 1.05.2004 zbliza sie wielkimi krokami,
    mam kilka pytan, jak bedzie po akcesji:
    (zakladam ze pyatnia dotycza spraw toczacych sie na terenie RP)

    1. Czy do podpisania umowy wymagajacej formy notarialnej
    bede mogl wziac notariusza z dowolnego kraju UE ?

    2. Czy do prowadzenia sprawy bede mogl wziac adwokata/radce prawnego
    z dowolnego kraju UE ?

    3. Jak bedzie wygladala sprawa wzajemnego dochodzenia naleznosci
    miedzy podmiotami z roznych krajow UE ?
    Czyli np czy banki z innych krajow UE nie beda sie juz tak
    bardzo obawialy zakladac Polakom rachunkow, wydawac kart kredytowych itp.

    M.

    --
    -| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - m...@k...pl == |-
    -| == tel. +48 601 485097 - PLD Team - m...@p...org == |-

  • 2. Data: 2004-04-25 21:24:02
    Temat: Re: Wolności w UE...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Bohosiewicz" <m...@e...kernel.pl> napisał w
    wiadomości news:c6fsea$29r$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > 1. Czy do podpisania umowy wymagajacej formy notarialnej
    > bede mogl wziac notariusza z dowolnego kraju UE ?

    Nie. To się wiąże z naszym wewnętrznym prawem. Musi być to notariusz
    polski. Ja przynajmniej nie widziałem nigdzie zmiany ustawy w tym zakresie
    z chwilą naszego wstąpienia.

    > 2. Czy do prowadzenia sprawy bede mogl wziac adwokata/radce prawnego
    > z dowolnego kraju UE ?

    Wziąć będziesz mógł. Doradzać będzie mógł. Ale tam, gdzie konieczny jest
    udział adwokata / radcy prawnego musi być już radca polski.

    > 3. Jak bedzie wygladala sprawa wzajemnego dochodzenia naleznosci
    > miedzy podmiotami z roznych krajow UE ?

    Wydaje mi się, ze niewiele się tutaj zmieni.

    > Czyli np czy banki z innych krajow UE nie beda sie juz tak
    > bardzo obawialy zakladac Polakom rachunkow, wydawac kart kredytowych
    itp.

    A tego, to chyba nikt nie wie.