    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.biznes.banki,pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt na cudze dane
    Date: Sat, 3 Sep 2016 15:36:31 +0200

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości
    W dniu 03-09-16 o 14:10, J.F. pisze:

    >Nawet nie wiemy, kiedy to było :-)

    A tak ze 3-4 lata temu ..

    >Bo prowadzili sprawę posłużenia się Twoimi danymi, a nie oszustwa na
    >szkodę telewizji.

    No to interes bedzie sie krecil dalej.

    >I dlatego przestali już ludzie kupować te terminale u pokątnych
    >handlarzy. No i można przez przypadek wpaść, jak policjant jest
    >qmaty.

    Raczej z powodu ceny, spadla. Ale spadla tez u handlarzy.

    >Zmieniasz numer w oprogramowaniu, ale da się go odczytać z obudowy i
    >przez telewizor.

    Tylko ze trefnego dekodera do internetu nie podepne, bo i poco.
    A innej lacznosci nie ma.
    I musi kumaty gliniarz wpasc do domu z rewizja, zeby wykryc.

    > W razie rozbieżności masz przest. z art. 305 kk :-) -
    >gorący uczynek.

    Chyba 306. I chyba nie ma zastosowania u prywatnej osoby, jak sobie
    sam zmienie.
    Za to swietnie pasuje do wyludzacza czy pasera, tylko trzeba go
    znalezc.
    (Hm, a moze nie pasuje - czy paser pasuje do "obrotu gospodarczego" ?)

    A poza tym - ja zmienilem ?
    Ten co mi sprzedal zmienil, bo musial, skoro blokuja wyludzone.
    A ze to na pewno nie ja ... no przeciez macie zdjecie z tego dowodu w
    aktach, ktos musial byc podobny do fotki, a ja nie jestem :-)
    I macie jego podpis na umowie.

    A w koncu ... jaki skradziony dekoder, nie bylo przeciez zadnej
    zgloszonej sprawy o kradziez czy wyludzenie :-)
    Byla tylko w sprawie posluzenia sie czyimis danym :-P

    P.S. Jates pewny, ze taka kwalifikacja by byla ? A ktory to artykul ?

    >Kpisz? Z mojego doświadczenia wynika, że w tym wypadku Rosjanie są
    >bardzo profesjonalni. Szybciej namierzę go w Rosji, jak przykłądowo
    >we
    >Francji czy Włoszech, o Wielkiej Brytanii litościwie nie wspominając.

    Mowisz ? Ja tam nie wiem ... ale gdzie sie mam zglosic, aby Rosjanie
    poszukali u siebie skradzionego mi telefonu ?
    Polska policja prosbe napisze, moj operator przekaze rosyjskim, czy w
    ambasadzie wszystko zalatwie ?

    W Unii obowiazuje wspolpraca czy blokowaniu skradzionych telefonow
    (glupota zreszta), ale Rosja w Unii nie jest.
    Choc dobrowolnie wspolpracowac chyba moze.

    Jakbym sie nazywal Putin, to wierze w profesjonalizm rosyjskich sluzb.

    >Jak trafisz w Polsce na tematowego policjanta, to ten złodziej w
    >Rosji
    >baaaardzo się zdziwi :-)

    Mowisz ? Pisemko napisze, a tam wpadna noca i zaczna sprawdzac ?

    Bo ja mam podejrzenia co do polskich sluzb - bedzie sie naszym chcialo
    jakis monitoring zalozyc, czy na 99% trafie na nietematowego, ktory
    odlozy na kupke "umorzyc za 30 dni" ?

    >Dawniej w powiecie ginęło kilka telefonów w dzień. Teraz jeden na
    >tydzień, a i to z reguły się szybko znajduje :-)

    Te telefony spowszednialy, ale smarfony nadal dosc drogie.

    >E-mail przychodzi, że dostałeś.
    >Musisz wskazanego przez siebie e-maila śledzić.

    A tam np do spamu zakwalifikuja :-)
    Czy z innego powodu nie przeczytam ... a papieru juz nie wysla, bo nie
    przysluguje.

    >Uprawiasz terroryzm? Handlujesz narkotykami?

    Nie, ale po co sie dzielic ?

    >I nie stać Cie na dwa telefony?

    To sie juz robi wiecej telefonow ... i ladowarek brakuje :-)

    >On biegnie od doręczenia. Więc w praktyce może to być miesiąc.

    Miesieczny urlop to jeszcze nic zakazanego.
    Przyjdzie jedno awizo, drugie ... wroce, listu juz nie ma, bo odeslany
    ... poczta mi powie co to byl za list ?

    Czy lepiej, aby sad mial obowiazek powiadomic ponownie ?

    J.