    Subject: Re: kredyt na cudze dane
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.biznes.banki,pl.biznes.banki
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sat, 3 Sep 2016 14:40:40 +0200

    W dniu 03-09-16 o 14:10, J.F. pisze:

    > Moze wtedy dzialalo z opoznieniem, moze wprowadza, ale nie sprawdza,
    > moze sprawdza, ale go nie dziwi, bo ma premie od sprzedazy, moze teraz 3
    > zestawy wcale nie dziwia ... to i 5 nie zdziwi.
    > A moze daty nie ma, i nie widzi, ze wlasnie piaty zestaw kupuje, tylko
    > widzi, ze jest starym klientem, bez zaleglosci w fakturach :-)

    Nawet nie wiemy, kiedy to było :-)

    > Policja tez jakos sprawy nie pociagnela, bo moze by trzeba sie przyjrzec
    > gdzie tak kupowali, i ile razy ... no ale ja juz raz od policjanta
    > uslyszalem "ja prowadze pana sprawe, a nie inne, o innych nic nie wiem,
    > i nikt mi nie powie, o obowiazuje tajemnica sledztwa".
    > Ile w tym prawdy - nie wiem, brzmi sensownie, ale ... jak oni chca kogos
    > zlapac ?

    Bo prowadzili sprawę posłużenia się Twoimi danymi, a nie oszustwa na
    szkodę telewizji.

    > No to przepromuja przed sprzedaza. Albo i nie - co ich klopoty nabywcy
    > obchodza.

    I dlatego przestali już ludzie kupować te terminale u pokątnych
    handlarzy. No i można przez przypadek wpaść, jak policjant jest qmaty.
    Zmieniasz numer w oprogramowaniu, ale da się go odczytać z obudowy i
    przez telewizor. W razie rozbieżności masz przest. z art. 305 kk :-) -
    gorący uczynek.

    > Technicznie sie da, ale organizacyjnie nie.

    Kpisz? Z mojego doświadczenia wynika, że w tym wypadku Rosjanie są
    bardzo profesjonalni. Szybciej namierzę go w Rosji, jak przykłądowo we
    Francji czy Włoszech, o Wielkiej Brytanii litościwie nie wspominając.

    > No i co z tego, ze sie dowiesz, ze w Moskwie.

    Jak trafisz w Polsce na tematowego policjanta, to ten złodziej w Rosji
    baaaardzo się zdziwi :-)

    > Ja tam nie wiem - moze maja fachowych paserow, co wyczyszcza.
    > Ale IMO - nadal chodliwy towar ...

    Dawniej w powiecie ginęło kilka telefonów w dzień. Teraz jeden na
    tydzień, a i to z reguły się szybko znajduje :-)

    > O ile pamietam to jak skorzystasz, to juz zawsze ci tam beda wysylac i
    > musisz regularnie sprawdzac.

    E-mail przychodzi, że dostałeś. Musisz wskazanego przez siebie e-maila
    śledzić.

    > Moge, ale nie chce. Po co ma google moje e-maile znac :-)

    Uprawiasz terroryzm? Handlujesz narkotykami? I nie stać Cie na dwa telefony?

    > Nie, tu , k*, o pieniadze chodzi.
    >
    > Wola sie ograniczyc do wyslania listu, to termin musi byc dluzszy niz 14
    > dni.

    On biegnie od doręczenia. Więc w praktyce może to być miesiąc.