    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.biznes.banki,pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt na cudze dane
    Date: Sat, 3 Sep 2016 14:10:09 +0200

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości
    W dniu 03-09-16 o 12:07, J.F. pisze:
    >Ale sprzedawca wprowadza via net dane do bazy w chwili wydania
    >sprzętu.

    Moze wtedy dzialalo z opoznieniem, moze wprowadza, ale nie sprawdza,
    moze sprawdza, ale go nie dziwi, bo ma premie od sprzedazy, moze teraz
    3 zestawy wcale nie dziwia ... to i 5 nie zdziwi.
    A moze daty nie ma, i nie widzi, ze wlasnie piaty zestaw kupuje, tylko
    widzi, ze jest starym klientem, bez zaleglosci w fakturach :-)

    Policja tez jakos sprawy nie pociagnela, bo moze by trzeba sie
    przyjrzec gdzie tak kupowali, i ile razy ... no ale ja juz raz od
    policjanta uslyszalem "ja prowadze pana sprawe, a nie inne, o innych
    nic nie wiem, i nikt mi nie powie, o obowiazuje tajemnica sledztwa".
    Ile w tym prawdy - nie wiem, brzmi sensownie, ale ... jak oni chca
    kogos zlapac ?

    >Terminal mogą zablokować po sieci, o ile się orientuję :-) Da się
    >oczywiście przeprogramować.

    No to przepromuja przed sprzedaza. Albo i nie - co ich klopoty nabywcy
    obchodza.

    >I niby w Rosji się nie da?

    Technicznie sie da, ale organizacyjnie nie.

    >Na te lepsze telefony są takie programy, że
    >telefon sam raportuje, gdzie złodziej.

    No i co z tego, ze sie dowiesz, ze w Moskwie.

    >Dlatego teraz bardzo rzadko i tylko idioci kradną telefony.

    Ja tam nie wiem - moze maja fachowych paserow, co wyczyszcza.
    Ale IMO - nadal chodliwy towar ...

    >Czemu wady?

    O ile pamietam to jak skorzystasz, to juz zawsze ci tam beda wysylac i
    musisz regularnie sprawdzac.

    >Powiadomienie o e-mailach możesz sobie ustawić na telefon.

    Moge, ale nie chce. Po co ma google moje e-maile znac :-)

    >Nie przesadzasz?

    Nie, tu , k*, o pieniadze chodzi.

    Wola sie ograniczyc do wyslania listu, to termin musi byc dluzszy niz
    14 dni.

    >Tylko to ma swoje wady i różnym przekrętasom z kolei umożliwia
    >kombinacje.

    Oczywiscie ... ale USA jakos z tym zyje. Daje sie.

    J.