    Subject: Re: kredyt na cudze dane
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.biznes.banki,pl.biznes.banki
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sat, 3 Sep 2016 13:35:12 +0200

    W dniu 03-09-16 o 12:07, J.F. pisze:

    > Wtedy byly chyba jeszcze trzy. No i kazda ma wiele punktow sprzedazy.

    Ale sprzedawca wprowadza via net dane do bazy w chwili wydania sprzętu.

    > Bynajmniej - podpisujesz, dostajesz graty i wychodzisz.
    > Mozesz oczywiscie zamowic dodatkowa instalacje, ale mozesz samemu.

    Może. Ja swój zestaw kupowałem jeszcze w XX wieku :-)

    > Kilka stowek razy kilkanascie kompletow i juz jest wiecej niz chwilowka :-)
    > Bedzie na telewizor, a zanim wylacza to troche czasu minie.

    Terminal mogą zablokować po sieci, o ile się orientuję :-) Da się
    oczywiście przeprogramować.

    > No to trzeba do Rosji..

    I niby w Rosji się nie da? Na te lepsze telefony są takie programy, że
    telefon sam raportuje, gdzie złodziej. Dlatego teraz bardzo rzadko i
    tylko idioci kradną telefony.

    > Ale zanim to przez urzednicza machinerie przeszlo, to juz mogles
    > wyjechac :-)

    Nie, no wszystko trafiało do miejsca stałego zameldowania. Ale to stare
    czasy.

    > Poza tym czy to sad interesuje ? Wysle pod adres staly.
    > A jak wysle pod urlopowy - to jeszcze gorzej :-)
    >
    > No i wyjazdy zagraniczne coraz czestsze.

    > Ale ... mnie sie nie zawsze chce e-maile czytac.
    > ePUAP chyba mozesz juz teraz. Co ma zreszta swoje wady.

    Czemu wady? Powiadomienie o e-mailach możesz sobie ustawić na telefon.
    Jak coś ma w adresie gov przykładowo. Często Ci z takich domen
    przychodzą e-maile?

    > Dla mnie najlepiej, jakby wyslali e-maila, list i jeszcze zadzwonili i
    > powiedzieli, ze wyslali
    > Ale z zarejestrowanego numeru :-)

    Nie przesadzasz?

    > Zawsze tez mozna po amerykansku - pozew trzeba wreczyc pozwanemu i nie
    > ma zadnego "awizowano powtornie i starczy".

    Tylko to ma swoje wady i różnym przekrętasom z kolei umożliwia kombinacje.

    > A w ogole to zaczac trzeba od tego, zeby sad z automatu odrzucal
    > przeterminowane sprawy.

    Podpisuję się obiema rękami pod tym. Po prostu nie potrafię pojąć, czemu
    tego nie robi. To znaczy wiem, ze tak jest w kodeksie, ale to powinno
    zostać zmienione. Sąd z urzędu powinien odrzucać przedawnione roszczenia.

    Co więcej jeszcze zapis w ustawie o ochronie danych osobowych, że
    przetwarzanie danych osobowych dłużnika, w stosunku do którego niemożna
    skierować pozwu z przyczyn wyłączających dochodzenie roszczeń
    (przedawnienie, ale jeszcze kilka innych by się znalazło) jest zabronione.