  • 1. Data: 2006-05-20 19:33:25
    Temat: kopia płyty CD Audio
    Od: "darek" <ma to w dupie>

    jak stanowi w Polsce prawo ?

    Czy mogę zrobić sobie kopię płyty CD audio czy nie mogę
    Nie chciałbym drogich płyt używać w samochodzie

    Słyszałem że mogę na własne potrzeby taką kopię zrobić, ale na płycie jest
    napisane że kopiowanie jest zabronione

    Jeśli taką kopię zrobić mogę , to czy tą kopię mogę pożyczyć np. mojej córce
    synowi , są obecnie za granicą ale jesteśmy w ciągłym kontakcie
    sąsiadowi z którym znamy się od przedszkola ?
    Wolałbym jednak oryginału im nie pożyczać bo nie dbają o płyty

    Darek

  • 2. Data: 2006-05-20 19:47:25
    Temat: Re: kopia płyty CD Audio
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    darek napisał(a):
> [...]
    > sąsiadowi z którym znamy się od przedszkola ?
    > Wolałbym jednak oryginału im nie pożyczać bo nie dbają o płyty

    mozesz mistrzu !

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 3. Data: 2006-05-20 20:32:51
    Od: HiFi_Maniak <j...@N...pl>

    Dnia Sat, 20 May 2006 21:47:25 +0200, Przemek R. napisał(a):

    > mozesz mistrzu !

    Tutaj Gotfryd pisze - "użytek osobisty", dla mnie pożyczanie sąsiadowi to
    już nie jest użytek osobisty..

    Mylę się ? Czym różni sie sąsiad od kolegi/kolegów? Wtedy słucham oryginału
    a ktos słucha kopii w tym samym czasie

    Jacek
    Odpowiadając na priv usuń NOSPAM z adresu
    Arcam Diva CD73>VdH1st>A-604R>VdH Magnum>Dynaudio Audience 50

  • 4. Data: 2006-05-20 20:58:54
    Od: "darek" <ma to w dupie>

    > mozesz mistrzu !

    coś blżej ?

    darek

  • 5. Data: 2006-05-20 21:10:37
    Od: "darek" <ma to w dupie>

    > Tutaj Gotfryd pisze - "użytek osobisty", dla mnie pożyczanie sąsiadowi to
    > już nie jest użytek osobisty..
    > Mylę się ?

    nie wiem tego dlatego pytam

    > Czym różni sie sąsiad od kolegi/kolegów?

    sąsiadów mam 3 , kolegów z 100
    sąsiadów znam od 25 lat , kolegów w większości róznie

    > Wtedy słucham
    > oryginału a ktos słucha kopii w tym samym czasie

    czyli o co chodzi bo nie rozumiem

    mogę tą kopię zrobić i pożyczyć mojej córce ?
    która jest za granicą ale rozmawiamy 5 dni w tygodniu, czy nie moge ?
    ja tej płyty nie słucham obecnie leży na półce, ale nie chciabym się z nią
    rozsatwać
    ma dla mnie wartośc sentymentalną ,
    to mogę wysłać kopie córce czy nie mogę ?

    darek

  • 6. Data: 2006-05-21 09:36:25
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    darek napisał(a):

    > coś blżej ?

    ustawa o prawie autorskim

    Art. 23.
    1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już
    rozpowszechnionego
    utworu w zakresie własnego użytku osobistego. Przepis ten nie upoważnia
    do budowania
    według cudzego utworu architektonicznego i architektonicznourbanistycznego
    oraz do korzystania z elektronicznych baz danych spełniających
    cechy utworu, chyba że dotyczy to własnego użytku naukowego niezwiązanego z
    celem zarobkowym.
    2. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje korzystanie z pojedynczych
    egzemplarzy
    utworów przez krąg osób pozostających w związku osobistym, w szczególności
    pokrewieństwa, powinowactwa lub stosunku towarzyskiego.
    Art. 231.
    Nie wymaga zezwolenia twórcy przejściowe lub incydentalne zwielokrotnianie
    utworów, niemające samodzielnego znaczenia gospodarczego, a stanowiące
    integralną
    i podstawową część procesu technologicznego oraz mające na celu wyłącznie
    umożliwienie:
    1) przekazu utworu w systemie teleinformatycznym pomiędzy osobami trzecimi
    przez pośrednika lub
    2) zgodnego z prawem korzystania z utworu.

    (powyzsze nie dotyczy oprogramowania)

    P.

  • 7. Data: 2006-05-21 10:02:08
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    "darek" <ma to w dupie> wrote:

> [...]
    > rozsatwać
    > ma dla mnie wartośc sentymentalną ,
    > to mogę wysłać kopie córce czy nie mogę ?

    Ja zastanowiłbym się raczej jakie prawo obowiązuje tam, gdzie przebywa
    córka. Co z tego, że w Polsce jest to dozwolone, jak "tam" córka mogłaby
    mieć kłopoty z powodu posiadania nielegalnej kopii.

    JaromirD

    --
    Odpowiadając zamień "q" ma "o".