  • 51. Data: 2007-11-23 23:18:55
    Temat: Re: kontrola biletów - wręczenie dokumentów
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w wiadomości
    news:fhqdvj$e31$1@inews.gazeta.pl...

    > Pytanie pierwsze: Któraś ustawa zezwala Ci oddychać?
    > Pytanie drugie: Któraś ustawa zabrania Ci oddychać?

    Widzisz misiu, to działa od drugiej strony. Każde ograniczenie wolności
    i praw obywatela musi być poczynione w formie ustawy. Ponieważ obowiązek
    okazania dokumentu, jest ograniczeniem praw to musi być nałożony w formie
    ustawy.

    A ta twoja radosna twórczość, w zasadzie jest prawdą, tylko zapomniałeś,
    że to działa w obie strony. Czyli kontroler ma proawo poprosić Cię o
    wręczenie mu dokumentu (jak również np. o pożyczenie rękawiczek, bo mu
    zmarzły ręce), a ty masz prawo mu odmówić. Ot i wszystko.

  • 52. Data: 2007-11-24 12:16:51
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Marcin Wasilewski wrote:

> [...]
    > wolności i praw obywatela musi być poczynione w formie ustawy. Ponieważ
    > obowiązek okazania dokumentu, jest ograniczeniem praw to musi być

    Ale Ustawa nie nakłada *obowiązku* okazania dokmentu! Poza tym nie masz
    racji - wolno mi się z kimś umówić, że będę mu wręczał dokument w zamian
    za jakąś usługę. Żadna ustawa tego nie zabrania!

> [...]
    > poprosić Cię o wręczenie mu dokumentu (jak również np. o pożyczenie
    > rękawiczek, bo mu zmarzły ręce), a ty masz prawo mu odmówić. Ot i wszystko.

    No a o czym ja mówię? O tym że ma również *prawo* poprosić o wręczenie.
    I nie jest to sprzeczne z ustawą.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak