  • 1. Data: 2007-11-14 08:40:57
    Temat: kontrola biletów - wręczenie dokumentów
    Od: Krzysztof Krych <k...@z...kom.pl>

    Witam!
    W regulaminie ZDiTM Szczecin jest zapis, że na żądanie kontrolera
    "wręczyć bilet, a w przypadku przejazdu ulgowego lub bezpłatnego bez
    wezwania wręczyć dokument".

    Z tego co mi wiadomo, tylko służby mundurowe po uprzednim wylegitymowaniu
    się mogą coś takiego zrobić. Czyli wziąć dokument do ręki.

    Oczywiście wygooglane informacje nie są wiarygodne stąd pytanie:
    Czy nieumundurowany kontroler (posiadający tylko legitymację) ma prawo
    zażądać dania mu "do ręki" dokumentów? Jeśli tak lub nie to jaki przepis
    to reguluje (inny niż regulamin ZDiTM)?

    Z poważaniem
    --
    Krzysztof Krych

  • 2. Data: 2007-11-14 11:47:13
    Temat: Re: kontrola biletów - wr?czenie dokumentów
    Od: "Dante" <d...@w...vp.pl>

> [...]
    > Czy nieumundurowany kontroler (posiadający tylko legitymację) ma prawo
    > zażądać dania mu "do ręki" dokumentów? Jeśli tak lub nie to jaki przepis

    jak dla mnie wszelkie tego typu kwesti załatwiane sa poprzez "okazanie"
    dokumentu.

  • 3. Data: 2007-11-14 15:13:23
    Temat: Re: kontrola biletów - wręczenie dokumentów
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 14-11-2007 o 09:40:57 Krzysztof Krych <k...@z...kom.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Czy nieumundurowany kontroler (posiadający tylko legitymację) ma prawo
    > zażądać dania mu "do ręki" dokumentów? Jeśli tak lub nie to jaki przepis

    prawo przewozowe Art 33a

    leon

    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - Łysa Śpiewaczka - EUGENE IONESCO

  • 4. Data: 2007-11-14 16:15:02
    Od: Waldemar Fras' <w...@n...ekrakow.net>

    Krzysztof Krych pisze:
    > Witam!
    > W regulaminie ZDiTM Szczecin jest zapis, że na żądanie kontrolera
    > "wręczyć bilet, a w przypadku przejazdu ulgowego lub bezpłatnego bez
    > wezwania wręczyć dokument".

    Dla mnie to całkiem logiczne. Jedziesz na normalnym bilecie to go
    dajesz, a jak na ulgowym to okazujesz dokument uprawniający do takowego
    przejazdu.

    Nic niezwykłego.

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'

  • 5. Data: 2007-11-14 16:28:57
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "leon" <l...@n...interia.pl> napisał w wiadomości

    > prawo przewozowe Art 33a

    Czyli:

    "Przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona ma prawo:
    1) w razie odmowy zapłacenia należności - żądać okazania dokumentu
    umożliwiającego
    stwierdzenie tożsamości podróżnego" ^^^^^^^^^

    Zatem regulamin jest niezgodny z ustawą. Nie można żadać podania dokumentów.
    Jedynie okazania.
    Poza tym kontrola na legitymację jest nieważna. Zgodnie z Ustawa kontroler
    okazuje identyfikator a nie legitymacje.

    "1. Przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona, legitymując się
    identyfikatorem
    umieszczonym w widocznym miejscu, może dokonywać kontroli dokumentów
    przewozu osób lub bagażu."

    --
    Le5zek Grelak
    'I thought I was someone else, someone good.'

  • 6. Data: 2007-11-14 16:42:44
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Waldemar Fras' pisze:

    > Dla mnie to całkiem logiczne. Jedziesz na normalnym bilecie to go
    > dajesz, a jak na ulgowym to okazujesz dokument uprawniający do takowego
    > przejazdu.

    wreczyc = okazac? No tak :) Logiczne :)

    Jacek

  • 7. Data: 2007-11-14 17:37:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Le5zek wrote:
    > Poza tym kontrola na legitymację jest nieważna. Zgodnie z Ustawa
    > kontroler okazuje identyfikator a nie legitymacje.

    A legitymacja nie jest identyfikatorem?

  • 8. Data: 2007-11-14 18:53:11
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Le5zek wrote:

    > "Przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona ma prawo: 1) w razie
    > odmowy zapłacenia należności - żądać okazania dokumentu
    > umożliwiającego stwierdzenie tożsamości podróżnego"

    > Zatem regulamin jest niezgodny z ustawą.

    Nie jest. Ustawa nie zabrania żądać wręczania.

    > Nie można żadać podania dokumentów. Jedynie okazania.

    Oczywiście że można żądać. Mamy wolny kraj - wolno mi się z Tobą umówić,
    że przewiozę Cię samochodem tylko jeżeli mi dasz do ręki np. swoje prawo
    jazdy. Przy czym nikt Cię nie zmusza ze mną jechać.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 9. Data: 2007-11-14 20:35:15
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fhfg6o$ijq$2@inews.gazeta.pl Piotr Kubiak

    > Nie jest. Ustawa nie zabrania żądać wręczania.
    Nie zabrania też, aby osoba upoważniona (tzw. kontroler) żądała od
    kontrolowanego pasażera wręczenia biletu i dokumentów lewą ręką i stojąc na
    jednej nodze.

    > Oczywiście że można żądać. Mamy wolny kraj - wolno mi się z Tobą umówić,
    > że przewiozę Cię samochodem tylko jeżeli mi dasz do ręki np. swoje prawo
    > jazdy. Przy czym nikt Cię nie zmusza ze mną jechać.
    Przesadzasz, naprawdę przesadzasz z tymi nonsensami.
    Prawa przewoźnika określa rzeczona ustawa i jeśli ona mu jakichś prerogatyw
    nie udziela, to on ich nie ma.
    Umów się z kimś (nawet na piśmie), że przewieziesz go samochodem jak ci
    potem złoży 3 pokłony i ściagaj go jeśli on tego nie zrobi.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2007-11-14 21:08:40
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jotte wrote:

    > Umów się z kimś (nawet na piśmie), że przewieziesz go samochodem jak ci
    > potem złoży 3 pokłony i ściagaj go jeśli on tego nie zrobi.

    Gdybym chciał się tak umówić, to zadbałbym o to aby moja umowa
    przewidywała karę umowną. Uważasz, że nie wygrałbym w sądzie zapłaty tej
    kary, zakładając że potrafiłbym udowodnić że ja przewiozłem, ale
    przewożony się nie pokłonił?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak