  • 1. Data: 2007-11-13 22:31:02
    Temat: parkowanie bez oplaty za granica
    Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@n...hot.pl>

    Witam,

    w sumie nie pamietam czy zaplacilem te 12 Euro kary, czy nie
    (nie jestem tego teraz w stanie sprawdzic),
    a tutaj po ponad 2 latach przychodzi wezwanie do zaplaty
    od polskiej firmy windykacyjnej reprezentujacej belgijskiego nadzorce
    parkingow,
    za przekroczenie czasu parkowania.
    Naliczone odsetki, jakies oplaty dodatkowe i koszt wysylki
    wezwania w kwocie ok. 50 zl. (sic!!!). Razem ze 140 zl.

    Po jakim czasie, i czy w ogole taka oplata sie przedawnia jesli
    nie bylo wczesniej zadnych monitow? Czy obowiazuje prawo
    polskie, czy belgijskie?

    Co z tym zrobic? Zaplacic? Dodam, ze korespondencja
    nadeszla listem zwyklym pod adres mojego zamieszkania
    ale NIE zameldowania.

    pzdr., Jacek

  • 2. Data: 2007-11-14 08:49:36
    Temat: Re: parkowanie bez oplaty za granica
    Od: "Regand" <r...@v...pl>

    > w sumie nie pamietam czy zaplacilem te 12 Euro kary, czy nie
    > (nie jestem tego teraz w stanie sprawdzic),

    Ta.. nie pamietasz ;)... jak wiekrzosc Polaczkow dostajacych kare zagranica
    myslacych ze im sie upiecze.

    > Po jakim czasie, i czy w ogole taka oplata sie przedawnia jesli

    zdarzyli.... :)

    > Co z tym zrobic? Zaplacic? Dodam, ze korespondencja
    > nadeszla listem zwyklym pod adres mojego zamieszkania
    > ale NIE zameldowania.

    wszystko zalezy od tego od jakiej firmy to dostales... rozne firmy polskie
    windykacyjne maja rozne warianty dzialania. Jedne tylko strasza a inne beda
    ci przysylac co tydzien pisemka a jeszcze inne naklejac naklejki na dzwiach
    ze tutaj mieszka dluznik.
    Ja bym zaplacil i mial to z glowy i tyle. Firma belgijska i tak juz pewnie
    dostala kase od polskiej firmy windykacyjnej bo pewnie ten dlug kupili a
    teraz beda walczyc oto by im sie ta inwestycja zwrocila.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-11-14 12:04:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Nov 2007, Regand wrote:

    > Firma belgijska i tak juz pewnie
    > dostala kase od polskiej firmy windykacyjnej bo pewnie ten dlug kupili

    Jest to sprzeczne z dwoma uwagami:
    - Jacek pisze, że "reprezentują"
    - Jacek nie pisze, że dostał informację od Belgów o sprzedazy długu,
    a bez tego sprzedaż nie jest skuteczna (w rozumieniu prawa do
    żądania zapłaty przez tego co kupił)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-11-14 15:48:23
    Od: "Gosc A" <u...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Co z tym zrobic? Zaplacic? Dodam, ze korespondencja
    > nadeszla listem zwyklym pod adres mojego zamieszkania
    > ale NIE zameldowania.

    wg mojej wiedzy nabytej od komornika sprawe nalezy 'olac' (ew jak masz
    ochote zadzwonic i postraszyc firme prokuratura o wyludzenie ale uwaga
    zapewne beda agresywni, zastraszali itp - tak to dziala). Poki co (czyli
    brak systemu dla calej UE) dobnych wykroczen typu brak oplaty parkingowej
    nie sciga sie poza granicami danego panstwa.

  • 5. Data: 2007-11-14 16:01:33
    Od: "Gosc A" <u...@g...SKASUJ-TO.pl>

    jeszcze na marginesie, czy oni pokazali Ci dowod wykroczenia? pospisywales
    cos, przyslali zdjecie itp?
    spotkalam sie z czyms takim bardzo dawno temu - nie mieli zadnych szczegolow
    dotyczacych wykroczenia, nie umieli przedstawic zadnych dowodow, chcieli
    pieniadze za cos, o czym osoba oskarzana nie wiedziala ze mialo miejsce.
    Postraszyli telefonicznie i sluch o nich zaginal.

  • 6. Data: 2007-11-14 18:51:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek P. Urbanowicz" <j...@n...hot.pl> napisał w
    wiadomości news:473a2557$1@news.home.net.pl...

    Przedawnienie roszczenia w tym wypadku określa prawo belgijskie, więc
    trudno powiedzieć, po jakim czasie się przedawnia. Co do firmy
    windykacyjnej, to zaczął bym od krótkiego do nich pytania, skąd mają Twoje
    dane osobowe oraz wezwania ich do przedstawienia dokumentów, na podstawie
    których utrzymują, że reprezentują jakiegoś wierzyciela. Nie od rzeczy było
    by również zażądanie przesłania licencji na usługi detektywistyczne wraz z
    upoważnieniem wierzyciela. Jeśli firma nie prześle cesji wierzytelności
    albo licencji detektywistycznej z upoważnieniem, to należy złożyć
    zawiadomienie o przestępstwie.

    Co do samej zasadności roszczenia to trudno powiedzieć, ale z całą
    pewnością bezzasadne jest domaganie się przez nich kosztów. Tych mogą
    ewentualnie dochodzić w ramach postępowania sądowego i w wysokości prawem
    przepisanej.

  • 7. Data: 2007-11-14 18:52:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Gosc A" <u...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > brak systemu dla calej UE) dobnych wykroczen typu brak oplaty parkingowej
    > nie sciga sie poza granicami danego panstwa.

    To nie jest mandat, tylko roszczenie cywilnoprawne.

  • 8. Data: 2007-11-16 11:01:38
    Od: Kuba <k...@a...w.sygnaturce.pl>

    I za te marne 12 EUR będą Belgowie opowiadać
    jacy to Polacy są cwaniaczki, albo łapać
    za portfel na ich widok.

    Potwierdzić czy faktycznie roszczenie jest
    słuszne i dług zwrócić. Nie kombinować.

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo