  • 1. Data: 2007-11-13 21:26:46
    Temat: spadek i lokata
    Od: "cooler33" <c...@i...pl>

    witam
    zacznę ab ovo: niecałe dwa lata temu zmarł drugi mąż mojej matki.w
    testamencie zapisał mieszkanie do podzału pomiędzy matkę,mnie,mojego brata i
    swoją wnuczkę.
    po pewnym czasie okazało się że w banku jest jeszcze lokata (o której matka
    nie wiedziała) i której wspołwłaścicielem jest wnuk zmarłego.podobno jestto
    spora suma.
    moje pytanie jest następujące: czy ja,brat i matka mamy prawo do części tej
    lokaty i jak to po kolei załatwiać jeśli to możliwe to bez udziału
    adwokata-krwiopijcy :) ?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-11-14 03:20:20
    Temat: Re: spadek i lokata
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    cooler33 pisze:
    > moje pytanie jest następujące: czy ja,brat i matka mamy prawo do części tej
    > lokaty i jak to po kolei załatwiać

    być może tak, być może nie
    zależy m.in.od treści testamentu i wartości lokaty i mieszkania...
    a jest już postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku?

    KG

  • 3. Data: 2007-11-14 11:40:30
    Od: Paweł <g...@w...pl>

    Zbyt mało informacji aby udzielić wyczerpującej odpowiedzi.

    Jednak sugerują podjęcie następujących kroków:

    1. wniosek do sądu o stwierdzenie nabycia spadku ( w załączeniu
    testament)
    - jeżeli w treści testamentu nie ma nic odnośnie lokaty, to należy we
    wniosku napisać, że wg Waszych informacji w takim a takim banku są
    środki pieniężne które były własnością spadkodawcy.

    To, czy ktokolwiek z Was będzie dziedziczył te środki zależy między
    innymi od tego czy spadkodawca nie sporządził dyspozycji bankowej na
    wypadek śmierci odnośnie tych środków. Jeśli tak, to będą one w
    całości wyłączone z masy spadkowej.

    Paweł

  • 4. Data: 2007-11-14 20:08:05
    Od: janist <j...@o...pl>

    Paweł pisze:

> [...]
    > innymi od tego czy spadkodawca nie sporządził dyspozycji bankowej na
    > wypadek śmierci odnośnie tych środków. Jeśli tak, to będą one w

    Do rechunkow wspolnych nie ma dyspozycji na wypadek smierci.

    janist