  • Data: 2004-08-04 10:55:17
    Temat: Re: konto bankowe - spadek ?
    Od: "Stefcio Z." <stefcioz2@poc__a.lonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia środa, 4 sierpnia 2004 11:05 krys napisał
    (<ceq8t5$7p2$1@localhost.localdomain>):

    > Stefcio Z. wrote:
    >
    > Owszem, wszyscy spadkobiercy mogą złożyć wspólne
    >
    > I skorzysta, jeśli mu się należy. US naliczy podatek osobno dla każdego
    > spadkobiercy, pomimo wspolnego zeznania. Ja np. za spadkowe mieszkanie
    > podatku nie zapłaciłam( mieszkam w odziedziczonym domu), ale moje siostra
    > za ten sam dom już tak( nie mieszka w nim i ma inne mieszkanie)

    Nie rozumiem - dlaczego siostra miała płacić podatek za ten dom? Skoro,
    jeśli spadkobiercy umówią się, że osoba A bierze mieszkanie, a osoba B
    oszczędności, to chyba logicznym jest, ze A płaci podatek JEDYNIE od
    wartości mieszkania, a osoba B JEDYNIE od wartości oszczędności?
    Czy mam rozumieć, że robi się taki mały bajzel, że każdy (w tym
    hipotetycznym przykładzie) ma wirtualnie po 1/2 całości masy (A płaci za
    1/2 mieszkania i 1/2 oszczędności, analogicznie B?).

    > US interesuje tylko to, żby spadkobiercy zapłacili podatek, jak się miedzy
    > sobą podzielą, to już nie US problem. Jak spadkobiercy zechcą, może wziąć
    > wszystko jeden, a reszta nic.

    Zaraz, zaraz, zaraz... ale czy takie postępowanie nie podpada już
    przypadkiem pod darowiznę (kolejny podatek - sic!), czy zniesienie
    współwłasności? Bo jak to odnieść do postanowienia sądu, który orzeka o
    prawie każdego spadkobiercy do określonej części spadku?

    --
    Pozdrawiam,
    Stefcio Z.